Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hemmetti! Ottaisitko avioeron minuna?

Vierailija
05.05.2010 |

Mulla on kiltti, kultainen36v mies, joka hyvä ja omistautuva isä lapsilleen. Asuntolainaa jonkun verran, mina kotona 3 lapsen kanssa (kohta 1v, 3v ja 4v). Tänään mies tuli naama loistaen kuin Hnagon keksi: hän on ostanut moottoripyörä! On kuulemma ollut aina hänen haaveensa.

Mitä "#%&?!?!? Meillä ei ole varaa moottoripyörään. Mitä me lasten kanssa tehdään, kun mies päristelee mopollaan? On mullakin ollut aina haaveena saada hevonen, purjehtia tai vaikka mitä unelmia! Että äijä menee ja ostaa yks kaks moottoripyörän! Mikä ihme tohon on mennyt?! Ei kuulemma tule mopolaina vaikuttamaan mun ja lasten elämään, kun on niin pieni. PAH! Ei kuulemma aio myydä pyörää, kun oli niin halpa. Mulla menee hermo just! Nyt se vaan nukkuu tuolla kaikessa rauhassa ja mulla on mieli ihan sekaisin! Tekis mieli pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä lasten kanssa kohti omia unelmia asua ulkomailla!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Tietenkään tuon kokoluokan ostoksia ei järkevä, huomioonottava puoliso salapäiten tee.

Älä nyt eroa ota, mutta kehityskeskustelun paikka tämä kyllä on. Miksi miehesi unelma on tärkeämpi ja enemmän toteutettavissa kuin sun unelmat? Onko turvallisuutta ajateltu, pyörän hinnan lisäksi tulee vakuutus, polttoaineet, suojavarusteet...

No joka tapauksessa, rahaa isompi asia on kyllä tuo, että asiasta ei neuvoteltu. Kyseessä on kuitenkin harrastus, joka on epäekologinen, vaarallinen ja vie hitosti aikaa, eikä perheen kanssa voi harrastaa. Vaikka olisi ilmainen.

Vierailija
2/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toteuttaisin sitten mieheltä kysymättä jonkin oman unelmani... ostaisin muutaman vuohen pihaan tai vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en eroaisi... en tosin ole naimisis täl hetkel,mut ukolt meni jenkkiautoon taas lähes 1000euroa,osat ja korjaukset ja tuunaukset...

mutta meille tuo tonni ei ole suurensuuri raha,koska molemmat töissä ja hyvin pärjätään.ketuttaahan se toki,koska mielestäni autoon tollanen summa,nii ohhoh... mutta minäkin teen kaikenlaista mistä pidän ja rahaa palaa...

Vierailija
4/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kyselemättä toteuttaisin oman unelmani tai sitten ajaisin mopokortin ja päristelisin matkoihini aina välittömästi miehen tultua pihaan.

Ajattelematon teko.

Vierailija
5/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahasta ja ajasta, joka siihen unelmaan menee. Sisällytä näihin laskelmiin oman unelmasi toteuttaminen. Lapset ovat vielä' niin pieniä, ettei heidän unelmiaan oikein vielä voi toteuttaa. Väännä rautalangasta miehellesi.

Jos ei tajua ja "unelmia" alkaa tulla lisää, se on eron paikka.

Kysäisepä myös mitä mies tuumaisi, jos sinä tekisit salaa jonkun vastaavan ratkaisun. Toistan, salaa. Hankkisit vaikka sen hevosen ja viettäisit aikaa sen kanssa, eihän perhe sitä mitenkään huomaisi.

Vierailija
6/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi harrastuksista on moottoripyörä, ja hän käy kerran tai kaksi kertaa vuodessa pidemmässä reissussa, Suomessa tai Euroopassa. Minusta on mukavaa, että hänellä on mukavaa.

Minäkin harrastan omia harrastuksiani.

Sano miehellesi, että onpa ihanaa, että hän sai moottoripyörän ostettua ja unelmansa toteutettua.

Vierailija
7/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo on palaverin paikka.

Perheessä ei osteta tuosta vaan ylimääräisiä juttuja velaksi. Onko sinulla yhtäläinen oikeus ja mahdollisuus ostaa se hevonen? Mitä mies sanoisi jos joku päivä tulisit kotiin ja kertoisit ostaneesi velaksi hevosen?

Hevonen on sikäli hyvä vertauskohde, että se vie sekä aikaa että rahaa - samoin kuin se moottoripyörä.

Palaveri siksi, että miehen tempauksessa on useampi asia pielessä: jo tuo aiempi velaksi ei osteta mitään ylimääräistä ilman keskustelua asiasta etukäteen. Toisekseen onko mies todella arvioinut, miten hankinta vaikuttaa perheen talouteen.

Ja miten mies ajatteli ajella pyörällää, kuka hoitaa silloin perheen? Jos ajelu edellyttää, että toinen on silloin vastuussa lapsista ja perheestä niin miehen pitäisi ajatella asia uudestaan.

Vierailija
8/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on moottoripyöriä melkein joka sormelle ja muitakin ajoneuvojayli oman tarpeen. Ei ole koskaan tullut mieleen tämän syyn takia erota. Asioista on toki syytä keskustella ja katsoa mihin on varaa. Olen myös sitä mieltä että sellainen avioliitto on kauhistus, jossa ainoa syy että jotain asiaa ei voi tehdä on puolison mielipide.

Itse kyllä käytän rahaa myös omiin juttuihini. Voin ostaa kalliit käsilaukut tms miehen mielestä aivan turhaa. Lisäksi minulla on harrastus johon ostan joka kesä uusia välineitä (kallis välineurheilulaji).

Meillä on yhteinen rahatalous, kaikki menee samalle tilille. Toki mietimme yhdessä mihin voimme haaskata, mutta siis kummallakin on oikeus käytää rahaa.

Vierailija
9/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapasimme. En osaisi kuvitella häntä ilman. Ei meillä olisi varaa siihen, mutta en alkaisi mieheltä vaatimaan noin rakkaasta jutusta luopumista, kun tiedän mitä se merkitsee hänelle.

Olemme asuneet jo 11 vuotta yhdessä, joten kyllä siihen aina jostain on rahaa löytynyt. Tuo onkin ainoa asia, mihin mies käyttää rahaa, joka on tavallaan muualta pois. Mies ei juo tai mitään, joten olen ajatellut että siihänän päristelee :)

Vierailija
10/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lohduttaako yhtään josa sanon että sadoissa suomalaisissa kodeissa revitään hiuksia ihan samasta aiheesta. Kevät vaan teettää moottoripyöräkuumetta ja kun sillä aikansa leikkii niin alkaa ajatuksiin mahtua muutakin.

Vierailija
11/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa muutenkin ulospäinsuuntautuneelta. Oma mieheni ei osta mitään. Ei edes vaatteita itselleen. 20 vuotta vanhoissa kuteissa kulkee. Aina kun jotain puuttuu niin ei saa itseään ostamaan sitä. Voivottelee vaan kun koneesta puuttuu äänikortti tai pyörästä on hajonnut lamppu.

Käytännössä minä saan ostaa kaiken. Ostelen itselleni myös ylimääräistä sillä rakastan tavaraa.

Mieheni ei ollut vihainen vaikka ostin autonkin ilman lupaa.

Hän ei ole pihi, hän ei vain tarvitse mitään ja jos tarvitsee, niin ei saa aikaiseksi.

Vierailija
12/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se merkitsee ettei hän oikeasti tarvitse lamppua. Miehesi on hyvin järkevä ja harvinainen. Hyvät vaatteet kestävät 20 vuotta. Kuitenkin olisi hyvä hankkia uudet kengät 4 vuoden välein.

Vaikuttaa muutenkin ulospäinsuuntautuneelta. Oma mieheni ei osta mitään. Ei edes vaatteita itselleen. 20 vuotta vanhoissa kuteissa kulkee. Aina kun jotain puuttuu niin ei saa itseään ostamaan sitä. Voivottelee vaan kun koneesta puuttuu äänikortti tai pyörästä on hajonnut lamppu.

Käytännössä minä saan ostaa kaiken. Ostelen itselleni myös ylimääräistä sillä rakastan tavaraa.

Mieheni ei ollut vihainen vaikka ostin autonkin ilman lupaa.

Hän ei ole pihi, hän ei vain tarvitse mitään ja jos tarvitsee, niin ei saa aikaiseksi.

Vierailija
13/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toteuttaisin sitten mieheltä kysymättä jonkin oman unelmani... ostaisin muutaman vuohen pihaan tai vastaavaa.

En eroaisi tuollaisesta, mutta lainan vaikutus perheen talouteen on kyllä selvitettävä.

Miten on mahdollista etteivät puolisot tiedä toistensa unelmia - eikö ap todellakaan ole tiennyt että mies on haaveillut prätkästä?

Vierailija
14/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä perheessä MOLEMMILLA on oikeus omiin harrastuksiin ja unelmiin, myös tämän ketjun ap:lla. Onhan se ihanaa, jos toinen toteuttaa omia unelmiansa, toinen ei.

Perhepalaverin paikka. Mies toimi ajattelemattomasti, tuskin ilkeyttään. Tuo voi kyllä hiertää teidän välejänne pitkään, jos on tarkoitus, että ap uhrautuu.

Vierailija
15/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta neuvottelee aina mun kanssani etukäteen kaikista siihen liittyvistä hankinnoista. Mun mielestä on kyllä hyvä että miehellä on joku intohimoinen harrastus, eipähän vaan röhnötä huonokuntosena sohvalla :) Tietty voi olla hankalaa suurilapsisessa perheessä, mutta meillä on pieni perhe ja hyvät työpaikat.

Vierailija
16/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mo ekanan kehottaisin ottamaan kunnon henkivakuutuksen.

Toiseksi kuulostaa aika kontrolloivalta.

Vierailija
17/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se mikä suututtaa, vaikka mies kuinka pystyisi osoittamaan että rahat riittävät. Mutta voi hyvinkin olla, että mies ei itse edes tajua, millaista sun elämä on kotona kolmen pienen kanssa ja miltä siinä tilanteessa tuntuu kuunnella toisen vapausunelmia. Voisit yrittää selittää miehelle, miltä sinusta TUNTUU sen sijaan että syyllistät häntä. Ehkä asia alkaisi aueta sitä kautta.

Kosto-ostoihin on turha mennä. Ensinnäkään sulla tuskin on oikeasti mahdollisuutta lähetä toteuttamaan omia unelmia, ainakaan ilman isoja riitoja lastenhoidosta. Sitä tuskin haluat. Ja toisekseen, vaikka jättäistkin miehen kotiin yksin lasten kanssa ja vetäisit perheen talouden tiukille, siitä kärsisivät miehen lisäksi myös lapset. Ja sulla olisi siitä huonompi omatunto kuitenkin.

Toisaalta voisit myös nähdä asian miehen kannalta. Unelmien toteuttaminen on hyvä asia ja jos pyörä tuli tarjolle halvalla, niin ehkä siihen kannatti tarttua. Onnellisena jaksaa paremmin, ja ehkä tämä auttaa miestä jaksamaan. Sua voi auttaa jos ajattelet että tämä pyöränhankinta menee nyt pankkiin, josta sinä voit muutaman vuoden päästä nostaa oikeuden toteuttaa omaa unelmaasi. Mutta tee se vähän hienotunteisemmin kuin miehesi :-)

Vierailija
18/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osa vanhasta luopumista ja vastuullisuuden ja vanhemmuuden merkki, kun luopuu vaarallisesta ja kalliista minä-harrastuksesta perheen vuoksi.

Vierailija
19/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osa vanhasta luopumista ja vastuullisuuden ja vanhemmuuden merkki, kun luopuu vaarallisesta ja kalliista minä-harrastuksesta perheen vuoksi.

Jos miehelle on moottoripyörä todella tärkeä, hän ei myy sitä. Miksi luopua asiasta, joka merkitsee paljon.

Mutta totta on, että moni mies alkaa ajamaan varovaisemmin, ei lähde kovin usein reissuun ym kun lapsi syntyy.

Miksi pitää luopua kaikesta omasta vauvan takia?

Vierailija
20/46 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeus toteuttaa omia unelmiasi, hänhän juuri antoi siihen luvan:) Ja koska sinä joudut olemaan lasten kanssa kun hän huristelee maailmalla, niin vastapainoksi vaikka tyttöjen reissu on ihan ok.

Mutta on toki tökeröä mieheltä tehdä tuollaista kysymättä, meillä mies osti lapsuuden unelmiensa jenkkiauton muutama vuosi sitten mutta kysyi kyllä luvan vaikka maksoikin sen omilla perintörahoillaan. Ja siihen me sentään mahdutaan kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi