Oi tämä niiiin ihana loppuraskaus!!
Kyllä on ollu kaikkea muuta ku ihanaa. H-hetki taitaa olla lähellä ja olo on kaikkea muuta kuin hyvä. viikon verran ollu mielettömät kuukautis kivut, tai siis sen tuntuset. ja kohtu kovettuu aina ku käy pissalla tai toisella hädällä, kai se asento sit tekee sen mut ei meinaa pöntöltä päästä ku heti kovettaa. ja sit viel nyt ei pysty kunnolla kävelee ku alapäässä ja alamahassa helvetillinen paineen tunne! 2pvän päästä käynnistys jos sit helpottas. kertokaa kaikki miten ihanaa teillä on loppuvaihe ollut =)
Kommentit (4)
ja mun olo on kyllä mainio :D
toki mullakin maha kovettuu monen monta kertaa pvän aikana, varsinkin kesken kävelyn joka sit hidastaa menoa.
Turvotusta on vähän iltaisin, mutta ei pahasti..tiistaina olis laskettu aika mut saa nähdä tuleeko siihen mennessä vai paukkuuko yli..
koita kuitenkin nauttia vielä mahasta kun ei tiedä mikä pvä on viimeinen sen kanssa...:)
Mulla eka tulossa :)
Liikkumaan ei meinannut päästä, vatsaa särki, selkä jumitti jokaisesta kohdasta, kohtu kovettui pienestäkin liikunnasta heti, kipuja lantiossa, selässä jne jne. Ja happi tuntui loppuvan.
Mutta kunhan synnytys pahimpine vaurioineen on ohitettu, kummasti alkaa taas kaivata vauvan liikkeitä vatsassa.
Tsemppiä synnytykseen!
unohtu toho alotuksee laittaa vielä, että mieletöntä närästystä on. mulla se meni niin pahaks että sain kunnon lääkkeet ruokatorven tulehdukseen. ja iskias vaivaa, selkää ja reisiä polttaa ihanasti! nyt sais oikeesti tulla mieluiten jo vaikka ennen perjantaita! voi olla et mä ainaki pidän tän lupauksen ettei koskaan enään. enkä mä ole vielä edes synnyttänyt =)
olo oli kuin valaalla. loppuviikoilla tuli löystynyt lantio etten päässyt kunnolla kävelemään, koska tuntui, että lantio leviää pieniksi palasiksi. Koko ajan oli kaamee vessahätä ja kun vessaan pääsi tuli varmaan 1 teelusikka pissaa. Sängyssä kyljenkääntäminen oli varsinainen urotyö puhumattakaan sängystä ylösnousemisesta!! Jalat oli niin turvoksissa, että kun sormella paino niin painauma oli siinä puolisen tuntia.. Olihan niitä kaikkia ihania vaivoja mutta ihana tyttö syntyi ja kärsisin koska vaan noi vaivat uudestaan kun palkinto on niin ihana =D tsemppiä käynnistykseen!!