Painonnousu raskausaikana - pelottaa!
Rv 23 mennessä paino noussut noin 5,5 kiloa, joista suurin osa viimeisen kuukauden aikana. Osaakohan kukaan "ennustaa", mikä on lopullinen painonnousu?
Mulla oli lähtöpainoa jo liikaa (BMI 27) ja terkka kauheasti varoitteli painonnoususta. Puoliväliin mennessä ei olisi paino saanut nousta yhtään. Olin sitten niin tyhmä, että valehtelin painoni viimeksi neuvolasssa :-( Nyt kaduttaa, mutta pelottaa sen terkan suhtautuminen.
Kommentit (4)
mulla kerty painoo 32kg, josta lähtenyt nyt reilussa vuuessa pois 11kg. Olen jo melko tyytyväinen! Ei se muutama kilo sinne tai tänne haittaa!
muistaakseen rv30 oli tullut jo 10kg lisää. sitten se hidastui ja painoa tuli yhteensä 16kg.
Minuakin terkkari yhdessä vaiheessa kehoitti tarkkailemaan painoa, mutta en hirveästi stressannut sen kanssa.
Kun syö terveellisesti eikä mussuta herkkuja niin se painokin lähtee pois sitten itsestään.
Mulla turvotusta oli varmaan aika paljon.
kun vauva oli 3kk oli enää 4kg ylimääräistä. nyt vauva 10kk ja kaikki vauvakilot on poissa, en juurikaan ole laihduttanut
ja joka kerta lähti itsestään imetyksen aikana pois kaikki. Kukaan terkka ei koskaan valittanut. Mulla oli raju pahoinvointi ja siihen ainoa apu oli jatkuva, pieni syöminen. Sokereissa ei ollut ongelmaa, joten siksikään ei kukaan huolsetunut. Olen muuten siis normalipainoinen. Don't worry!!
aina sitä painonnousua vaan ei voi välttää, vaikka kaikkensa tekisi, olen kokenut.. Sullahan on ihan maltillisesti tullut painoa, mulla oli 2. raskaudessa jo rv 10 mennessä eli ekaan neuvolaan +10kg ja lopulta 22kg!!! Silkkaa turvotusta vain, kaikki oli kadoksissa pari kk synnytyksestä. Jos olet järkevästi syönyt, tiedät itse, että ne kilot ei ole turhia ja niistä pääsee eroon.
Tsemppiä loppuodotukseen, ohita terkkarin huomautukset ja nauti raskaudestasi!