Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selättää ahmimiskohtaukset?

Vierailija
12.05.2010 |

Paino sen kun nousee ja kun epävarmuus iskee, stressisyöminen alkaa...

Otsikon kysymys nyt on lähinnä retorinen, tahdonvoimasta tämä on kiinni, mutta ai pirulauta kun ahdistaa, ettei tahdonvoimaa löydy.

Hävettää mennä ulos ihmisten eteen, huominen päivä täyttää ho kauhulla...

Kiitos, että sain valittaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on suussa vielä viimeinen. Lisääkin ottaisin, jos vain olisi. herkuilla saa turrutettua itsensä ja ahdistuksensa niin että uni tulee paremmin.

Vierailija
2/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin juuri paketillisen balleriinoja ja puoli litraa jäätelöä. Syödessä oli ihanaa, nyt vituttaa ja hävettää. Ei tule edes turtumusta, tyhjällä vatsalla nukkuu paremmin ja on aamullakin parempi olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntavoista ja näyttävät lautasmalleja. Ketut! kyllä mä ne lautasmallit tiedän. Mutta kun mua ahdistaa! Mun on paha olo, ja silloin mua ei mikään lautasmalli auta, vaan suklaa ja sipsit ja muut herkut. Ne oikeasti auttaa ja siksi mä lääkitsen itseäni herkuilla. Ei järkevää, mutta pää sanoo että on pakko.

Vierailija
4/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyllä, ei ollut kovinkaan tuskaa elää diabetes- ruokavalion mukaisesti!

Eli tärkeintä syödä n.3h tai 4h välein, niin verensokeri pysyy hyvällä tasolla, eikä tule jättinälkä. Hampaille tietty rankkaa.

Toinen pointti on vähähiilihydraattisuus: suu & mieli tottuu ihmeen nopeasti tyytymään vähäiseen makeaan. Sitten taas jos olen aloittanut esim. karkkia syömään, niin elimistö heti alkaa vaatia joka ikinen päivä herkkuja, joskus jopa kaksin käsin :(

Vierailija
5/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

artikkeli, että se mieliteko kestää noin 15 min. Kandee siis sinnitellä sen aikaa :)

Ahmiminen ja herkuttelu on mullekin tuttua eli en vaan huutele neuvoja täältä.

Vierailija
6/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllistä ateriarytmiä. Eli aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala + tähän lisätään muutamat välipalat niin, että parin tunnin välein tulee jotain syötyä. + runsas juominen.

Ja todella ruoka kannattaa koostaa lautasmallin mukaan lautaselle, jotta ateriakokonaisuus on monipuolinen.

Huomasin itse, että kun tätä jaksoi hetken noudattaa, niin iltaiset ahmimiskohtaukset jäivät pois. Toinen keino on, että jätät ne herkut sinne kaupanhyllyille.

Vierailija
7/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mielenterveyshäiriö. Siinä auttaa psykiatri ja lääkitys.

Vierailija
8/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa tahdonvoimalla pysyy erossa ahmimisesta, mutta jossain kohtaa repeää. Ehkä pahastikin.

Se on psyykkinen ongelma ja pitäisi hoitaa päätä. Lisäksi ruokarytmi kohdalleen ja laihduttaminen on lopetettava tyystin. Reilusti hyvälaatuista ruokaa.

Vierailija
9/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmin kun olen iloinen ja jotain kivaa tapahtuu,ahmin kun ahdistaa ja harmittaa,ahmin koska herkut maistuu vaan niiiin ihanalle. Tällä hetkellä mua pelottaa koska katumusta ei ole edes tullut ja olen ahminut jo 3 viikkoa kaikkea huonoa ruokaa ja herkkuja. Tytön synttäri keksit ahmin,ostin uuden,ahmin nekin.Ahmin kakkuun tulevat daim patukat ja irtokarkit jotka olivat koristeeksi,pasteljat...............esimerkkinä väin.

Vierailija
10/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, pidä huoli, ettei kotona ole stressisyötävää. Kippaa keksit roskikseen, älä osta jäätelöä ja jos juhlissa näyttäisi jäävän yli, tarjoa vieraille poisvietäväksi. Ellet asu suoraan R-kioskin tai 24h huoltamon vieressä, tämä kitkee mahdollisuuden pois. Tiukkana kaupassa ja niiden namutarjoilujen kanssa. Herkutella voi kun on syytä juhlaan, ei ihminen tarvitse pullaa arkeen.

Kun kohtaus tulee, keksi jotakin puuhaa. Itse alan siivoamaan. Pelkästään lakanoiden vaihto tai roskien vienti auttaa selättämään suurimman osan kohtauksista. Tai tee pari sarjaa vatsalihasliikkeitä kun ahmituttaa. Jos on oikein kova himo, juo lasi vettä tai kuppi kahvia ja lupaa itsellesi, että odotat ainakin vartin, ennen kuin suuntaat jääkaapille.

Vierailija
11/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieliteko iskee juon light limua niin kauan, että kohtaus menee ohi.

Vierailija
12/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se että mulla ei kertakaikkiaan ole kaapeissa mitään herkkuja. Ei siis yhtään mitään. Joskus kun vlopuksi ostetaan niin ne joko syödään kaikki tai sit heitän ma aamuna kaikki roskiin mitä on jäänyt.

Vierailija
13/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitahan syödä tarpeeksi proteiineja ja rasvaa.

Vierailija
14/20 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on taipuvainen ahmimaan, karppaus normiruokavaliona voi auttaa. Itselläni ainakin se lopetti ahmimisskohtaukset, vaikka edelleen syön välillä sokeriherkkujakin, mutta hallitusti ja kohtuudella.

Vierailija
15/20 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kohtaus tulee iltayöstä ei voi alkaa siivota, koska muut nukkuu. Täytyy olla hiljaa ja rapistella mahd. vähän. Onko kellään muulla sellaista, että ennen ahmimiskohtausta jalat ja oikeastaan koko keho tulee rauhattomaksi?

Vierailija
16/20 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten kun itse en välitä makeasta vaan tulee ahmittua ihan normiruokaa. Saatan esim. tehdä neljän hengen annoksen vaikka jotain pastaa ja vedän itse kaiken :( Toinen paha on pizza ja kebab kotiinkuljetuksella, ihan liian helppoa eikä edes tarvii poistua kotoa ihmisten ilmoille kun ahdistaa.
Vuosi on terapiaa takana ja masennuslääkitys on, mutta ei tää pääkoppa vieläkään ole kunnossa :(

Vierailija
17/20 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokana on kalaa, mulla ei tee mieli karkkia, mutta liharuoan jälkeen iskee usein salmiakkihimo. Mikähän tässä on? 15 min ei auta, olen lähtenyt salmiakn takia kauppaankin vaikka kauppa on etäämmällä.

Vierailija
18/20 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot

Vierailija
19/20 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:15"]Mites sitten kun itse en välitä makeasta vaan tulee ahmittua ihan normiruokaa. Saatan esim. tehdä neljän hengen annoksen vaikka jotain pastaa ja vedän itse kaiken :( Toinen paha on pizza ja kebab kotiinkuljetuksella, ihan liian helppoa eikä edes tarvii poistua kotoa ihmisten ilmoille kun ahdistaa.
Vuosi on terapiaa takana ja masennuslääkitys on, mutta ei tää pääkoppa vieläkään ole kunnossa :(
[/quote]

Mieti miksi ahmit. Luin artikkelin, jossa sanottiin, että tunnesyömisen takana on usein tukahdutettu viha.

Vierailija
20/20 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lohtusyöminen loppui, kun rakastuin. Eli ihana mies paransi minut. Olen kuin uusi ihminen.

Ai niin, ja karsin inhottava tyypit vapaa-ajalta. Työkavereita ei valitettavasti voi valita...

Opettele myös sanomaan EI. Itsellesi ja muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi