Enpä sitten olekaan hoitanut tätä äidin hommaa niin hyvin kun olen luullut...
Poika oli kerhossa askarrellut söpöm kortin ja siihen oli saanut keksiä kaikkia asioita mitä tulee omasta äidistä mieleen, ja kerhotäti oli kirjoittanut ne korttiin.
mun kortissa luki näin:
Meidän äiti:
- on anna
- leikkii mun kanssa aika harvoin
- tekee paljon koulutehtäviä
- ei muuta
Kouraisi syvältä ja lujaa, kun aamulla luin. Mutta halasin ja kiitin ihanasta kortista.
ja näköjään nyt kun tätä kirjoitan, niin meinaa itkukin tulla... oon onnistunut niin paljon huonommin kuin olen luullut.
Kommentit (62)
kuin aikuinen (oppi 5-vuotiaana) sekä kirjoittaa sujuvasti. Muutenkin aivan mainio poika, josta olen äitinä ylpeä. Uskomatonta, että joku kehtasi kirjoittaa että jos lapsi sanoo kauniita asioita äidistään, tarkoittaa se alistettua ja pelokasta lasta?!
Lapsen täytyy olla kielellisesti hyvin lahjakas ja ajattelu tavoiltaan jo melkein aikuisen tasoa. Oma 6v. ei pystyisi koskaan sanomaan noin, vaan päästelisi kaikkia sammakoita suustaan. Eikä se tarkoita sitä, että lapsen kanssa ei tehdä mitään. Itse tiedän olevani hyvin rakas lapselleni, vaikka vilkas 6v. poikani sanoisi ihan mitä tahansa. Ei tarvi olla, kuin tunti pois kotoota, niin soitellaan perään ja poika ottaa riemulla äidin vastaan.
äiteinpäivä kortin, poika oli väkertänyt siihen, että äiti on hvyä siivoamaan eikä mitään muuta.