Seksitön avioliitto, mahdollista?
Voiko pariskunta olla onnellinen yhdessä, vaikka fyysinen puoli ei toimi? Kaikki muut asiat toimivat moitteettomasti, mutta toista ei enää koe viehättävänä/seksuaalisesti haluttavana.
Kommentit (62)
Olemme molemmat toistemme ensimmäisiä seksikumppaneita. Minulla ei ole koskaan ollut kiinnostusta seksiä kohtaan ja miehen kiinnostus on ollut vähäistä. Ennen lasta harrastimme seksiä harvakseltaan. Lapsen yrityksen aikana harrastimme seksiä varta vasten. Nyt yhden pikkulapsen univelkaisina vanhempina miehen kiinnostus on lopahtanut kokonaan joten emme harrsta seksiä. Tämä ei tarkoita että meillä ei olisi muuta läheisyyttä. Ja mitä pettämiseen tulee itse en petä enkä todella usko että miehenikään pettäisi.
Mulle seksi on siksikin tärkeää että en alkaisi platonisessa suhteessa elämään. Useamman kerran viikossa on saatava p*llua, muuten en ole onnellinen.
En laita linkkiä. Jos asia kiinnostaa, joudut lukemaan toisen kirjan elämässäsi. Tieteellinen tieto ei vielä pääosin ole twitterissä ja feisbookissa, eikä kyllä koskaan niihin tulekaan, koska edellyttää silmäilemistä syvempää aihepiiriin tutustumista.
Alan klassikko ovat Elina Haavio-Mannila ja Osmo Kontulan säännöllisesti julkaistavat tutkimukset.
Sieltä voit tavata suuria trendejä. Esimerkinomaisesti; naisten seksielämä ja halut loppuvat huomattavasti miehiä aikaisemmin, miehet tahtovat seksiä huomattavasti naisia enemmän jne.
Anekdootinomaisesti keski-ikäisistä miehistä lähes kaikki tahtovat seksiä viikoittain, naisista alle puolet.
Joten summa summarum;
yksittäisen naisen mielestä elämä ilman seksiä on ok, mutta on erittäin harvinaista, että hän löytää samoin ajattelevan miehen.
älä höpise! veikkaan että olet joku parikymppinen. vai kai sulla joku linnki löytyy?
väitä sinä mitä väität, mutta elämä on jotain muutakin kuin se sinun tuntemasi maailma.
tuntuu että noin seksinkylläisessä maailmassa elävä on varmasti jonkun seksiaddektin kanssa.
21. On olemassa miehiä joita seksiä ei kiinnosta väitä sinä mitä väität, mutta elämä on jotain muutakin kuin se sinun tuntemasi maailma.
En väitä, että sellainen ihminen on mahdoton, vaan erittäin harvinainen. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.
21
mutta EI erittäin harvinainen. Siinä on iso ero.
samantekevää? Merkitystä on vain läheisyydentunteella ja siksi seksiäkin aina välillä harrastetaan.
Suuri osa naisista saa orgasmeja vain itsetyydytyksellä. Jopa yhdynnässä se on kiinni siitä, että itse hyväilee itseään oikealla tekniikalla!
puhu vain omasta puolesta. Älä yleistä!!
Minulle ei ainakaa ole samantekevää. Mieheni onneks on aktiivinen ja haluaa melkein päivittäin.
En tyydytä koskaan itseäni. Ja saan orgasmin lähes aina yhdynnässä, ilman että tarvii itse alkaa ittiäni hinkaamaan. Eiköhän se ole niin ettei näissä asioissa voi yleistää mitää vaan jokainen on oma yksilönsä.
minä taas uskon että aika moni nainen haluaa myös seksiä ja ei tyydy vain omiin käsiin. Ihan luonnollista. Minä kyllä naisena olen hyvinkin aktiivinen ja haluja on.
samantekevää? Merkitystä on vain läheisyydentunteella ja siksi seksiäkin aina välillä harrastetaan.
Suuri osa naisista saa orgasmeja vain itsetyydytyksellä. Jopa yhdynnässä se on kiinni siitä, että itse hyväilee itseään oikealla tekniikalla!
Ilm kuulut itse kyse naisjoukkoon, jos sitä nyt edes joukoksi voi kutsua, koska en tod usko että suurelle osalle naisista asianlaita noin olisi.
Tod surullista että olet sellainen nainen, mutta vielä surullisempaa on se että luulet tuon olevan totta ja yleistät asian koskemaan valtaosaa naisista:/
Minä esim saan ihan ongelmitta orgasmin yhdynnässä ja ei minun tarvitse siinä itse itseäni kosketella.
Itsetyydytys on asia erikseen ja sen suomat orgasmit, myös minulla.
Havahdu, herää ja ota asioista selvää ennenkuin lauot jotakin noin puutaheinää.
-2-
ihan helposti orgasmin vaikka ihan yksin. Ei siihen naista tarvita. Alla on seksuaalisuudesta englanniksi Wikipediasta. Seksi on ihmiselle perustarve.
Pitäisi erottaa parisuhteen alku ja sen jälkeinen seestyminen sukupuolisen aktiviteetin osalta. Aika jolloin on lapset ja asuntolaina ja työstressi ja rupsahdus ja vanheneminen ja hormonitasojen lasku erektiohäiriöt jne. usein ei ole seksuaalisessa mielessä niin tärkeää aikaa kuin aiempi elämänvaihe.
Biologically, it refers to the reproductive mechanism as well as the basic biological drive that exists in all species and can encompass sexual intercourse and sexual contact in all its forms. Emotional aspects deal with the intense emotions relating to sexual acts and associated social bonds. Physical issues around sexuality range from purely medical considerations to concerns about the physiological or even psychological and sociological aspects of sexual behaviour.
Tiedän tuollaisia aviopareja, jotka ovat olleet onnellisesti naimisissa kymmeniä vuosia.
tiedätkö mitä sanalla perustarve edes tarkoitetaan?
tämäntyyppistä liittoa, mutta totesin, että minä kaipaan muutakin ja näytin ovea.
mutta siinäkin vaimo luulee että suhde on molemmin puolin seksitön. On lapseton liitto ja ovat olleet yhdessä muutaman vuoden.
Tiedän myös miehen seksikumppanin. Että kai se voi jonkin aikaa toimia, mutta jossain vaiheessa tulee loppu kun kaikki selviää, ainakin tossa tapauksessa, luulisin.
tämäntyyppistä liittoa, mutta totesin, että minä kaipaan muutakin ja näytin ovea.
ei ihme että liitot eivä kestä kun ne perustuu pelkkään seksiin.. jos olisi ollut sitä rakkautta niin olisitte varmasti keskustelleet asiasta ja hakeneet apua.
seksiä ja läheisyyttä. Se rakkaus loppuu ellei sitä ole.
haha hah vitsikästä ei ihme että liitot eivä kestä kun ne perustuu pelkkään seksiin.. jos olisi ollut sitä rakkautta niin olisitte varmasti keskustelleet asiasta ja hakeneet apua.
rakkaus ja seksi ovat kaksi eri asiaa. Tiedä se.
Ei siinä apu ja keskustelu auta, jos toinen on päättänyt, että elää seksittömästi. Silloin on pakko vaihtaa kumppania, jos tahtoo vielä seksiä loppuelämänsä aikana harrastaa, eikä ole innostunut pettämisen ideasta.
Voisit pohtia tätä asiaa esimerkiksi englanninkielisen sanaston kautta. "Make love". Mitä se mielestäsi tarkoittaa?
Jos olet taas tyytväinen platoniseen suhteeseen, niin hyvä niin.
Varmin tapa tunnistaa parisuhde on kuitenkin se, että se sisältää seksuaalista kanssakäymistä - ja tätä muut suhteet eivät sisällä. Vallitsevan moraalin mukaan puolisoilla on myös toistensa seksuaalisuuteen yksinoikeus parisuhteessa.
33
Hahah kun se ei ole katsos vitsi, että normaali ihminen kaipaa seksiä ja läheisyyttä. Se rakkaus loppuu ellei sitä ole.
haha hah vitsikästä ei ihme että liitot eivä kestä kun ne perustuu pelkkään seksiin.. jos olisi ollut sitä rakkautta niin olisitte varmasti keskustelleet asiasta ja hakeneet apua.
Toki se tarkoittaa usein sitä että jompikumpi paneksii sitten avioliiton ulkopuolella.