Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö sinä lastensuojeluilmoituksen, jos kaverisi kertoisi tukistavansa lapsiaan?

Vierailija
07.05.2010 |

Jos kertoisi, että hänen mielestään tukistaminen on välttämätöntä tai tarpeellista, jos lapsi ei muuten tottele.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ilmoittaisi viranomaisille. Myönnän, että olen niin nössö, etten välttämättä edes sanoisi itse mitään sille kaverille. Vaikka pitäisi.

Vierailija
2/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin ne vähäiset olemassaolevat lastensuojelun resurssit ihan OIKEASTI ongelmaisille tapauksille. Viranomaistenhan on pakko tutkia jokainen ilmoitus... :-/

Eri asia on tietenkin, jos sinusta perheen lapset ovat selvästi epätasapainoisia, huonostivoivia tms. epäilyksiä herättävää. Siinä tapauksessa en uskoisi, että äiti "vain" tukistaa vaan että taustalla on jotain paljon vakavampaa. Sitten voisin tehdä ilmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole sellainen ihminen joka tekisi sellasta kiusaa kellee, saatika ystävälle!

En myöskään ilmoittaisi lastensuojeluun jos hän tunnustaisi että heillä on sääntöjä ja lapset eivät mm saa katsella teeveetä ruokaa syödessään tmv normaaleja asioita.

Huhhuh.

Vierailija
4/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin omat vanhempani tekivat niin useinkin minun lapsuudessani. Silti mun vanhempani olivat turvallisia ja hyviä vanhempia, enkä käy tukistusten vuoksi edes terapiassa.

Vierailija
5/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaan, mutta sano suoraan. Tukistaminen on haitallista.

Vierailija
6/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin aion tukistaa lapsia sitten kun minulla niitä on. kyllä se välillä on varmasti välttämätöntä, oli minunkin kohdallani.

Vierailija
7/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää jos joku muu kuin sinä kertoisi miten vahingollisesti lapseen vaikuttaa. Varsinkin jos herkkä lapsi kyseessä tai joitain muita vaikeuksia perheessä.

Vierailija
8/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin aion tukistaa lapsia sitten kun minulla niitä on. kyllä se välillä on varmasti välttämätöntä, oli minunkin kohdallani.

Vierailija
9/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naapurinkin lasta näiden ollessa jotain 2-3 -vuotiaita, kun eivät muuten millään tajunneet, ettei autotielle saa juosta. Oma siskoni jäi lapsena auton alle.

Vierailija
10/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukistaneet lapsiaan ja antaneet luunappeja. Ja hyvä niin!

Vierailija
11/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen omin silmin monesti nähnyt, ja kaverini sanoo myös miehensä toimivan samoin. Mielestäni silti lapsilla hyvä ja turvallinen koti ja hyvät vanhemmat, eikä tuo tukistaminen sitä muuta.

Vierailija
12/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain pielessä kasvatuksessa / vanhemmassa! Meillä kolme todella villiä ja itsepäistä vekaraa ja muut keinot kyllä ovat tehonneet, ei ole tarvinnut kajota lapsiin...

Vierailija
13/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä tuollaista lässytystä että ei saisi tukistaa. se on lapsen omaksi parhaaksi.

Vierailija
14/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä siitä. Mutta muistan kyllä, kun esim oma neuvolan tätini sanoi, että joskus vaan on pysäytettävä tilanne, kun lapsilla menee 'yli.'.

Mielestäni onkin ihan liian hysteeristä porukkaa välillä, jotka teilaavat täällä sellaiset aikuiset seinään, jotka ovat joskus tukistaneet. Tietenkin se on väärin, mutta toisinaan ymmärrettävääkin.

Suomessa on vakavampiakin ongelmia perheissä kuin tukistaminen ja siitä ei täällä usein puhuta -> päihteet, masennus, heitteillejätöt jne. Omassa lähipiirissä on niin surullinen tapaus, etten tiedä, mitä tekisin, kun suku on välissä suojelemassa perhettä, ettei asiasta viranomaiset saisi tietää. Perheen lapsi kärsii ja näen jo nyt hänessä suuri ongelmia, vaikka kyseessä n 5-vuotias lapsi. Meni jaaritteluksi, mutta oikeesti pitäisi ottaa järki käteen ja miettiä, mikä on oleellista.

Vierailija
15/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kasvoi normaali ihminen ja minuakin on tukistettu välistä, ja tiedän että se oli välttämätöntä. Jos olisi annettu mennä aina oman pään mukaan niin tuskin olisin tällainen ihminen kun olen.

Vierailija
16/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisin kyllä voinut heti siinä tilanteessa, kun kuulin asiasta, sanoa että lasta ei saa tukistaa, lapsen pahoinpitely on rikos.

Vierailija
17/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän lapsenne ovat totelleet, kaikkien lapset eivät tottele. Ehkä syy on vanhemmissa, mutta satutko tietämään, etteivät kaikki ihmiset ole kaikissa asioissa täydellisiä?

Vierailija
18/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkia kirjallisuutta joka käsittelee lapsen kasvua ja kehitystä.

Vierailija
19/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkia kirjallisuutta joka käsittelee lapsen kasvua ja kehitystä.

Vierailija
20/64 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on opiskellut psykologiaa ja soveltanut sitä menestyksekkäästi lasten kasvatuksessa. Tasapainoisia nuoria on lapsista tullut :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän