Saakohan taloyhtiön pihalle tulla vieraat
ihmiset leikkipaikalle leikkimään. Häiritsee, kun leikkipaikka on meidän ikkunan edessä.
Kommentit (87)
eivät saisi nätisti leikkiä vieraan omakotitalon pihassa? Keneltä se muka on pois?
Tämä on ennenkaikkea kasvatuskysymys. Eli lapsi kasvatetaan siihen, ettei toisten pihoille saa mennä ilman lupaa tai siinä talossa asuvaa kaveria.
Ihan käytännössähän tätä on todella hankalaa valvoa eikä pienistä lapsista ole varmaan kenellekään suurta harmia, paitsi tietenkin jos naapuritalon lapsilaumat valtaavat kaikki leikkipaikat.
En itse menisi jotain alakouluikäistä nätisti leikkivää lasta komentamaan pois pihasta, todellakaan. Mutta omille lapsilleni tottakai opetan ettei toisten pihoihin mennä leikkimään ilman lupaa.
naapuritaloyhtiön ainoalla vieraspaikalla säilyttää autoa säännöllisesti (lue: joka ainoa viikonloppu) jos omassa taloyhtiössä vieraspaikkaa ei ole? Kuinka moni teistä jotka olette sitä mieltä että taloyhtiön leikkipihalla saa leikkiä vastaa kyllä tähän kysymykseen? Taloyhtiölle kuuluva se on se vieraspaikkakin, samaten kuin leikkipaikka. Eihän se vieraspaikka kulu käytöstä ja voihan olla ettei sitä sinä viikonloppuna olisi tarvittu mutta mitä jos olisikin tarvittu? Sama logiikka tässä leikkipaikkakysymyksessä.
eihän tosiaankaan ole sama asia. Sitä auton vieraspaikkaa kun ei voi käyttää kukaan toinen yhtäaikaisesti, leikkipihalle voi kyllä mennä vaikka siellä olisi muitakin lapsia.
meillä päin ainakin lapset osaavat ihan itse kysyä ja odottaa omaa vuoroaan. Sen vieraspaikalle parkkeeratun auton viereen ei kuitenkaan oikein kannata jäädä odottelemaan, kun ei tiedä kenen auto on ja missä omistaja mahdollisesti vierailee ja koska paikka mahdollisesti vapautuu.
Eikö teidän taloyhtiössä ole kuin kaksi lasta?
se taloyhtiön osakkaille sopii. Mutta tietenkin heillä on myös oikeus kieltää vieraita tulemasta omalle pihalleen, ihan niin kuin omakotitalo-omistaja voi kieltää vieraita tulemasta omalleen. Meidän kerrostalon pihassa on mm. puu, johon lapset saa kiipeillä. Niin kauan kuin siinä kiipeilee vain talon omat 3 lasta, puu vielä kestää, mutta jos koko kulmakunnan lapset alkaisvat roikkua siinä, se ränstyisi nopeaan. Sama pätee esim. nurmikolla oleiluun: se kestää kyllä meidän pienen talon pienten lasten pallopelitsilloin tällöin, mutta ei naapuritalon lapsia sen lisäksi.
Kyllä tässä pätee se että se joka maksaa, se päättää. Meillä on isompi piha ja kivemmat alueet lapsille, mutta ei se tarkoita että naapuritalosta saa tulla vapaasti niitä käyttämään. On mulla paljon muutakin mikä on hienompaa kuin naapurilla, mutta en silti katsoisi hyvällä, jos hän esim. lupaa kysymättä ottaisi mun pyörän käyttöön sillä välin kun olen lomamatkalla.
toisten pihoihin, kyllä lapsille pitää järjestää ulkoleikkipaikat ja välineet omiin pihoihin. Koskee myös pph:ta.
toisten pihoihin, kyllä lapsille pitää järjestää ulkoleikkipaikat ja välineet omiin pihoihin. Koskee myös pph:ta.
ei kyllä tullut mieleen vuokralla asuessa hankkia hiekkalaatikkoa ja keinuja asunnon pihaan. Ja mitäs varten ne leikkikentätkään olisivat, jos kaikilla olisivat kaikki vermeet omalla pihallaan?