Miksi jotkut vanhemmat tuovat lapsen päiväkotiin yövaipassa??
Lapsilla on aivan selvästi yövaippa päällä usein kun tulevat hoitoon. Klo 8 lapsi saapuu ja klo 9 vaihdamme vaippoja, siinä vaiheessa vaippa roikkuu jo alhaalla ja on niin täynnä pissaa ja haisee..
yök! ei voi olla niin kiire ettei aamulla kerkeä yhtä vaippaa vaihtamaan!
Kommentit (50)
Useimmat lapset tulevat myös päivähoitoon ilman minkäänlaista aamupalaa.
eikös lapset saa aamupalaa yleensä hoidossa jos tulevat ennen sitä? Miksi pitäisi syödä aamupala, jos heti hoidossa saa marssia aamupalalle?
Meidän lapset ei tosin ole hoidossa, mutta näin olen käsittänyt..
Aamiainen tarjoillaan päiväkodissa 8.00 ja lapsi herätetään kotona 6.40 ja päiväkotiin lähdetään 7.00, niin missä välissä se söisi sen kotoisen aamupalan?
eikä sen jälkeen ole tullut pissaa, vaan iltapesun jälkeen laitettu vaippa on kuiva aamulla niin miksi silloin tarvitsisaamulla pestä..?
yönsä nukkuneen kyllä haistaa verattuna puhtaaseen pissattomaan lapseen!
Ja mä kyllä joka aamu huuhtelin lapsen pyllyn ja pippelin ennen lähtöä ja vaihdoin puhtaan vaipan oli siinä pissaa tai ei. onhan se lapsenkin raikkaampi olla pestynä ja puihtaana uudessa vaipassa eikä sellaisessa joka on ollut jo 12 tuntia päällä.
Heti jos huomataan pissa! Tai kakka. Kestovaippoja käytetään mutta samoin toimittaisiin kertakäytöisten suhteen. En itsekään haluaisi olla pissaisessa vaipassa tuntitolkulla- yök!Miettikää nyt vähän.
Niin itsekkään en ymmärrä miksi märkää yövaippaa ei vaihdettaisi ja tehtäisi samalla pesuja. Tarhassa taas on varmasti selvempää pitää rutiinit ja siksi vaihdetaan kaikilta vaipat tiettynä aikoina ja päälle tietty tarvittaessa. Itse en kyllä todellakaan rutiinisti vaihda vaippoja joka 2h välein vaan tarvittaessa ja koska tunnen oman lapseni rytmin, joka on esim kakata ruuan jälkeen niin en vaihda ennen ruokaa. Tietty aina jos vaippa vähänkin märkä ennen ulos tai päiväunille menoa vaihdan vaipan. Tuohon yhteen kommmentiin, että ei anneta aamupalaa totean, että eikö päiväkodissa anneta aamupala...itsellä ei vielä tämän ainokaisen kohdalla ole kokemusta hoitoon viennistä, joten olen olettanut, että ei ole järkevää antaa kotona aamupalaa kun heti hoitoon mennessä aamupala. Asia aamupalan kohdalta eri, jos lapsi herää hyvissa ajoin ennen hoitoon vientiä.
jokaikinen aamu, vaikka lähdetäänkin klo 7:00. Meidän perheessä yhteinen ammupala on yksi tärkeimmistä hetkistä, josta ei tingitä koskaan.
Kenenkään ei ole pakko edes syödä, mutta jokainen voi osallistua siihen istuutumalla pöytään ja juomalla edes kupillisen kaakaota.
tuon ikäisenä lapseni ei tarvinnut vaippoja enää ollenkaan. Eikö tyttösi käy potalla???
Kyllä mä olen sanonu mun lapsen hoitajalle että ei todellakaan tarttee vaihtaa vaippaa kovin usein! Tyttö nyt 1v9kk ja kotipäivinä menee ehkä kolme vaippaa. Kahden tunnin välein on aivan liian usein! Törkeetä roskausta.
vanhempainillassa myös puhuttiin tosta, eli näköjään tapahtuu o.O
Itsekään ene meinannut uskoa korvia, kun pk:n johtaja valisti vaihtamaan yövaippa puhtaaseen kotona. Et miten vanhemmat voi jättää vaihtamatta.
se tuore pissa haise väkevämmältä? Näin ainakin meillä.