G: Millaisen äitienpäiväkakun aiot leipoa?
Jos on linkkejä täyte- tai leivontaohjeisiin, niin laittakaa mukaan!
Kommentit (23)
En kyllä tasan ala leipomaan ja huomenna saan kauan kaivatun vapaaillaan lapsista sekä miehestä ja tästä kämpästä!
koristella kakun!
Eikös tässä maassa jo lähes kaikki (ainakin pikkulasten) isät ole käyneet peruskoulun, johon on kuulunut kotitalousopetus? Tai ainakin sisälukutaito. Eli mies hankkikoon keittokirjan, jos ei osaa tehdä sokerikakkua.
monen sivun fanaattinen keskustelu kakkublogista...
Pirkan reseptisivuilta löysin ohjeen kuningattarenkakkuun, ja sen teen itselleni äitienpäivän kunniaksi.
Mun mies kyllä laittaa ruokaa ja leipookin, mutta ei häneltä luonnistu tällaiset erikoismuistamiset. Tuskin se edes muistaa, että sunnuntaina on äitienpäivä, varmaan taas aamulla tuijottaa minua kuin hirvi ajovaloissa että "ai tänäänkö se on se äitienpäivä?"
perheestäni. En voi sietää täytekakkuja enkä tykkää oikein muistakaan kakuista. En syönyt hääkakkuakaan, leikkasin vaan.
Ei varmaan syödä muutenkaan kakkua. Korkeintaa jotain leivoksia voisi harkita mitkä tulisi myös syötyä, koska söisimme kakusta yhdet palat ja loput menisi roskiin.
Miksi kukaan äiti leipoo kakun äitienpäiväksi?
Pitääkö muuta perhettä muistuttaa kerran vuodessa, että niillä on äiti, vai kenties kiitokseksi että on äiti?
mt tällasen ajattelin tehdä
http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/makeat_leivo…
vanilijavaahdon.Mies voi sitten askarrella aamupalat ja muut sunnuntaina,teen kakun lauantaina valmiiksi
Mies on kerran lasten kanssa leiponut, muuten on ihan pakastealtaasta tullut kakku. Minä en todellakaan järjestä itselleni äitienpäivää. Jos mies ja lapset ei järjestä, niin saapi homma olla silleensä.
Koska tykkään täytekakuista ja haluan herkutella silloin kun siihen on jotain syytä. Itselleni minä sen kakun teen :)
Miksi kukaan äiti leipoo kakun äitienpäiväksi?
Pitääkö muuta perhettä muistuttaa kerran vuodessa, että niillä on äiti, vai kenties kiitokseksi että on äiti?
Teen valmiiseen kakkupohjaan (3 kerrosta)
kuningatarmoussen sisään, kostutus marjasekamehulla.
Päälle punainen marsipaanilevy, jossa valkoiset pikeerikoristukset.
Annan luovuuteni vallata minut, kun pursotan pikeeriä!!! ;)
Reunoille kermapursotukset.
Eli tarkoitus tehdä mahdollisimman raikas kakku...ei äklö makea.
Itse en niin marsipaanista pidä, mutta siihen on niin helppo tehdä koristelut.
tai ainakin äitienpäivä on minulle hyvä syy juhlia ylipäänsä, ja kakku kuuluu juhlaan. Minä leivon muutenkin aina, kun siihen on jokin syy - syntymäpäivinä, jouluna, juhannuksena, pääsiäisenä. Viimeksi tein kakun, koska teki mieli juhlia, ja kun en muuta syytö juhlalle keksinyt, niin juhlimme sitä, että että anopilla sattui olemaan nimipäivät edellisellä viikolla :)
Mieheni perheessä kaikenlainen juhlinta taas on ollut aika harvinaista. Siellä on juhlittu lähinnä isoja perhejuhlia, kuten häitä, yo-juhlia, rippijuhlia, muttei niinkään syntymäpäiviä, äitienpäivää tai isänpäivää. Mieheni ei tosiaan edes tahdo muistaa, että tällaisia päiviä on olemassa, mutta kyllä hän muistaa, että tässä perheessä äiti on (joskin täytyy myöntää, että silloin tällöin useammin saisi muistaa). Samoin muistavat lapset, kyllä se "ÄITI!" useamman kerran päivässä heiltä kuuluu, ja etenkin piirtämisestä innostunutta esikoistamme saa taivutella piirtämään jollekin muullekin kuin äidille. Minä en tarvitse kakkua siihen, että minun olemassaoloni muistetaan, mutta satun tykkäämään kakuista ja haluan sen. Siksi leivon sen itse.
Edellistä numeroani en muista, mutta leivon kuningattarenkakun ja mieheni tuijottaa minua sunnuntaiaamuna näyttäen hirveltä auton ajovaloissa, koska on taas kerran unohtanut, että se äitienpäivä on tänä sunnuntaina.
Aiemmin oli myynnissä mokkakermaa ja tykkäsin kovasti siitä kakuntäytteenä.Valmistus on harmi kyllä lopetettu, mutta ajattelin säveltää jotain vastaavaa. Suklaapohjaan. Päälle varmaan peruskermavaahdot, en ole mikään erikoinen kakkumaakari.
joten ei tule kyläiltyä sunnuntaina - en leivo.
Josko minulle leivotaan, kakun resepti ei ole halussaani :) Jos osaan ennustaa, siinä on vaaleanpunaisia sokerisydämiä.
vadelmaisen. Meillä ei tehdä, koska kaikki kokoonnumme minun vanhemmillemme viettämään äitienpäivää.
Jos mies ja lapset leipovat, niin fine, mutta en odota kakkua, sillä koitan muutenkin välttää herkkuja. Aamupalan todennäköisesti saan sänkyyn ja mies on luvannut tehdä päivällä ruuat :)
vaan mieheni ja lapset, joten en osaa vastata.
mies aikoi ostaa kakun.