Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko purkkiruokia antaa allergisille lapsille?

Vierailija
11.05.2010 |

annatteko allergisille lapsille valmiita purkkiruokia (piltti/bona), vai tulisko niitä välttää? onko niissä jotain lisäainaineita tms?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäaineitahan niissä ei pitäisi olla.

Vierailija
2/4 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa olla tarkka esim. maitoallergisen kanssa. Moniin puurojauhoihinkin on lisätty maitojauhoa.

Meillä on purkkiruoista mennyt parhaiten maissisose, siihen sit varioitiin jauhelihaa tai vihannesta itse kaveriksi. Pari vauvarisottoa on myös sopineet.

Mut ilman purkkimaissisosetta olisi ollut elämä vaikeampi ;) Lapsella maito, viljat, kananmuna ja sitrukset kiellettyjen listalla 4kuisesta lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jos lapsi ei ole millekään niistä allerginen niin voi antaa. Ei niissä c-vitamiinia kummempia lisäaineita yleensä ole, eikä lapset yleensä ole lisäaineille allergisiakaan vaan perusruuille. Minulla oli toisen lapsen kanssa melkoinen ongelma, kun oli pitkään perunalle ym. allerginen, ja olin tosi iloinen kun löytyi ensimmäinen sopiva liha-ateria purkissa matkoja varten n. 1,5-vuotiaana.

Vierailija
4/4 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä haetaan vielä syytä, nyt vältetään mm. maito, viljat, herne, mansikka, suklaa..