Mikä minussa on vikana kun en huomaa yhteisöjen ilmapiiriongelmia?
Usein on tullut ihan yllätyksenä että työpaikalla on ilmapiiriongelma, en ole huomannut. Olen mielestäni kaikkien kanssa toimeentuleva ja avarakatseinen, miksen näe? Jotakuta syrjitään tai nälvitään tai joillain ei kemiat kohtaa ja en huomaa mitään kuin äärimmäisissä tilanteissa?
Kommentit (25)
Huomaan kyllä, jos joillakin on kahnausta keskenään. Mutta silloinkin olen taipuvainen ajattelemaan, että se on vain ohimenevä juttu, josta kyseiset kyllä pääsevät pian yli. En suoraan sanottuna oikein tajua, miten jotkut jaksavat aina olla naama rutussa, kyräillä ja ajaa omaa etuaan.
Minäkin olen optimistinen ja positiivinen ihminen.
"huomaa" tai oikeastaan ei ajattele asioita tietyllä tapaa. Jos on asenne, että tahtoo olla kaikkien kaveri ja tulla toimeen kaikkien kanssa, niin silloin ei myöskään hae itselleen pönkitystä ja tukijajoukkoa ja niitä joiden yläpuolelle kavuta. Toisaalta myös jos on kaikkien kaveri niin on sillä tavalla vaarallinen että jos muuttuukin puolueelliseksi niin on yhtä sun toista arkaluonteista tiedossa vähän kaikista... pitää olla varovainen hänen lähellä ja näitä ilkeilyjä ei yleensä käydä näiden kaikkien kavereiden nähden vaan tietyissä porukoissa vaan, vaivihkaa, huomaamatta...
eivätkä sekaannu työpaikan eri "piirien" suhdesotkuihin. Jos olet kaikkien kaveri, mutta et kenenkään vihamies, niin sinua ei oteta mukaan kiusaamisiin, eikä myöskään kerrota muhkeimpia juoruja jne. Minä tahallani jättäydyn näiden juorupiirien ulkopuolelle. Usein kyllä kiusatut kääntyvät puoleeni, sillä huomaavat, että olen puolueeton.
Joka tapauksessa miehiset putkiaivot. Kun olet töissä, kykenet keskittymään vain yhteen asiaan; työhön. En usko, että tuota asiaa kannattaa surra, voi jopa olla, että pääset helpommalla elämässä. Olet varmasti menestyksekäs asiantuntijatehtivässä, ja teknologia& tiedeyhteisöissä. Karta esimies-, hoito- ja asiakaspalvelutöitä.
pitäisi karttaa asiakaspalvelutyötä? Minä olen juuri tällainen ap:n kaltainen, joka ei huomaa riitaisia suhteita (olen muuten nainen) ja minua on sanottu hyväksi asiakaspalvelijaksi. Varmaan riippuu vähän asiakaspalvelun lajista, mutta minulle tässä on todennäköisesti se etu, että jos joku vinoilee, minä vain hymyilen takaisin :).
Toiset on mielestäni melkein jo vainoharhaisia noissa työilmapiiriasioissa. Jokainen katse ja ele ja äänensävy tulkitaan ja itkua vääntäen niitä puidaan... Siis mielestäni yliherkkiä. Ottavat myös tosi henkilökohtaisesti kaikki pienenpienetkin erimielisyydet.
Itse kyllä huomaan paljonkin, mutta en anna pikkuasioiden häiritä ollenkaan :)
Joka tapauksessa miehiset putkiaivot. Kun olet töissä, kykenet keskittymään vain yhteen asiaan; työhön.
En usko, että tuota asiaa kannattaa surra, voi jopa olla, että pääset helpommalla elämässä.
Olet varmasti menestyksekäs asiantuntijatehtivässä, ja teknologia& tiedeyhteisöissä.
Karta esimies-, hoito- ja asiakaspalvelutöitä.