Asia joka vaivaa.. (mies ja ystävänsä)
Mieheni tapasi pari vuotta meidän seurustelun alettua koulussa erään naisen ja heistä tuli ystävät. Nyt ollaan seurusteltu jo 10 vuotta ja tuo ystävyys on edelleen kuvioissa. Mutta itseäni on jo parin vuoden ajan vaivannut se miten mies on aina joussut tämän naisen halujen mukaan joka suuntaan. Mies on myös ollut tän naisen luona yötäkin monesti työmatkallaan, kun tämä nainen asui sillä paikkakunnalla jonkin aikaa jonne mieheni työmatka sijoittui ja mies halusi säästää yöpymiskustannuksissa.
Hyvin usein omat ystäväni ovat tätä "kuviota" ihmetelleet ja kerran jopa tämä nainen meni mieheni ja hänen kavereidensa kanssa saunaankin (en pidä sekasaunoista). Heillä on aina ollut nämä omat juttunsa joista en ymmärrä, kun en ole heidän alaansa opiskellut. Pahin oli, kun tässä pari vuotta sitten mies oli työkavereiden kanssa juhlimassa ja oli yön aikana laittanut tälle naiselle viestin, että unohda se äskeinen yms (en muista loppua, mutta mies ei tuona yönä vaivautunut vastaamaan mulle yhteen tekstariin ja tuon kans kyllä jotain sääti. Mies oli myös hävittänyt tän naisen laittamat viestit tai puhelutiedot..tuskin muuten olisi tuollaista sille kirjoittanut). Mies ei aamulla muistanut edes olleensa yhteydessä tähän naiseen..
Olen tietenkin vuosien myötä tutustunut tähän naiseen, mutta jostain syystä en saa tätä asiaa mielestäni pois :( Mieheni ei ole sanojensa mukaan millään tavalla tästä naisesta kiinnostunut, mutta ei olisi ensimmäinen kerta, kun "jättää kertomatta" mulle totuuden. Noh, asia on taas kohta ajankohtainen, kun tää nainen muuttaa taas tuolle paikkakunnalle jonne mieheni joutuu usein työreissuja tekemään. Yks kerta se jo tässä vitsailikin, että hän tulee sitten valehtelemaan mulle yöpaikkansa, kun en enää siihen suostu, että tän naisen luona yöpyy. Oonko mä vaan vainoharhainen vai miten saisin asiaan selvyyden? En kehtaa tältä naiseltakaan kysyä, kun pitää mua sitten ihan idioottina ja eihän se varmasti mitään myöntäis, jos jotain onkin heidän välillään :(
Kommentit (23)
sitä salaillaan ja ollaan epärehellisiä, että on jotain salailtavaa.
Ystävyyttä jatkui eri asteisena ja minulle tämä oli ihan ok. Meillä parisuhdetta takana 9vuotta, kolmas lapsi syntyy syyskuussa ja mies jäi kiinni 2 kk sitten että hänellä ja tällä "ystävällä" on suhde. Siis täysin jotain muuta, mitä oli halunnut minun uskovan. Niin sairasta, etten vieläkään tahdo tätä todeksi uskoa.. Minä jäin lasten kanssa meidän taloon, mies muutti pois ja jatkaa nyt elämää tämän "ystävänsä" kanssa.
En olisi koskaan uskonut että kukaan voisi olla näin julma toiselle ihmiselle.. Mutta pakko se on uskoa, että mies on mies ja aivot sijaitsee alempana kuin meillä naisilla.
Hirveästi jaksamista sulle..! Tuo on niin väärin, että mies voi noin vaan heivata lapset ja tosta vaan häipyä toisen matkaan. Kaikkea hyvää sinulle..toivottavasti se oikea onni joskus tulee kohdallesi.
Juuri tätä pelkäänkin omalla kohdallani, että olen liian sinisilmäinen asioiden suhteen ja en yleensä millään suostu näkemään sitä pahinta..olisi hirveää, että se sitten tulisi esille myöhemmin..olisi niin petetty ja hyväksikäytetty olo (mua, kun on aiemmassa suhtessa petetty) :(
Ap
Noin voi käydä. Mutta ap, kysy suoraan mieheltäsi. Hän on myös sinun ystäväsi. Sano, että sinua loukkaa, että hän ei voi kertoa mitä puuhaa sen naisen kanssa. Sano, että haluat hänelle vain parasta, mutta et voi jakaa miestäsi ainakaan parisuhdetasolla. Olkaa avoimempia toisillenne.
Ystävään voi rakastua, mutta minusta jokaisen pitäisi olla niin viisas, että pitää näppinsä erossa varatuista ihmisistä. Itselleni ei tulisi mieleenkään mikään seksiin viittaavakaan omien ystävieni kanssa. Ystävyys on niin arvokasta, että sitä ei pidä rikkoa jonkun ohimenevän ihastuksen tunteen takia. Jos ihastuu vastakkaista sukupuolta olevaan kaveriinsa/ystävään, niin on syytä pitää tauko kaveruussuhteessa, siis jos on varattu tai kaveri on varattu ja miettiä mitä on tekemässä. Jokaisen tulisi myös muistaa, että parisuhteessa ollaan paitsi seksin myös ystävyyden ja kumppanuuden takia. Siksi parisuhteen vaaliminen on ystävyyden vaalimista. Jos tätä ei tee, niin joku muu saattaa viedä sen tärkeimmän ystävän paikan ja silloin kaikki on mahdollista, myös rakastuminen ja ero kumppanista.
Itselläni on useampiakin miehiä ystävänä. Mutta ei olla kyllä noin läheisiä. Jutellaan ihan mistä vaan ja voisin vaikka mennä heidän kanssa saunaan. Mutta mieheni kyllä tietää mistä on kyse eli pelkästä ystävyydestä.
Jotenkin tuntuu, että joskus näin ei voi olla. Jotkut ei uskalla kertoa kumppanilleen, että piti hauskaa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Sitten salaillaan ja siitähän se soppa vasta syntyy. Avoimuus on minusta ainoa oikea tapa olla ystävä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Kumppanille pitää voida kertoa minkä tyyppistä meno on kun näitä ystäviä näkee. Toki ei tarvitse kertoa kaikkea mistä on puhuttu, koska kyllä ystävällekin pitää olla lojaali. Luulen, että ongelma on siinä, että toiset kumppanit ovat niin mustasukkaisia, että heille ei uskalleta vaan olla suoria ja rehellisiä. Toisaalta on paradoksaalista, että salailu lisää mustasukkaisuutta ja on äärettömän epäreilua ja epäarvostavaa kumppania kohtaan.
Kumpa kaikki tajuaisivat tämän: rehellisyys maan perii. Avoimuus, rehellisyys ja suoruus kunniaan. Sillä tavalla ei voi loukata ketään, että kertoo totuuden. Joka tapauksessa se on ainoa tapa kunnioittaa puolisoa eli uskoutua hänelle. Sillä osoittaa, että kumppani on myös ystävä ja tärkein niistä. Miksi ihmiset eivät tajua tätä. Salailu vaan pahentaa asioita.