Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka tärkeää teille on että vauvan kaikki tavarat ovat

Vierailija
08.05.2010 |

upouusia ja viimeistä mallia? Eli vaunut enintään edellisen vuoden vuosimallia tai kuosia, syöttötuolit Stokken tai muuten kalliita yms yms.

Mulla nyt kolmannen kanssa kaikki vähän vanhoja kamppeita, kavereilta saatuja ja vanhemmilta lspsilta jääneitä. Joskus tuntuu, että olisi kiva jos olisi jotain uuttakin mutta näillä mennään.

Miten muilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut on esikoinen kyseessä. ostin juu kalliit merkkivaunut.. mutta noi sitterit ja syöttikset on iha pikku-piiaa. mutta uutena nekin. olisin saanut sukulaisilta käytettyjä mutta en halunnut niitä =D sitten kun seuraava tulee niin käytän näitä "vanhoja" sitten silläkin. vaatteet olen ostanut uusina.. joitain vanhoja olen saanut muilta mutta yleensä ostan benetton, mex, ristomatti-ratia jne.. ne on vaan niin hienoja =D

Vierailija
2/8 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kierreltiin kuitenkin kirppareita ja sieltä hankittiin paljon kamaa. Sänky ostettiin uutena ja seuraavaksi sit turvaistuin hommataan uutena..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noin puolet tavaroista on uusia ja puolet käytettyjä. Eaim. yhdistelmät löysin edullisesti kirpparilta. Mulle tärkeää on, että tarvittavat tavarat ovat hyväkuntoisia ja käytännöllisiä. Sillä, onko tuote ostettu kaupasta uutena tai mitä se on maksanut, ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
4/8 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kohdalla halusi tiettyjen asioiden olevan uusia, mutta ei mua haitannut minkä vuoden mallia se uusi oli. Eikä tarvinnut olla kalleinta mahdollista. Oikeastaan halusin edullista, uutta ja hauskannäköistä/omaa silmää miellyttävää.

Vaunut ostettiin käytettynä, olivat uuden näköiset vaikka käytetyt olivat. Turvakaukalo piti ehdottomasti olla uusi, varmasti turvallinen. Näin parina esimerkkinä. Kaverilta sain myös käytettyjä lastenvaatteita lainaksi, ja sitten sukulaiset ostivat uusia ja itse myös. Kirpputoriltakin joskus jotain ostin, mutta harvemmin.

Toiselle lapselle ei osteta mitään isompaa erikseen, esikoisen kalusteet/tavarat riittävät. Jotkut vaatteet ovat samoja kuin esikoisella, mutta uuttakin haluan ostaa. Ja tottakai joku uusi lelukin, vaikka esikoisen leluillakin saa leikkiä.

Vierailija
5/8 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut mieluummin vähemmän, mutta en ole halunnut käyttää vanhoja. Kahdella ekalla oli tosin käytössä samat kärryt ja kaukalo, kun ikäeroa oli vain 1v3kk. Kolmannella oli taas kaikki uutta, kun hävitin kaikki tavarat toisen jälkeen.

Olen oikeastaan ostanut alennusmyynneistä suurimman osan lastenvaatteista. Ostan Legoa yms. alesta, mutta myös normihintaista Kapphalia ja H&M:ia. Kavereilta olen ostanut jotain hyväkuntoisia vaatteita.

En kyllä paljon kierrättänyt vaatteita edes isommilla, vaan lähes aina molemmat saivat uudet vaatteet. Olisi ollut epäreilua nuorempaa kohtaan. Polkupyörät, luistimet yms. on kierrätetty omilla lapsilla.

Periaatteessa kannatan kyllä kierrätystä ja omat ovat mennneet kaikki kirpparimyyntiin, mutta jostain syystä en ole osannut hankkia omilleni käytettyjä.

Vierailija
6/8 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunut olivat iso investointi, mutta mieluummin maksan uudesta, saan takuun ja tiedän, missä vaunuja on säilytetty.

Samoin turvakaukalot ja muut. Ne tietysti tulee hankkia uutena, koska käyttöikä on vain viisi vuotta.

Sänky on kierrätetty, koska emme saaneet mieluista uutena. Osa vaatteistakin on kierrätetty.

Tuoli on Stokke, koska tuoli täytyi hankkia ja Stokke on monipuolisin ja menee pitempään ja on turvallinen. Lapsi voi isompanakin kiivetä siihen ilman tuolin kaatumista. Kokemusta on ns. perinteisistä tuoleista, joita on isovanhemmilla ja ne kyllä kaatuvat, jos 1-v. sinne kiipeää ja tai nousee siinä seisomaan.

Vierailija
7/8 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva aika on niin lyhyt, että turha ostaa mitään uutena.

Ollaan saatu, ollaan lainattu vauva ajaksi ja jne.

Vauvan vaatteistakin vain äitiyspakkauksen ja ne mitä ollaan tuliaisiksi vauvalle saatu on olleet uusia.

Jopa turvakaukalo ja turvaistuimet autoon on olleet käytettyjä ja kiertäneet lapselta lapselle.

Meillä on 3 kouluikäistä lasta ja oikeastaan vasta eskari iässä on pitänyt alkaa hankkimaan enempi uutenakin vaatteita. 12v ei enää huolinut käytettyä pyörää ja säästi itse osaksi uuden hienon pyöränsä rahat. Muuten on isommat harrastusvälineet käytettyinä hankittu.

Meillä olisi varaa ostaa kaikki uutenakin. Ei vaan nähdä siinä mitään järkeä, kun hyvää saa käytetynäkin ja meillehän nuo sukulaiset mielellään kaikki vanhat lasten vaatteet ynm. antaa. Vastineeksi ollaan annettu jotain muuta tavaraa tai tehty jokin palvelus.

Vierailija
8/8 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakaukalo on uusi, kalliskin. Vaunut ovat uudet, mutta ainakin 2-3 vuotta vanhaa mallia, ylijäämävarastosta. Sänky on uusi, poistokappale. Vaatteet on enimmäkseen hyväkuntoista kirpparilta tai alesta. Vauvan huonetta ei remontoitu vauvatyyliseksi, vaan ihan tyhjillään oleva huone otettiin käyttöön. Leluja on vastasyntyneelle ehkä 5 kpl.