g. kummanko pitäisi olla miehellä tärkeämpi
Kommentit (10)
äiti, vaikka naimisiin mennessähän sitä erotaan äidistä ja yhdytään vaimoon (noin niin kuin vertauskuvauksellisesti) ap
Mutta on silti melko huolestuttavaa, jos aikuinen, naimisissa oleva mies on läheisempi oman äitinsä kuin vaimonsa kanssa. Vaimo on kuitenkin se, kenen kanssa arki, lapset ja elämä jaetaan, äiti on vain satunnainen vieraiija miehen ja vaimon yhteisessä kodissa.
Etkö ole koskaan kuullut sanontaa, että lapset ovat vanhemmillaan vain lainassa? Lapsuuden aikana se äiti/isä on maailman tärkein henkilö jokaiselle lapselle, mutta jo teini-iässä lapsi alkaa tehdä luonnollista pesäeroa synnyinkotiinsa. Siinä vaiheessa, kun vaimo on valkattuna, pesästä on toivottavasti jo lopullisesti lähdetty, eikä äidin helmoihin ole enää tarvetta kaipailla. Eipä ne eläinlapsetkaan jää emonsa hoiviin sen jälkeen, kun pärjäävät omillaan!
että joku ylipäänsä miettii tällaisia. Hohhoijaa.
Haluaisitko sinä että oma lapsesi hylkäisi sinut jos tuleva puoliso haluaisi?
Ei vanhempiaan saa hylätä, mutta kyllä heidän on tultava vasta toisena oman vaimon ja omien lasten jälkeen.
Ei vanhempiaan saa hylätä, mutta kyllä heidän on tultava vasta toisena oman vaimon ja omien lasten jälkeen.
Siis millä tavalla mies pitää omaa äitiään sinua ja lapsia tärkeämpänä?
Siis millä tavalla mies pitää omaa äitiään sinua ja lapsia tärkeämpänä?
tärkeämpi kuin minä (koska äitinsä on hänet synnyttänyt ja kasvattanut). En tarkoittanu mitään valinta/hylkäämisvaatimuksia. Ehkä tarkoitin lähinnä sitä, että jos minä ja hänen äitinsä kuoltaisiin molemmat yhtä aikaa, niin kumpaako surisi/kaipaisi enemmän. Tai tällainen kuvitteellinen tilanne: (Jos hänen pitäisi ulkopuolisen pakottamana valita jompi kumpi minä (vaimonsa) vai äitinsä, niin kumpiko siinä olisi sitten "oikein" valita? Minusta vaimo)
Mutta joskus on kyllä tullut sellaisia tilanteita, joissa mies ei ole edes yrittänyt ymmärtää minua vaan on puolustanut äitiänsä. (Esim. joissakin tilanteissa hän on miettinyt kuinka hänen äidilleen on tullut paha mieli, mutta eipä ole miettinyt onko minulle tullut paha mieli. ) Että näin. Ehkä hän on vähän tuosta kasvanut ulos. ap
Onko täällä ollut liian rauhallinen päivä tänään, vai mikä on ap:n pointti?