Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Millä perusteluilla oikeutat ylipainosi?

Vierailija
13.05.2010 |

Mua oikeesti kiinnostaa, koska en itse hoikkana voi ymmärtää lihavia. Musta lihavuus on aivan sama asia kuin esim. tupakointi, terveyden vaarantamista ehdoin tahdoin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin laihduin imettäessäni ihan tikuksi joten jospa nytkin..En nyt ole mitenkään lihavan näköinen varsinaisesti, siltikin onhan sitä tavallaan läski kun on kymmenen kiloa vielä jäljellä.

t.äiti ja n.2 kk vauva

Vierailija
2/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä 10kg??????????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ylipaino pitäisi oikeuttaa millään? Eikö ihminen voi painaa sen mitä painaa, ilman, että painolleen pitää hakea jotain oikeutusta? Tarviiko omaa vartaloaan perustella ja puolustella kenellekään? Mielestäni ei, ei minulle kuulu tippaakaan muiden painoindeksi.

Vierailija
4/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä 10kg??????????

Vierailija
5/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni tekee mielestäni muuta pahaa. (Toki näitä kaikkia voi harrastaa yhdessäkin)

tupakointi, alkoholin käyttö, huumeet, kofeiini ym on listassani poissa. Samoin en ilkeile, autan työpaikalla muita, olen ystävällinen, en aja ylinopeutta, olen antanut tekohengitystä laitapuolen kulkijoille( kerran täällä oli ketju, jossa kysyttiin mm. antaisitko tekohengitystä oksennuksessa olevalle humalaiselle tai somalille) jne

Minulla on ylipainoa, koska syön turvattomuuden tunteeseeni, joka ei ole terapiallakaan(itse maksoin, yhteiskunta ei osallistunut) lähtenyt pois, mutta muuten olen yhteiskuntakelpoinen, auttavainen ja toisia ymmärtävä, niin luulisin, että tuon tälle yhteiskunnalle enemmän, kuin mitä tulen ylipainon mahdollisten terveysongelmien vuoksi viemään.

Vierailija
6/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin laihduin imettäessäni ihan tikuksi joten jospa nytkin..En nyt ole mitenkään lihavan näköinen varsinaisesti, siltikin onhan sitä tavallaan läski kun on kymmenen kiloa vielä jäljellä.

t.äiti ja n.2 kk vauva

Mulla taisi olla samoihin aikoihin 10 kiloa ylimääräistä (painoindeksiä en jaksanut laskea). Puoli vuotta myöhemmin kaikki kymmenen kiloa ja ylitsekin olivat lähteneet ilman laihdutusta ja sain enemmän tapella estääkseni painoa laskemasta liikaa. Kyllä vauvan hankkiminen on ihan järkevä syy sille, että painoa voi väliaikaisesti olla ylimääräistä, ilman että siitä tarvitsisi huolestua. Sulla on nyt vauva, joka tarvitsee huomiotasi. Kyllä ne kilosi ehtivät odottaa jokusen kuukauden.

t. 5

Vierailija
7/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä koskaan ääneen missään kysyisi aloituksen kysymystä. Täällä voi oikeesti kysyä sellaisia asoita, mikä askarruttaa mieltä, mitä ei muuten kehtais sanoa. Mut mua kiinnostaa MIKSI kukaan ihminen päästää itsensä lihavaksi? Eiks silloin ole hankala liikkuakin, ostaa kivoja vaatteita, kamala mennä rannalle jne...

ap

Vierailija
8/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam nam, ruoka on hyvää!

Vierailija
9/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä koskaan ääneen missään kysyisi aloituksen kysymystä. Täällä voi oikeesti kysyä sellaisia asoita, mikä askarruttaa mieltä, mitä ei muuten kehtais sanoa. Mut mua kiinnostaa MIKSI kukaan ihminen päästää itsensä lihavaksi? Eiks silloin ole hankala liikkuakin, ostaa kivoja vaatteita, kamala mennä rannalle jne...

ap

Vierailija
10/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.äiti ja n.2 kk vauva

Mulla taisi olla samoihin aikoihin 10 kiloa ylimääräistä (painoindeksiä en jaksanut laskea). Puoli vuotta myöhemmin kaikki kymmenen kiloa ja ylitsekin olivat lähteneet ilman laihdutusta ja sain enemmän tapella estääkseni painoa laskemasta liikaa. Kyllä vauvan hankkiminen on ihan järkevä syy sille, että painoa voi väliaikaisesti olla ylimääräistä, ilman että siitä tarvitsisi huolestua. Sulla on nyt vauva, joka tarvitsee huomiotasi. Kyllä ne kilosi ehtivät odottaa jokusen kuukauden.

t. 5

ihan sait tipan linssiin mulle.Enkä yleensä vähästä itkeskele.Ne on nää hormoonit:D

Vierailija
11/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen osittain siitä syystä, että minulla on lääkitys, joka lisää ruokahalua, mutta eihän se täällä av:lla kelpaa syyksi. Eli olen vain laiskuuden ja saamattomuuden takia lihava.

Vierailija
12/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, siis kaikki, laihat ja lihavat ympärillä vaan laihduttaa ja laihduttaa ja stressaa ja laskee kaloreita.

Itse olen reippaasti ylipainoinen, tykkään syödä sitä mitä tekee mieli ja herkutella kun siihen on aihetta.

Mutta. Minulla on hyvä kunto. Liikun päivittäin ja viikottain liikuntaa tulee harrastettua monta tuntia.

En jaksa stressata syömisiäni. mielummin elän onnellisena ja liikkuvaisena ja lihavana kuin laihana, nipottavana ja stressavana varjona.

Vierailija
13/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin laihduttaa mutta sitten en saisi herkkuja enää syödä samalla tavalla kuin ennen. Siksi olenkin päättänyt että pysyttelen mieluummin tässä painossa kuin laihdutan tai lihon.

Vierailija
14/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta painoa on tullut parissa kuukaudessa jo muutama kilo - ja raskauden edetessä sitten varmasti vielä paljon lisää.

Minulla on ollut aivan karseaa pahoinvointia, pakko on ollut mussuuttaa lähes koko ajan jotain. Se on helpottanut oloa. Kun olen esikoisen kanssa aamupäivisin ulkoilemassa, on minulla pakko olla taskussa jotain namia (rusinoita, karkkia tms.) jota vähän väliä nappaan suuhuni. Jos vain saisin maata sängyssä silmät kiinni ja hengittää rauhassa, pärjäisin takuulla ilman napostelua. Mutta eipä ole siihen mahdollisuutta, kun pienen 2v viikarin perässä mennä viiletän ympäri kyliä.

Ja esikoisen kohdalla tälläistä oloa ei ollut, silloin sain koko raskaudessa painoa vain 10kg ja nyt ennen kuin aloin odottaa tätä toista, painoin 59-60kg ja olen 171cm pitkä. Eli ihan hoikassa kunnossa olin ja terveellisesti elin ym. Nyt vaan on elämä mennyt ihan ranttaliksi tämän raskauden vuoksi :-/ Mutta annan sen itselleni anteeksi, tiedän että imettäessä ja sen jälkeen saan itseni hoikaksi taas.

Vierailija
15/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen kunnollinen ihminen. En juo enkä polta. Olen uskollinen ja hyvä aviovaimo. Pidän itsestäni muuten huolta, minulla on kauniit kasvot, siisti meikki, tyylikkäät vaatteet. Teen raskasta työtä ja saan hyvää palkkaa. Liikun vähintään neljä kertaa viikossa ja olen hyvässä kunnossa. Hoidan hyvin lapset ja kodin. Olen hyväntuulinen vaimo ja minulla on hyviä ystäviäkin.

Vierailija
16/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en odota, että kenenkään pitäisi perustella mulle tupakoimistaan, hankalaa parisuhdettaan, riippuvuuksiaan tai mitään muutakaan. Mä otan ihmiset sellaisina kuin ne on, ja mun mielestä on vastenmielinen ajatus, että ihmisen pitäisi olla tietynlainen saadakseen oikeuden olla olemassa. Ainoa, millä ihmistä ylipäänsä arvioin, on hyväntahtoisuus muita ihmisiä kohtaan ja yhteiskuntaan sitoutuminen. Mut oman elämänsä jokainen eläköön kuten elää.

Vierailija
17/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus kun ei (vielä) ole rikos, edes moitittava sellainen, niin eipä se sinulle hoikkeliini kuulu :D. Syyn lihavuuteeni voin toki kertoa: ap:n kaltaiset kuvotukset, jotka kiusasivat minua eskarista lukioon ja huonot vanhemmat, jotka jättivät heitteille ja opettivat turvautumaan ruokaan hädän hetkellä (äiti syömishäiriöinen, isä ylipainoinen). Ahmimishäiriö + masennus = kahdessa vuodessa 40kg.

Vierailija
18/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ylipainon lisäksi. Olen aina ollut pyöreä. Mä tykkäsin lapsena hiihtää ja pelaa jalkapalloa ja olin todella sutjakan näköinen. Sitten alettiin tekemään urheilusta kilpailua. Piti ottaa aikaa ja parhaimmat saivat palkinnot, aloin inhoamaan hiihtoa. Jalkapallossa valittiin puolueet ja jos oli tosi huono, ei päässyt ikinä pelaamaan. Mulla ei ole ikinä ollut kilpailuviettiä.

Lisäksi mä rakastan ruuan laittoa, leivontaa, mitä vaan. Voin tehdä kakkuja viikosta toiseen.

Suklaata en voi ikinä syödä yhtä palaa vaan suklaa houkuttelee niin kauan kun levy on syöty loppuun. Enkä ikinä osta patukkaa, koska siinä kg hinta on huomattavasti suurempi kuin 100 g levyssä.

Mun ystäväni painaa 30 kg vähemmän kuin minä ja hän elää, on aina elänyt todella kurinalaista elämää. Hän tietää mitä syö ja kun farkut alkaa ahistamaan, hän ottaa heti niskasta kiinni ja tekee jotain.

En kyllä mielestäni ole omasta ylipainostani mitään laskua yhteiskunnalle tuottanut.

Vierailija
19/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit uskoa, että olisin hoikka enemmän kuin mielelläni, mutta se ei vaan onnistu. Olen kyllä joskus onnistunut laihduttamaan, mutta kilot ovat aina palanneet takaisin. Itselläni ei tekosyitä, syy vain ja ainostaan heikko itsekuri syömisen suhteen.

Olen kuitenkin päässyt elämässäni eroon kaikista paheista: alkoholista (olen absolutisti), tupakasta ja eräästä lääkkeestä, johon olin koukussa kymmemen vuotta ja tästäkin ilman ulkopuolista apua, vain lopettamalla lääkkeen käyttö kun mittä tuli täyteen. Mutta syömästä en voi lopettaa. Tunnen olevani kuin ruokaholisti, joka tämän tästä "repeää" syömään, aivan kuin alkoholistin voi kuvitella revetä juomaan.

Aika rajoittunut ihminen olet, jos et ymmärrä toisenlaisia ihmisiä kuin itse olet. Me kaikki kun olemme erilaisia, eikä sinunkaan tapasi elää ole se kaikkein "oikein".

Vierailija
20/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä n 10 ylimääräistä kiloani ovat tulleet raskausaikana koska a) aktiivisuustasoni romahti ja b) syömiseni lisääntyi. Raskaus päättyi kk sitten ja kutistumaan päin tässä ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä