Oulun seudun odottajat toukokuussa
Kommentit (21)
Meillä vietettiin äitienpäivää, sain kukkia :D Oli se mukavaa, kun kyllähän tässä melkein jo äitejä ollaankin...
PS.En oikeen osaa käyttää tätä foorumia, joten uuden jutun aloittaminen jäi...
Meinaa tökkiä tämä homma, mikä ihme tuo varmenne on?
Olipa ihanaa kun sait kukkia!! Ja mun mielestä raskaana oleva on jo äiti, tästäkin kyllä moni on eri mieltä.. Mä en saanut kukkia :( Nyt sain onnittelut ja lahjan kuulemma myöhemmin kun on rahaa. Yritin mä kysellä että mitäs mä sitten myöhemmin saan, mutta eipä suostunut kertomaan :)
Siskon kanssa just puhuin puhelimessa, sillä on rusehtavaa vuotoa tullut tänään ja pikkusen jo säikähdettiinkin. Äippäpolilta kuitenkin meinasivat että ei pitäis olla hätää, rv 29 nyt menossa..
Mikä Karkki sulla on vointi? Sulla h-hetki lähenee koko ajan kovaa vauhtia :)
Kiitos kysymästä, vointi ollut tosi hyvä. Vielä on jaksanut raksallakin heilua ja vähän tehdäkkin jotain ;) Maha ei vielä ole vaivannut mitenkään muuten kuin haittaa lähinnä kumartelua. Nyt kun työtkin loppui, niin ei ole enää ollut ollenkaan selkäkipua eikä mitään. Toivottavasti loppuaikakin menee yhtä sujuvasti. Muutto lähenee ja tammaa seuraillaan ja odotellaan varsan syntymistä, joten ihan mukava, että olokin on hyvä :D Tosiaan nyt viikolla 30+6, joten ei enää kauaa...Sitten muuton jälkee aletaankin rakentamaan "pesää" vauvalle oikein kunnolla ja hankitaan kaikki loput tarvittavat tavarat.
Hmm, mielenkiintoista, ihme tuo varmenne tosiaan. Meneeköhän tämä ollenkaan perille...
Ei tosiaan taida olla hirveän aktiivinen kirjoittelijakunta täällä tällä hetkellä, mutta lupaan yrittää parhaani :)
Ihan hassua tämä raskaana olo. Olo on ihan samanlainen - no, melkein - kuin ennenkin, ja on tosi helppo unohtaa, että jotain tyyppiä kantelen sisälläni. Mahakaan ei oo vielä pompsahtanut oikein mihinkään, kuten just reissulla viikonloppuna ollessani kuulin: "Ei tuolla mitään oo!" ja "Tuohan on normaalin ihmisen maha!" :P 16. viikko tässä on menossa. Liikkeitä ei vielä tunnu, tai sitten en vaan huomaa, kun mun maha (suolisto-osasto) on muutenkin aina ollut tosi aktiivista sorttia.
Outoa, että muka odottaa sitä mahan kasvamista, vaikka mulla on aina ollut raskaana olevien, pinkeiden pötsien kammo. Tosin viime syksynä huomasin, että siskon vauvamaha olikin ihan ok ja nyt isot vatsat on vaan jotenkin liikuttavia. Niisk!
Olikohan mulla muuta kuin maha-asiaa?
Äitienpäivää ei meillä vielä kummemmin vietetty, tai no, juhlittiin mun äitiä ja äitin äitiä. En kyllä kaivannutkaan mitään erityistä itelleni, kun koko homma on vielä niin abstrakti.
Loppuviikoksi on luvattu tosi lämmintä säätä. Luvassa puutarhatöitä. Mitäs muilla mahakkaammilla (taas ne mahat!)?
-Äh, hankala tuo varmennehomma!
Minäkin voisin liittyä mukaan, vaikka ennemmin jossain suljetussa ryhmässä kirjoittelisin, mut kun en jaksa sellaista etsiä. Toivottavasti tän pinon kirjoittelu vilkastuu...kovin hiljaiselta vaikuttaa ainakin nyt.
Meille siis odotellaan esikoista ja laskettu aika olis 1.11. Alkuraskauden pahoinvoinnista oon päässy jo aika hyvin eroon, huono olo tulee enää iltaisin jos ei oo syöny pitkään aikaan mitään ja eteenkin jos on lisäksi väsykin. Eli aikasta hyvillä mielin täällä odotellaan, et massu alkaa kasvamaan.
-ray & hyypiö 15+1
Minäkin käyn tätä puolta lukemassa aina ku tänne on jotain uutta tullu. :) Kiva lueskella raskaana olevien juttuja ku itellä on haaveissa vielä joskus toistekin olla raskaana. :)
Harmi kyllä, kun täällä on keskustelu näin hiljentynyt. Jospa mukaan tulis vähitellen uusia, niin keskustelutkin palailis. :)
Tuo maha-asia on kyllä jännä. Se oma maha on jotenkin ihan eri asia ku muiden. Muakin ennen vähän kauhistutti toisten ylipinkeät mahat, mutta niin vaan se oma oli jotenkin ihana. Musta oli niin kiva, kun oli iso maha, niin ei tarvinnut vetää sitä yhtään sisään. :D Tuota läskiä kun on niin paljon, niin kerrankin sai ihan rauhassa olla isomahainen. Kattelin just tässä omia mahakuviani rv 41+5 ja kyllä se oli iso! Ei sitä enää oikeen muistakaan, vaikkei siitä oo ku 5kk. :)
-Marsupialia ja Sampo 5kk
Kiva kun tulit mukaan, ray, ja tosi mukavaa, että meillä on noin lähekkäin lasketut ajat. Mulla np-ultrassa arvioitiin, että 2.11. oliskin se mun LA, mutta eihän sitä mihinkään viralliseen paperiin vaihdettu, kun on kuitenkin noin lähellä alkuperäistä arviota. Neuvolassa muuten kerrottiin, että loka-marraskuun vaihteeseen on odotettavissa ruuhkaa!
Nyt ei ehdi tämän kummempaa kirjoitella, kun pitää lähtiä liikenteeseen. Hauskaa päivää kaikille!
P.S. Marsupialia: Kyllä mää ainaskin muistan että se oli ISO! ;)
Täältä tämmöisiä maha uutisia, että meidän tamma varsoi kauniin ja reippaan tamma-varsan 15.5 klo 05.10 yöllä. Oli sitä odotettukkin, kun meni 5 päivää yli :D Sitä hoidettu nyt sitten melkein vuorokausi ympäri ja kaikki on mennyt hienosti.
Omasta mahasta sitten. Yllättävän vähän maha vielä haittaa, vaikka välillä tuntuu että se on jo järkyttävän iso. Vauveli potkiskelee tai nykyään enemmänkin venyttelee usein ja liikkeet näkyvät hyvin mähän päällekkin. Ei taida olla enää kauheasti tilaa liikuskella siellä, sillä viimeiset pari viikkoa vauveli on oleskellut jo pää alaspäin, kylkeä vain vaihdellen. Neuvolassa sf-mitta oli jo 30 cm! Iso vauveli siis varmaan tulossa. (toivottavasti ei kuitenkaan) Laitan perään vielä kuvan mahasta otettuna n. vkolla 30.
Karkki 31+4
Täältä tämmöisiä maha uutisia, että meidän tamma varsoi kauniin ja reippaan tamma-varsan 15.5 klo 05.10 yöllä. Oli sitä odotettukkin, kun meni 5 päivää yli :D Sitä hoidettu nyt sitten melkein vuorokausi ympäri ja kaikki on mennyt hienosti.
Omasta mahasta sitten. Yllättävän vähän maha vielä haittaa, vaikka välillä tuntuu että se on jo järkyttävän iso. Vauveli potkiskelee tai nykyään enemmänkin venyttelee usein ja liikkeet näkyvät hyvin mähän päällekkin. Ei taida olla enää kauheasti tilaa liikuskella siellä, sillä viimeiset pari viikkoa vauveli on oleskellut jo pää alaspäin, kylkeä vain vaihdellen. Neuvolassa sf-mitta oli jo 30 cm! Iso vauveli siis varmaan tulossa. (toivottavasti ei kuitenkaan) Laitan perään vielä kuvan mahasta otettuna n. vkolla 30.
Karkki 31+4
oho tuli sitten kaksi kertaa kun ekaksi näytti siltä että ei tule ollenkaan.
Onpas Karkilla nätti maha! Onnittelut varsasta. On varmaan aika suloinen. :)
Meillä on muuten miitti ens perjantaina, odottajatkin on tervetulleita. :)
Kiitos. Varsa on kyllä todella ihana, ei melkein raaski jättää sitä tuonne talliin, kun tuntuu että ois mukava olla koko ajan lääppimässä :D Perjantai ei mulle harmittavasti sovi, kun tulee kavereita Helsingistä käymään. Olisin kyllä muuten mielelläni tullut tapaamaan muitakin odottajia ja uusia äitejä.
Perustin Oululaisille ja lähikuntien odottajille oman suljetun ryhmän, koska kirjoittelen itse mieluummin, niin ettei kuka tahansa pääse kirjoituksia lukemaan. Löytyy ryhmien puolelta nimellä Oulunseudun odottajat. Toivottavasti saadaan sinne mukavasti porukkaa mukaan kirjoittelemaan. :)
-ray
Tervetuloa ray mukaan, lisäsin sut tuonne listaan, jos vaikka kävisit välillä täälläkin kirjoittelemassa. :)
Onneksi olkoon Karkki varsasta! Voi vitsi että ne onkin niiiiin suloisia! Muistan kun siskon tamma sai varsan, olihan se aivan kertakaikkiaan käsittämättömän upea!
Sulla on kyllä aivan ihanan iso maha! Eikä ole paljoa raskauskiloja tullut.. Ei sillä ettäkö sillä väliä olis, itse tuli kerättyä 25kg! Mutta on niistä kyllä paljon hankalampi eroon päästä kuin mitä ihmiset kertoi.. Ainakin itsellä alussa lähti 12kg nopeesti ja siihen se sitten jämähtikin. Tämä loppu sulautuu tooosi hitaasti :) Mutta kyllä se vielä lähtee, pitää vaan jaksaa enempi kattoo mitä syö, tai siis pitäis *heh*
Muutenkin noista mahoista.. Mun mielestä raskausmasut on tosi ihania, kauniita, suloisia.. Onhan ne omalla tavallaan työläitäkin, varsinkin jos tulee kovin iso masu.. Mutta silti raskaus ja äitiys on hyvin hyvin ihanaa ja palkitsevaa!
Hyvää raskausajan jatkoa!
Sognatore ja Viivi 4kk
Hieno maha Karkilla! Ja paljon onnea varsasta! Kyllä se mun omakin maha on vissiin alkanut nyt kasvaa, vaikka jostain kumman syystä se onkin iltaisin paljon isompi kuin aamuisin :P
Onkos kellään tullut raskausaikana kramppeja ja miten niistä pääsee eroon? Heräsin toissayönä mahtavaan jalkakramppiin... Magnesium kuulemma auttaa, saakohan sitä syödä?
Olin perjantaisessa mammojen miitissä ja oli tosi mukavaa! Oli ihania vauvoja ja kivoja äitejä (ja paljon herkkuja!). Jospa joku toinenkin odottaja pääsisi mukaan seuraavalla kerralla,
toivoo "jo" 18. viikolle ehtinyt Ciconia
Moi! Harmi ku tää ketju on näin hiljainen. Pitää munki tuolta vauvapuolelta huudella täällä, ettei ketju ihan tipahda. Jospa löytyis uusia oululaisiakin?
Meillähän on se Fb-ryhmä, jos haluaa vähän suljetumpaa juttua. Siellä sovitaan yleensä miiteistä yms. Sinne vaan! Odottajatkin on tervetulleita. :) Löytyy nimellä Oulun alueen Mammat.
Mulla on jo kamala hinku takas tälle puolen, mutta vesirokkorokotteen takia pitää vielä 2 ja puoli kuukautta odottaa ennen ku voi alottaa edes yrityksen, eikä sitä tiedä kuinka kauan tällä kertaa pitää yrittää ennen ku onnistuu.
Tulkaahan tosiaan te toisetkin odottelijat ainakin siihen Fb-ryhmään! Olis kiva tavata samassa tilanteessa olevia.
Löysinkin toistaiseksi ainakin yhden keinon jalkakramppeihin: pitkät villasukat. Meillä ei oo kotona aina kovin lämmin, joten pystyn yleensä nukkumaan noinkin lämpimin varustein. Ei oo tullut ikäviä herätyksiä enää.
Nyt jo tuntuu melkein päivittäin pientä kuplintaa mahassa, helpottavaa! Tuntuu että kaikki muut on tunteneet liikkeet paljon aiemmin. Jostahan sitä huolenaihetta täytyy aina kehitellä... :)
Mutta nyt hophop, hiljaiset lukijatkin mukaan Facebookkiin!
Kiitos. Maha on kasvanut taas...
Nyt on sitten muutettu. On se kyllä mukava, että ei tarvitse sitä useammin harrastaa, rankkaa oli. Voipi olla että iso maha oli osaltaan rankentamassa muuttoa, vaikkakin auttajia oli ihan mukavasti. Nyt sitten voi alkaa laittamaan vauvalle juttuja valmiiksi kunnolla, kun on tavarat ojennuksessa omassa talossa :D
Yllättävän hyvin kuitenkin jaksoi muuton ja nyt olen jo tänään kävellyt koiran kanssa tallille ja pyöräillyt takaisin (yht. 6 km) Pyöräilystä joku varoitti, että voi olla epämukavaa mahan kanssa, mutta en kyllä huomannut mitään, koirakin tykkäsi kun pääsi juoksemaan. Mahan ympäryksen tossa huvikseen mittailin ja näytti olevan 100cm, lähtöarvoa en tiedä, kun ei tullut mitattua, mutta iso maha kyllä on :)
Karkki 33+5 (huh, ei enää kauaa)
Taidanpas käydä liittymässä facebookkiin, kuun siellä kuitenkin hengailen useasti :D
Nytkö se kesä alkoi? No, aurinko ainakin paistelee...
Ostin eilen ihan ekat mammahousut, ja kylläpä on mukavaa kun ei purista ja kiristä yhtään eikä tarvi nykiä koko ajan paitaa auki olevan napin/vetskarin päälle :D
Karkki, muutto on tosiaan ihan tarpeeksi rankkaa ilman mahaakin! Meilläkin oli kuukausi sitten muuttotohinoita, ja tuntuu että tästä ei kyllä muuteta ennen kuin on totaalisen pakko :) Toivottavasti mahutaan tänne vielä syksylläkin.
Kiva kuulla, että pyöräily vielä onnistuu noilla viikoilla. Mietinkin, että koskahan pitää laittaa pyöräparka varastoon epämääräiseksi ajaksi.
Tervetuloa Fb-mammaryhmään!
Ciconia 18 vk ja risat
Odottelin vähän aikaa että jos Karkki olisi avannut :) Niin ja siivosin tuolta listalta ylimääräisiä pois.. Poistin jo synnyttäneet, mutta jätin sitten omani niin ei lukijat ihmettele että kuka se tuo yks ylimääräinen on..
Nyt mä patistelen aktivoitumaan muitakin kuin Karkkia :)
Joko muuten vietätte äitienpäivää? Äitejähän tekin jo olette vaikkei vauva vielä täällä ulkomaailmassa olekaan, mutta samalla lailla sitä äiti on äiti sille masuasukillekin :)
Sognatore ja Viivi 3,5kk