Mies varasti lapsen rahat!
Ai helv.. kun mua ...tuttaa!
Mies tarrvi johkin omiin juttuihnsa rahaa ja otti lapsen vaivoin säästämät eurot 90ekee. eikö edes myönnä.
Lapsen rahoihin ei mun mielestä kosketa ei ikinä eikä missään tilanteessa!!! Ei ei ei!!
Ihan itkupotkuraivari olotila.
Kommentit (29)
Ihmettelenpä vaan, että missä mättää (liian isot menot, täydellinen talouden suunnitelemattomuus tai pidetään kiinni kynsin hampain omaisuudesta, kuten omasta talosta???), jos Suomessa saa itsensä sellaiseen jamaan, että pitää lapselta varastaa.
Kyseisen kysymyksen esittänyt numero neljä kun on itse elänyt jokusen vuoden alle toimeentulotukirajan opiskelevana yh:na. Toimeentulotukeenhan ovat oikeutettuja kaikki pientuloiste (kunhan pelaavat sossun säännöillä) ja sillä toimeentulotuella tulee kyllä toimeen, kun budjetoi ja priorisoi. Ikinä ei tarvinnut lapsen säästöpossua rikkoa.
4
Hus hus siitä... Mene ja hanki itsellesi kerrankin kunnollinen mies.
on millä mällätä. Kaikilla ei oo, ei meilläkään.
Tervetuloa koittaan elämää kun rahaa ei ole kuin välttämättömiin menoihin. Jos vaikka joku kroisos osaisi neuvoa mistä mekin taottais vähän fyffeä. työmoraalista ja innosta ei ainakaan ole kiinni.
Just niinku joku kirjotti, vaikka olis ottanut omavaltasesti vitosenkin, en hyväksy. EN!!!
Jos muilla on sellanen tapa että voi ottaa tai lainailla mistä lystää niin ok. Mulle on opetettu kotona että vaikka oman huoneen pöydällä oli mitä vaan mihinkään toisen omaan ei koskettu. Meillä kunnioitettiin toisen omaa.
Ehkä voi olla vaikeeta pistää maksaan takas kun ei myönnä.
että sinä, lapsi ja hän itse kaikki kolme tiedätte, että hän ne vei, vaikka ei sitä ääneen myöntäisikään ja että haluaako hän olla lapsen muistoissa se kusipääisä, joka vei ne lapsen rahat ja vieläpä valehteli siitä vai se isä, jolla oli munaa myöntää se tai vähintäänkin palauttaa ne rahat. Niin, ja on kyllä osoittanut epäluotettavuutensa eli lukkoja vaan nyt sitten joka paikkaan - josko tajuaisi vihjeen..?
Niin, ja 90 euroa on iso raha sellaisissakin perheissä, missä rahasta ei koko ajan ole puute. Ei raha kuitenkaan puussa kasva!
T. äiti, joka on käyttänyt lapsensa tilillä olevia rahoja lapsen hankintoihin esim. polkupyörään mutta ei ikinä omiin juttuihin.
on lasten yhteishuoltajuus ja jatkuvasti olen kuullut lapselta juttuja että isi taas lainasi lapsen rahat (ja yhtään penniä ei ole kuulemma takaisin maksanut) tässä oli yksi niistä syistä miksi sen luikin jätin, munaton mies ja raha-asioissa ei mitään tolkkua. Nyt saa lapset kärsiä kun pettyvät isän katteettomiin lupauksiin.
on meilläkin monta kertaa aikuisten tilit ollut tyhjinä ennen seuraavaa tilipäivää, mutta silti ei olla lasten kukkaroille tai tileille menty "lainailemaan".
aika monelle lapselle se on iso juttu, kun saa säästettyä. pettymys vielä isompi, jos vanhempi vie säästöt.
5
Jos jostain kotoa, niin avaa lapselle oma tili, jonne viette säästöt, ja pidä sinä tilin kortti/vastakirja. Onpahan ainakin turvassa ahneelta sikamieheltä tuolla tavalla lapsen rahat!
lapselle iso juttu, tätä voisi isukki miettiä ennen kun pöllii lapsensa kovalla työllä säästämät rahat!
Todellakin voi olla elämä kiinni 90€:sta