Miten te puette 1,5 lapsen näillä keleillä ulos?
Mulla on esikoinen kyseessä ja en tiedä millaisissa vaatteissa tarkenisi? Asutaan siis pääkaupunkiseudulla ja lämpöä n. +21.
Kiitos niille jotka jaksaa vähän opastaa!! :)
Kommentit (33)
En halua lapselleni flunssaa liian vähistä vaatteista. Vähennellään pikku hiljaa. Maa ei ole lämmennyt vielä.
En halua lapselleni flunssaa liian vähistä vaatteista. Vähennellään pikku hiljaa. Maa ei ole lämmennyt vielä.
Tämän pitäisi olla ihan yleistietoa?? Mutta eipä tule yllätyksenä av-mammojen yleistiedon taso...
raa'assa tuulessa, joka välillä pyyhkäisee ulkona, ainoastaan 25 asteen kalseassa kelissä vetäen lapsen herkän ihon kananlihalle ja siniseksi kangistaen hänen jäsenensä kylmästä sekä tuossa lähes jäässä olevassa, kylmää hohkaavassa maassa pesii juuri ne kauheimmat pahispöpöt, ehkä jopa sikainfluenssapöpöt, jotka kaatavat Nico-Petterit ja Jasmiina-Janicat viikoiksi sängyn pohjalle.
toinen puoli. Virukset tekevät sen flunssan. Kylmettymisellä on kyllä se vaikutus, että tällöin vastustuskyky alenee noita viruksia vastaan. Mutta sairastua siis ei voi, ellei pöpötartuntaa saa.
Mutta. Kylmässä istumisesta voi saada virtsatietulehduksen. Ja maa ON vielä kylmä.
Se mekaaninen rasva EI suojaa ihoa riittävän hyvin, niin että lapsen voisi yhtäkkiä pistää lyhythihaisella ulos, kun iho on herkkä. Mä tiedän tämän koska olen itse yhtä herkkäihoinen, ja käytän rasvaa jossa on korkeampi suojakerroin kuin tuossa mekaanisessa rasvassa, ja silti mun iho ei kestäis yhtäkkistä aurinkoa.
Mut mikä teitä urputtajat vaivaa? Tuliko auringonpistos vai miten ootte niin kiukkuisia?
Kylmyys EI AIHEUTA flunssaa!!!
heikentää ihmisen immuunikykyä hetkellisesti ja näin ollen bakteerin on silloin otollista ryhtyä tekemään tuhojaan. Flunssaa aiheuttavia bakteereja on ympäristö täynnä, mutta ihmisen oma immuniteetti vaikuttaa aika paljon tuohon sairastamiseen.
Eli juu, kylmä EI aiheuta flunssaa itsessään, mutta altistaa sairastumiselle.
Kuka nyt on ääliö? ;)
mutta BAKTEERIT eivät aiheuta flunssaa. VIRUKSET aiheuttavat.
Bakteerit saattavat aiheuttaa jälkitauteja, kun viruksen jäjiltä keho on heikossa hapessa. Jälkitaudit - keuhkokuume, korvatulehdus jne. - tulevat kuitenkin lähes poikkeuksetta vasta virustartunnan jälkeen.
Kylmyys EI AIHEUTA flunssaa!!!
heikentää ihmisen immuunikykyä hetkellisesti ja näin ollen bakteerin on silloin otollista ryhtyä tekemään tuhojaan. Flunssaa aiheuttavia bakteereja on ympäristö täynnä, mutta ihmisen oma immuniteetti vaikuttaa aika paljon tuohon sairastamiseen.
Eli juu, kylmä EI aiheuta flunssaa itsessään, mutta altistaa sairastumiselle.
Kuka nyt on ääliö? ;)
Joko paikalla on paljon monen lapsen äitejä tai sitten on todellakin ne päivät kaikilla av-mammoilla.. Miksi talvella saa kysyä jopa päivä sataan kertaan mitä puetaan, mutta nyt ei saisi? Tsiisus.. Eikö teille ole sen vertaa opetettu, että "joe ei ole mukavaa sanottavaa, pisetään turvat kiinni"? Uskomatonta, hohhoh...
Ihanaa päivää ap:lle ja muille mukaville mammoille!
Että jos pukee liikaa, sisätiloissa ihminen hikoaa, ja mennessä takasin vaikka autosta ulos tulee vilu.
Tämä on pahempi kuin että ihmisellä on tasasesti pitkää vaatetta, joka ei ole liian paksusta materiaalista.
Ja flunssa on tartuntatauti. Virus tai bakteeri yksi lysti mutta ei ole mitään tekoa sen kanssa että tulee kylmä.
Koska kylmä tulee ylipuettunakin jos alkaa hikoilemaan.. Siis flunssa on muutama päivä ennen puhkeamista jostain tarttunut. Kuume ja nenän eritteet on vaan siitä merkki että kroppa taistelee pöpöjä pois.
Minä laitan 1,5 vuotiaalleni pitkähihaisen bodyn ja ohuet housut.
Hattu päähän.
En laita aurinkorasvaa lapsen iholle, jos ei ole ihan pakko. Menemme Etelä-Ranskaan parin viikon päästä ja siellä on pakko.
Mukavia ulkoilusäitä!
p.s. Älä välitä kommenteista. Täällä on paljon sairaita ihmisiä linjoilla.
Farkut tai muut housut jalassa ja sukat ja kengät. Yläosassa joku pitkähihainen paita ja kesähattu päässä. Minäkään en laita aurinkorasvaa, jos ei ole ihan pakko, sisältävät aina kemikaaleja.
Aurinkolasit olisi hyvät myös, mutta meillä tyttö vetää ne aina pois.