Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häh, onko tällainen ihan yleistä?

Vierailija
06.05.2010 |

Meitä on kaveriporukka, kaikki opiskelijoita, jotka välillä vietämme esim. pizza- ja leffailtaa jonkun kotona. Tapana on ollut, että emäntä tarjoaa ruuat, joku voi sitten tuoda esim. jälkkäriä jos haluaa. Tästä on tullut sanaton käytäntö, ei olla mitenkään sovittu asiaa näin.

Viikonloppuna oltiin viettämässä iltaa yhden luona, ja hän kävi kaupassa ostamassa ainekset. Tänään ihmettelin kun tuli tekstari, että jokaisen osuus tarjoiluista oli 5€/nenä?!

No toi ei mun maata kaada, maksan kyllä, mutta ihmetyttää! Hän on kyllä aina mielellään syönyt muiden tarjoiluja eikä ikinä tarjoutunut maksamaan niistä mitään. Tää taas oli eka kerta, kun hän järjesti illanviettoa...

Onko siis yleistä, että emäntä alkaa karhuta ruokarahaa järjestämänsä illan päätteeksi?! Ehkä se sitten on, itse vaan olen tottunut, että kutsuja kyllä maksaa sapuskat... :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laittaisin takaisin viestin: "Meidän kutsuilla aiemmin tarjotut ruoat varmaan kuittaavat velan, näkemisiin! :)".

Vierailija
22/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on juuri silloin rahat tiukilla?

Tiedän, että sinun elämässäsi ei tule yllättäviä rahamenoja ja sinulla on kriisirahasto. Mutta olen kuullut, että joskus joltain on esim. hajonnut pesukone, auto, polkupyörä tai ikkuna. Olen myös kuullut, että joku on sairastunut niin, että on joutunut ostamaan kalliita lääkkeitä. Sellaistakin on sattunut, että hammasta on särkenyt ihan poskettomasti ja on pitänyt mennä yksisyiselle hammaslääkärille. Puhumattakaan, että on lainannut rahaa ystävälle, joka ei olekaan maksanut kuten sovittiin. Tai lompakko varastettiin tai maksoi kaupassa 50 euron setelillä ja saikin takaisin 20 euron setelistä.

Onneksi sinulle ei tällaista satu ja sinulla on vararahasto. Muutoin olisit ymmärtänyt, että joskus voivat rahatkin olla vähissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laittaisin takaisin viestin: "Meidän kutsuilla aiemmin tarjotut ruoat varmaan kuittaavat velan, näkemisiin! :)".

kerätään pieni kolehti, koska juhlitaan vapun aikaan ja syödään vähän tavallista paremmin?

Vierailija
24/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hänen luona ollessaan joudun maksamaan puolethän tarjoamista ruuistaan tai jos käydään yhdessä kaupassa ja ostetaan ruokaa, jota syödään yhdessä. Pyytää hän puolet kauppa laskusta, vaikka loput ruuat jää hänelle ja kaikkea ostoksista ei edes tarjoa.

Luonani käydessään en pyydä häneltä rahaa ruuista ja ei hän oma aloitteisesti niistä mitään maksa.

On myös opiskelija ja varmasti maksuttaa samalla tavalla, jos kaveriporukka hänen luonaan syömässä.

Vierailija
25/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap et laita viestiä kaverillesi, että viimeksi kun hän oli sinun luonasi kylässä, niin se maksoi sitten X euroa hänelle.

Kerro yksi hyvä syy miksi et voisi tehdä näin.

Vierailija
26/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tavoille. Sivistä itseäsi!

Vierailija
27/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaa käytetään ainakin täällä Länsi-Suomessa hyvin yleisesti puhutt

Vierailija
28/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaa käytetään ainakin täällä Länsi-Suomessa hyvin yleisesti puhuttaessa piheistä ihmisistä.

Vierailija
29/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä annan ystävälle ainakin yhden mahdollisuuden. Ei kukaan tykkää pummaajasta, sehän on selvää. Jos raha ei ole ap:lle ongelma, niin miksi ei maksaisi. Jos pummii toiste, niin sitten voi pistää stopin. Kumminkaan tuon isommasta rahasta kuitenkaan ole kyse.

Vierailija
30/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzalinjalla mentiin.

ap

Vierailija
31/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on juuri silloin rahat tiukilla?

Tiedän, että sinun elämässäsi ei tule yllättäviä rahamenoja ja sinulla on kriisirahasto. Mutta olen kuullut, että joskus joltain on esim. hajonnut pesukone, auto, polkupyörä tai ikkuna. Olen myös kuullut, että joku on sairastunut niin, että on joutunut ostamaan kalliita lääkkeitä. Sellaistakin on sattunut, että hammasta on särkenyt ihan poskettomasti ja on pitänyt mennä yksisyiselle hammaslääkärille. Puhumattakaan, että on lainannut rahaa ystävälle, joka ei olekaan maksanut kuten sovittiin. Tai lompakko varastettiin tai maksoi kaupassa 50 euron setelillä ja saikin takaisin 20 euron setelistä.

Onneksi sinulle ei tällaista satu ja sinulla on vararahasto. Muutoin olisit ymmärtänyt, että joskus voivat rahatkin olla vähissä.

Miten ihmeessä joku vararahasto liittyy tähän ap:n aiheeseen? Äkillinen rahantarveko oikeuttaa perimään ystäviltä rahaa? "muistatko kun mä olin teillä lastenvahtina silloin viime vuonna, se olsi kaksikymppiä, kun mulla on nyt rahat vähän tiukalla..."

Vierailija
32/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttöön kaveriporukassa.. eli tästä lähtien pidätte noita illanistujaisia "nyyttärimeiningillä" nyt kun kerta vielä opiskelette..

ja jos ei halua osallistua kuluihin nin ei tartte tulla.. ei nyt kannata mitään yhden eristämistä aloittaa... meillä ainakin opiskeluaikoina aina jaettiin kulut ja vielä tänäkin päivänä kun kaikilla ei ole vakitöitä ym. niin käydään yhdessä kaupassa ja lasku jaetaan..jos jää ylimääräsiä ruokia niin ottakoon mukaan ken tahtoo.. toi 5 euroo ei kuitenkaan oo paha.. meillä meni viime pikkujouluissa 20 ja juhlioita oli 12.. ruuat, viinit, juustot, viinat glokit ym. saatiin ja hauskaa oli!!!

Vierailija
33/33 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIHILISTI on pilkkanimitys saidalle ihmiselle. Sanaa käytetään ainakin täällä Länsi-Suomessa hyvin yleisesti puhuttaessa piheistä ihmisistä.

Mutta oikeasti tarkoittaa ihmistä joka kieltää arvot. Lat. nihil =ei mitään, eli ei mitään arvoja (tai normeja).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan