Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riepotin lasta, kaduttaa.

Vierailija
13.05.2010 |

Harmittaa valtavasti. 4-vuotias pani vastaan ulos lähtemisessä (kuten ihan joka päivä) ja tarrasin kovakouraisesti käsivarsista kiinni.

Samoin muistan tehneeni joskus parivuotiaalle esikoiselle kuopuksen ollessa vauva, kun olin väsynyt.

Menee yli, auttakaa. Käykö muille koskaan näin? Pelkään aiheuttavani traumoja.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on normaalia että aikuisellakin menee välillä hermo kun pinna on tiukalla ja kaikki kolme päättää aloittaa sen huutamisen ja oikuttelun samalla kertaa. On normaalia asettaa esikoinen miettimään oikutteluaan. Välttämättä voiman käyttö ei olisi tarpeen eikä useimmiten olenkaan. Silloin kun laitan lapsen kovakouraisemmin nurkkaan niin hetkeksi tulee huono omatunto. Mutta mä en pistä lapsiani seinille, enkä muutenkaan pidä tuota pahoinpitelynä tai koe että tarvitsisin apua neuvolasta tms. Kun lapsi käy holtittomaksi, on aikuisen tehtävä palauttaa lapsi maan pinnalle ja kun meillä ainakaan holding eitoimi noissa "En osaakaan enää pukea päälle"-tilanteissa.

Vierailija
22/26 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksesi vahingoittaa lapsiasi ja sitä et varmaankaan halua. Soita vaikka terveyskeskukseenne ja kysy mahdollisuutta päästä psykologin juttusille. Tai soita neuvolaan. Jos ei näistä paikoista saa apua, niin aina voi mennä yksityiselle psykologille. Kannattaa oikeasti ottaa nyt tilanne haltuun eikä vain toivoa, että se paranisi itsestään. Tosi hyvä, että et kiellä tehneesi väärin, vaan myönnät että näin on käynyt ja haluat tilanteeseen apua. Apua saat varmasti, kunhan lähdet sitä hakemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vastaavaa vähän väliä eikä edes kaduta. Uhmaikäinen on jotenkin hallittava, ja joskus se ikävä kyllä vähän sattuu.

Jos puhe ei mene perille, niin voi lapsen vaikka kantaa jäähylle, mutta väkivaltaisesti tai kovakouraisesti ei saa kohdella. Kaikki tutkimukset osoittavat, että tällaista kohtelua kokenut lapsi kasvaa aggressiiviseksi ja on suuri todennäköisyys, että hän itse käyttää samoja ja ehkä jopa astetta vahvempia keinoja saadakseen tahtonsa läpi. Eli vaikka joku kuvittelee, että tilanne on vain se käsillä oleva hetki, niin valitettavasti se ei näin ole. Näillä asioille on kauaskantoiset seuraukset. Toiset valitettavasti eivät tätä ymmärrä ja käyttävät näitä kaltoinkohtelun ja väkivallan keinoja mukan kasvattaakseen lastaan. Jos haluaa kasvattaa lapsestaan empaattisen ja toimintakykyisen yksilön, niin silloin rajojen asettaminen tehdään kaikilla muilla kun väkivallan keinoilla.

Vierailija
24/26 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riepotin vanhusta, kaduttaa.

Harmittaa valtavasti. 84-vuotias ukki pani vastaan ulos lähtemisessä (kuten ihan joka päivä) ja tarrasin kovakouraisesti käsivarsista kiinni.

Samoin muistan tehneeni joskus 82-vuotiaalle mummille, kun olin väsynyt.

Menee yli, auttakaa. Käykö muille koskaan näin? Pelkään aiheuttavani traumoja.

Vierailija
25/26 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta vanhusten riepottaminen jotenkin eriarvoista kuin lasten riepottaminen? En nyt näe ikämuutoksen ideaa. Kertoisitko?

ap

Vierailija
26/26 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta vanhusten riepottaminen jotenkin eriarvoista kuin lasten riepottaminen? En nyt näe ikämuutoksen ideaa. Kertoisitko?

ap

Että ikämuutoksella ei ole eroa. Jos joudutaan käyttämään fyysisiä otteita, niin se on sama onko neljä vai kahdeksankymmentäneljä, vai 34. Mutta nyt mä sanoisin tälle 25 henkilölle, että mitä jos se 84 ihan oikeasti olisi joku väkivaltainen dementikko, jota ei puheella hallita. Voin kuvitella tilanteen, jossa kädestä pitäisi ottaa kovemmin esimerkiksi estääkseen tämän lyönnin. Eli ei sinällään aja tämä esimerkki asiaasi eli ei todista sitä, että lasta ei voisi ottaa tiukemmin kädestä kiinni ja ohjata toimimaan oikein. Tietenkään se puristus ei saa olla väkivaltainen, mutta voihan sitä voimaa sopivassa suhteessa käyttää. Esim holding voitaisiin tulkita väkivaltana, jos menisin jonkun ventovieraan aikuisen luo ja ottaisin vaan syliin ja pitelisin väkisin kiinni, mutta onko se sitä, jos tämä henkilö käyttäytyisi väkivaltaisesti jotain toista kohtaan?