Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun työnantaja ei suostu irtisanomaan minua.

Vierailija
07.05.2010 |

Olin toivonut saavani kenkää esim. taloudellisista ja tuotannollisista syistä, mutta työnantaja ei siihen suostu. Itse voin kuulemma irtisanoutua, mutta silloin pätkähtäis karenssi.

Haluaisin viettää työttömän kiireetöntä elämää kun lapset ovat päiväkodissa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu ilman YT-neuvotteluita eli ei voi olla tuo taloudellinen syy, jos irtisanotaan ilman neuvottelua yksi ihminen.

Sinällään kommentoimatta tuohon loppuun ja päiväkotiasiaan, joka on varmaan hupia :)

Vierailija
2/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, työantaja joutuu siinä tapauksessa karensiin eikä voi palkata lisää työntekijöitä. Tällöin hän joutuisi kutsumaan sinut takaisin. josta muuten lähtee myös ilmoitus liittoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamaan ja onneksi määräaikainen työpätkäni kestää enää 5kk ja sen jälkeen en uutta hae ja lapset pysyvät päiväkodissa.

Vierailija
4/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaako päähän?

Vierailija
5/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajasi varmaan tuntee lain; määräaikaista työsuhdetta ei voi irtisanoa !

Vierailija
6/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lällää minutpa irtisanottiin ja saan monta kk palkkaa kotiin.

Vierailija
7/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kehtaat negatiivisella asialla kehua. Joopa joo...

Vierailija
8/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairastavat varmasti vuorotellen, niin että olen joka viikko 3 päivää poissa. Ja sitten kun mun määräaikainen sopimus loppuu, ovat lapset jo tottuneet päiväkotipöpöihin ja pystyn viemään heidät joka arkipäivä virikehoitoon, eikä enää tule sairaspoissaoloja.

Vierailija
9/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovittu työsopimuksessa.

Työnantajasi varmaan tuntee lain; määräaikaista työsuhdetta ei voi irtisanoa !

Vierailija
10/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todellakin, että saat pikaisesti uuden työpaikan ja mikäli kieltäydyt siitä ( vastaa siis koulutustasi), saat uuden karenssin. Lapset myös ansaitsivat mukavamman äidin, kuin tuollaisen itsekkään ääliön. Onnea valitsemallasi tiellä :-DDD

Vierailija
11/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin firmassamme monet ovat ottaneet vapaaehtoisia irtisanomispaketteja (jopa 15 kk palkka). Moni voi muutenkin harkita työpaikanvaihtoa/ elämänmuutosta/ opiskelua/ yrittämistä tms.

No jopas on käänteistä psykologiaa kun kehtaat negatiivisella asialla kehua. Joopa joo...

Vierailija
12/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja velvoitetyöllistäminen tulee vasta kun olen ollut työttömänä 500 päivää. Ja itse en itseäni irtisano, koska en halua karenssia, teen vaan työni ilman mitään kiirettä ja stressiä, enkä ota paineita vaikka olisin joka viikko sen 3 päivää poissa joko oman tai lasten sairastelujen takia.

Vierailija
13/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairastavat varmasti vuorotellen, niin että olen joka viikko 3 päivää poissa. Ja sitten kun mun määräaikainen sopimus loppuu, ovat lapset jo tottuneet päiväkotipöpöihin ja pystyn viemään heidät joka arkipäivä virikehoitoon, eikä enää tule sairaspoissaoloja.

Elokuu ja kesäaika ei oikein vielä ole otollista aikaa pöpöille, mutta kyllä ne alkavat jylläämää hieman myöhemmin syksyllä. Flunssaa, korvatulehdusta, mahatautia yms. Meillä lapset menivät päiväkotiin 3 ja 4-vuotiaina. Eka vuoden olivat terveitä koko ajan, nyt toisen vuoden sairastelleet jatkuvasti...

Vierailija
14/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole paljon saikulla, helppo saada

myöhästele

ole kännissä töissä, toistuvasti

varasta jotain

Vierailija
15/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta mikä antaisi työnantajalle syyn irtisanoa minut, koska sitten pätkähtäisi karenssi.

Vierailija
16/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi työnantaja velvoittaa käyttämään heidät joka kerta lääkärissä, vaikka työsopimuksessa alunperin ilmoitettaisiinkin, että lapsen sairauden vuoksi voi olla kolme vrk:tta omalla ilmoituksella pois (näin ainakin meidän työpaikassa). Kiva varmaan jonotella terveyskeskuksen päivystyksessä ja lääkärihän voi todeta, ettei lapsi nyt niin sairas olekaan eli yhden päivän max saat saikkua. Jotenkin epäilen, ettei teillä ole sairausvakuuutusta ja tuolla systeemillä ei rahat riitä viikottaiseen yksityisellä käyntiin. Toisekseen omituinen äiti, että toivoo lastensa olevan kipeitä, ettei tartte olla töissä.

Nimim. just viikon verran todella kipeän lapsen kanssa kotona ollut, tosissaan säälittää pienen puolesta.

Vierailija
17/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sellaista ei saa tietenkään tehdä, mikä oikeuttaisi työsuhteen välittömään purkamiseen! Ei olla kännissä töissä eikä varsinkaan varastaa, koska silloinhan tulisi tosi pitkä karenssi. Pahimmassa tapauksessa, ehkä joutuisi maksamaan korvauksiakin, riippuen siitä mitä olisi varastanut!

Vierailija
18/18 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin olen koko päivän töissä. Ja tuleva työtahtini on yhtä luja kuin Uunolla rautakaupassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi