Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HCR puolimaraton aikasi? Mikä pn hyvä aika ja mikä ns tavallinen?

Vierailija
10.05.2010 |

Itse juoksin ekaa kertaa joten tosi vaikea arvioida mikä on ns hyvä aika! :) Miten muilla meni? Kamalasti (liikaa) porukkaa siellä, vaikea oli juosta...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aika miehelle on alle 1:40 ja naiselle alle 2 tuntia. Itse kellotin 1:42:15 Ruissalojuoksuissa.

Vierailija
22/24 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen treenannut vuoden juoksua, ikää 45. 3-4 kertaa viikossa harjoitusohjelman mukaan. Tämän vuoden puolella olen juossut joka kk puolikkaan aikaan 2h45min.

Vaikka se on monista huono aika, juoksen koko matkan ja se on paljon enemmän kuin se, että aluksi en meinannut jaksaa juosta edes 2km.

On vaatinut henkistä kanttia juosta säännöllisesti, sitoutua treeniin ja mennä epämukavuusalueella. Yksikään treenejä en ole jättänyt väliin.

Moni tuttu yrittää mitätöidä harrastustani, mutta en anna periksi vaan aion juosta vielä kokonaisenkin maratonin, vaikka siihen menisi kuinka kauan aikaa! Minulle on sanottu että "mitä järkeä minun on harjoitella kun en kuitenkaan voisi voittaa mitään juoksukilpailuja", "juokseminen on helppoa kun saa tahdista kiinni", "näytän kärsivältä kun juoksen" jne jne. Tosiasiassa nuo ihmiset eivät itse pysty juoksemaan edes km ja heitä ärsyttää kun priorisoin kuntooni enkä passaa heitä.

Jokaisen hyvä aika riippuu monesta asiasta ja puolikas on aina puolikas, ajasta viis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juoksen 10km viikossa. Päätin viikko sitten repäistä ja kokeilla jaksanko puolikkaan. Jaksoin, 2h11min. Olen 10kg ylipainoinen ja ihan sunnuntai juoksija.

Vierailija
24/24 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tänne kirjoittajista ei ole juossut puolimaratonia. Todellisia voittajia ovat ne, jotka ylittävät itsensä juoksemalla matkan!