Onko ne synnytyksen käynnistymiseen liittyvät supistukset varmasti aina kipeitä?
Laskettu aika ihan käsillä ja supistellut on muutamana iltana jo aika tiheästi, mutta ei mitenkään kipeästi. Pääsisköhän tästä jo kohta hommiin?
Kommentit (11)
ne siis voivat alkaa pikku juilimisella, mutta loppua kohden pahenevat. Ja usko pois, siinä vaiheessa kun työnnättää niin tulee jo kiire sairaalaan!
"tunnetta", en osaa selittää, mutta eivät sattuneet.
ja siinä vaiheessa olisi hyvä lähteä sairaalaan kun ne sattuu.
en ole koskaan kuullut etteikö olisi sattunut (paitsi epiduraali tapauksissa) kyllä se tekee lähes aina Tooooosi kipeää.
"tunnetta", en osaa selittää, mutta eivät sattuneet.
epistä
Tuttavalle sattui näin, lapsi syntyi eteisessä ambulanssimiesten juuri tullessa paikalle.
Itsellä on kyllä sattunut molemmalla kerralla, todellakin.
vasta ihan lopussa, ponnistusvaiheessa sattui.
Ei oo epistä... minä en tiedä, milloin synnytän.. hyvät ja huonet puolet ovat kaikessa.
Tokalla kerralla tuli 2 ei-niin-kivuliasta supistusta ja kolmas olikin jo sitten aivan he*vetin kivulias ja se oli menoa sitten. Onneksi Kättäri oli lähellä, sillä vauva synty lähes saman tien.
Ekalla kerralla kärvistelin turhan pitkään kotona, kun odotin, että millon ne kipeät supistukset alkaa. Sitten olinkin jo 9 cm auki, kun sairaalaan menin ja sattuu aivan sumeesti.
tuntui lähinnä kuukautiskivuilta aluksi. Mutta kyllä sitten loppua kohden alkoi ihan oikeasti sattua. Ja tiedoksi: se ponnistamistarve tuntuu samalta kuin kakan vääntäminen. Itse en tajunnut sitä ekassa synnytyksessäni, vaan funtsin nolona, että:"Perhana, kun alkoi p*ttaa ihan hirveesti..."
Mä viikkailin pyykkejä kotona kun supisteli 3minsan välein. Ja ihan hymyillen olen sairaalaan mennyt, supistusten ollessa napakoita muttei vielä edes epämiellyttäviä, saatika kivuliaita. Silti lapset syntyneet 3.5-4h sairaalaan saapumisen jälkeen. Loppua kohden tietysti vähän kipeitäkin olivat, mutta ihan irvistelyllä selvisin ja iloisella mielellä kokoajan olin.
On se vaan niin jännä, että toisten supistukset tuntuvat olevan jotain helvetin esikartanoa ja toiset tuntevat pientä painetta.. Kuulostaa vähän pöhköltä, mutta odotan kovasti, että miltä ne sitten minun kohdalla tuntuvat.
Riippuu siis varmaan kipukynnyksestä.