Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ratkaisisit tämän eriarvoisen tilanteen, mummu antoi lapsille käyttörahaa reissuun..

Vierailija
12.05.2010 |

9-vuotiaalle 30 euroa, kohta 5-vuotiaalle 15 euroa ja 2-vuotiaalle 10 euroa. Annanko mennä näin, vai onko epäreilu tilanne, tasoitanko ja annanko itse pienemmille lisää rahaa. Aikuinen tietenkin hallinnoin rahaa, mutta onhan se väärin jos 4-vuotias saa yhden lelun ja 9-vuotias kolme? Mummu suosii muutenkin rahallisesta isointa, ja muutenkin. Tekee esim aina juuri isoimman lempiruokaa, vaikka se ei pienimmille niin maistuisikaan.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja annetaan tasapuolisesti kaikille. Ne on vanhemmat jotka voi sitten antaa rahaa iän, tarpeiden ym. mukaan, mutta kyllä muiden tulisi kohdella saman perheen lapsia tasapuolisesti.

Meidän teini kävi mummillaan toissapäivänä. Olivat käyneet syömässä ja mummi oli kotiin lähtiessä antanut lapselle 10 euroa.

Mun mielestä ihan ok! Kyllä se nuorempikin on saanut.

Teini sai mummiltaa synttärilahjaksi 100 euroa, nuoremmalla on synttäri kohta ja en usko että 8-vuotias saa mummiltaan samaa summaa, eikä tarttekaan, ei esikoinenkaan saanut samanikäisenä.

Vierailija
62/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 9 vuotias saa nyt 30 euroa, 5-vuotiaan pitäisi oikeasti saada 30 euroa vasta neljän vuoden päästä kun hänkin on 9. Koska hän saa rahan jo etukäteen, on ihan reilua että se on vähemmän kuin 9-vuotiaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä mummikin oli tarkoittanut ne vähän muuhun. No,mutta omapahan on perheenne. Minusta nuo kuuluu vanhempien maksettavaksi.

Itse antaisin lasten ostaa mummon antamilla rahoilla jotain mitä haluavat.

Vierailija
64/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias menisi 4 kertaa pikkulasten juttuihin ja 9-vuotias 4 kertaa isompien juttuihin. ap

joten jos on molemmilla vaikkapa kymppi niin 5-vuotias saisi enemmän.

Vierailija
65/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten rumaa käytöstä mummolta, hyh hyh.

Vierailija
66/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen epätasainen tilanne jatkuu, vaikka lapset kasvaisivat. Minä olen sitä mieltä, että esim. kaikille 10 euroa.

Vierailija
67/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua olla pojan perheen kanssa missään tekemsissä. Aina miniä rutkuttaisi jostain turhasta.

Vierailija
68/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien kuuluu maksaa jätskit ja tivolit. Lahja rahoilla sitten ostetaan jotain mieleistä lelua ym. ja eri-ikäisten tarpeet niissä on erilaiset.

ja sinne tuo raha. 30 euroa viikossa ei siis ole kauheasti, ja jos basaaristakin jotain ostavat, ei siinä sitten jätskirahaa jää. Eli kun mennään samaa matkaa, tehdään samoja asioita jne, niin onhan se kurja 5-vuotiaalle, että isoveli voi mennä tivolissa neljään laitteeseen, hän kahteen. Näin vertauskuvallisesti.. ap

ja muutenkin perusasioista - myös matkalla. Ja tärkeimpien matkamuistojen ostamisesta ja nii nedelleen. Näin mä ainakin asian näen - antoi sitten joku jollekulle lisärahaa tai ei, niin vahemmat hoitaa aina nämä perusasiat.

Vierailija
69/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä mummo ku viittii rahaa antaa lapsille, hyhhyh!

Vierailija
70/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa suuren vääryyden, niin korjaa se! Tuhaan täällä rutiset mummosta, joka toimi valtaosan mielestä ihan oikein, jos et korjaa asiaa parhaaksi näkemällä si tavalla eli tasaamalla rahat.

Jättäkää se huvipuisto väliin, jos se koituu noin suureksi ongelmaksi, eikä vanhempien rahoja voi siellä käyttää. Todennäköisesti 9- ja 5-vuotiaat haluavat käyttää rahansa basaarissa eri asioihin, 2-vuotiaasta puhumattakaan.

Kyllä on taas suuret murheet! Sen sijaan, että iloitsisi mummon antamista rahoista, saa niistäkin tehtyä ongelman.

Vierailija
71/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä mummo ku viittii rahaa antaa lapsille, hyhhyh!

onneks mun lapsilla ei ole mummoa niin ei oo tommosii ongelmii

Vierailija
72/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 9v käyttää isompia vaatteita kuin 2v ja joskus on jopa niin, että 2v:lla on haalari, isommilla ei.

Näetkö tuossa mitään epätasa-arvoa? Tai siinä, että 9v syö enemmäm kuin 2v, joka puolestaan nukkuu enemmän kuin 9v.

Siellä reissussa pidä huolta, että jokainen syö tasan yhtä monta ranskalaista, jotta ollaan tasapuolisia, ja kävelee yhtä monta askelta, että kengät kuluvat yhtä paljon.

Vierailija
73/73 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä aika eri linjoilla kun muut vastaajat. Minusta lahja ja viikkoraha on aivan eri asia. Vai olisiko teistä ihan ok, että jouluna mummin lahjat olisi 2-vuotiaalle tarra-arkki ja 9-vuotiaalle tietokonepeli?

Minusta on outoa, että annetaan eri arvoisia lahjoja.

Mun omasta lapsuudenkodista on opittu malli, että sisaruksia kohdellaan samalla tavoin lahjoissa. Ja samaa periaatetta olen noudattanut omien lasten kanssa.

Eihän tuota rahaa ole pakko käyttää jos ei ole tarpeen 2-vuotiaan kohdalla. Pistätte säästöön loput. Varmaan samalla lailla on toimittu esikoisenkin kanssa aikanaan vai käytittekö silloin väkisin kaikki lahjarahat tarra-arkkeihin.

Ja sitten siihen lumilautaan. Onko teistä ok, että kaikki lapset eivät saa harrastaa samoja harrastuksia, koska ei ole varaa ostaa niihin välineitä. Jos neljä nuorempaakin haluaisivat lumilautailemaan esikoisen perässä, niin ette antaisi lupaa, koska ei ole rahaa ostaa välineitä koko katraalle. Mun ajatuksella silloin ei kukaan lumilautailisi, koska en haluaisi suosia noin vain yhtä.