Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni tekee miehelleen eväät töihin,lataa aamuksi kahvinkeittimen,

Vierailija
05.05.2010 |

Laittaa puuro hiutaleet valmiiksi aamuksi lautaselle,tekee yksin kaikki kotityöt (koska mies tuo leivän pöytään,kuuluu minun tehdä omat hommani kun kerta kotiäitinä olen lapselle 1v):D?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut naiset on niin negatiivisia,sit valitetaan kun parisuhde menee päin honkia. Se kertoo välittämisestä,pieniä arkisia asioita :) Ja meillä ainakin mies kehuu minua kavereilleen,on mulla hyvä nainen kun hän tekee mulle eväät ja keittää kahvit jne,työkaverit jopa olleet kateellisia kun miehellä usein kotiruokaa lounaaksi mukana,suurin osa kuulemma syö einestä :D hah.

Musta kohtuutonta vaatia miestä tekemään kotitöitä vielä omien töiden lisäksi. Se kuuluu naiselle jos kerta kotona on lasten kanssa,eikä tämä kotona olo nyt niin rankkaa kuulkaas ole ;) mua ainakin hävettäs pakottaa mies hoitamaan kotihommia työpäivän jälkeen,kun itse vietän monta tuntia vapaata aikaa esim.kun laspsi nukkuu.

Vierailija
2/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä mies saa itse selviytyä aamutoimistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen on herättävä ja laitettava töihin lähtevälle vaimolleen aamupala ja kahvit sekä eväät. Meikkaaminen vie niin paljon aikaa.

Tätä mieltä minä olen.

Vierailija
4/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei ole siis tottunut ikinä siihen että joku passais, ja ahdistuis tuollaisesta paapomisesta. Lisäksi mun mies rakastaa varhaisia aamuja, jolloin muut vielä nukkuu ja hän saa ajatella kaikessa rauhassa omia ajatuksiaan, keittää kahvit, lukea lehden ja orientoitua päivään. Mä usein jopa viivyttelen sängyssä jos kuulen että hän lukee lehteä ja juo kahvia, koska tiedän hänen niin nauttivan siitä. Tämähän on samalla tavalla huomioimista kuin sen leivän laittaminen sille joka siitä taas tykkäis.

Vierailija
5/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus syödään yhdessä aamupala, joskus ei.

Mun mielestä on mukava tehdä eväät miehelle.:)

Vierailija
6/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut naiset on niin negatiivisia,sit valitetaan kun parisuhde menee päin honkia. Se kertoo välittämisestä,pieniä arkisia asioita :) Ja meillä ainakin mies kehuu minua kavereilleen,on mulla hyvä nainen kun hän tekee mulle eväät ja keittää kahvit jne,työkaverit jopa olleet kateellisia kun miehellä usein kotiruokaa lounaaksi mukana,suurin osa kuulemma syö einestä :D hah. Musta kohtuutonta vaatia miestä tekemään kotitöitä vielä omien töiden lisäksi. Se kuuluu naiselle jos kerta kotona on lasten kanssa,eikä tämä kotona olo nyt niin rankkaa kuulkaas ole ;) mua ainakin hävettäs pakottaa mies hoitamaan kotihommia työpäivän jälkeen,kun itse vietän monta tuntia vapaata aikaa esim.kun laspsi nukkuu.

Vierailija
7/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kun ruuan teen.

Eilen illalla tein myös leivät valmiiksi, koska joutuu heräämään jo 4.30 niin mun mielestä ihan ystävällistä et ei tartte aamulla miettiä enää eväiden laittoa.

Itse mies ajasti kahvinkeittimen.

yleensä laitan myös ruuan valmiiksi lautaselle kun ruoka on valmista ja katan pöydän. Jotenkin se on vaan jäänyt tavaksi.

vastavuoroisesti mun ei oo tarvinnu imuroida lähes 9v kertaakaan, mies imuroi aina kun pyydän ja joskus pyytämättäkin. Samoin on aina laittamassa lamppua kattoon, hyllyä seinään, kokoamassa sitä sun tätä jos oon jotain ostanut, eilen kokosi terassille ruokaryhmän ja katoksen, joten ihan mielelläni laitan eväät kuppiin ja ruuan lautaselle, auttaahan miehenikin mua kaikessa missä pyydän.

Vierailija
8/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin menty jo 15 vuotta.

Vierailija
9/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemällä palveluksia. On varmasti kaikille ihan sama kumpi siellä kyökissä häärii aamulla, eikö?

mutta minulla itselläni on todella pieni toleranssi oman sädekehänsä kiillottajille, joihin lasken "minä se vaan täällä puuhailen vaimona ja äitinä itseni unohtaen koska meillä on sitten niin ihanaa ja saan kukkia ja muut naiset ovat kateellisia nalkuttajia".

Imekää parsaa, kun olette jo valmiiksi keittiössä, näin kypsästi ilmaistuna. Ja kyllä, olen joskus laittanut ne eväätkin.

Vierailija
10/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en keittele hänelle kahvia enkä laita aamiaista. Mieheni käy syömässä työpaikkalounaan ruokalassa, joten eväitä hän ei tarvitse. Ja jos tarvitsisi, niin saisi kyllä nekin laittaa itse. Päivällisen teen, mutta en koe sitä minään passaamisena, kun laitan sitä samalla itselleni ja lapselle.

Kyllä mekin miehen kanssa passataan toinen toisiamme useinkin (tuodaan kahvia, tehdään iltapalaleivät toiselle jne.), mutta ei mitenkään säännönmukaisesti tai joka päivä samalla tavalla.

Vierailija
11/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotiäitinä kolmelle lapselle, en tosiaan tarvitse yhtä lisää. Ja kotityöt ja lapsenhoito on 50-50.

Vierailija
12/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisenä iltana virkapukuun kuuluvan työpaidan.

Mieheni ei mene pelkästää päivävuoroon työhön, joten munakasta ei tarvitse joka päivä herätä paistamaan. Pääsen munakkaan paiston jälkeen vielä' nukkumaan jos nukuttaa.

Laitan mieheni työvaatteet aina otettaviksi, saa ne kaapista ettei narulta tarvitse hakea ja etsiä sukkaan toista paria.

Teen kaikki kotityöt, mies ostaa kyllä säänöllisesti kodin hoitoa helpottavaa välineistöä, viimeksi kunnollisen höyrypuhdistimen

Kärcher 1701 jolla helpottuu lattioiden ym. pesu, on 160m2 OK-talon koko.

Ei meillä ole siitä kyse että koska mies tuo leivän pöytään, vaan itse jotenkin en osaa jär

ttää miehen tehtäväksi, mutta mies oma-aloitteisesti ottaa osaa joulusiivoukseen jaon siivonnut aina ollessani synnyttämässä, koti on Ok kun tulen vauvan kanssa.

Olen tehnyt kotihommia minkä "viitsinyt" myös ollessani työelämässä, ja mieheni ei ole koskaan valittanut tai arvostellut jos koti ei ole ti-top.

Mieheni tietää että' ten mik'ä on tärkeää.

Hän ymmärtää kun on pieniä lapsia tai kun äiti käy kodin ulkopuolella työssä.

Elämme onnellisina, minulle sopii tämä tilane ja jollekin muulle äidille on muu järjestely.

Vierailija
13/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotityöt, koska mies raataa töissä.

Riippuu tietysti töistä, mutta kyllä ainakin minun työpäivääni kuuluu aika paljon kahvi- ja ruokataukoja tai av:lla surffailua ;), paljon enemmän kuin minulla oli "taukoja" kotona lapsen kanssa ollessa. Silloin tein usein vauvan nukkuessa noita kotitöitä. Kyllä kotona olevallekin kuuluu päivän mittaan oikeus hengähtää. Joku voi tietenkin rakastaa kotitöitä niin, että haluaa kuluttaa ne hetket näihin töihin, mutta minusta lapsen kanssa kotona oleminen ei edellytä työssäkäyvän puolison passaamista.

Ilahduttaminen on tietysti mukava asia aina, mutta se ei liity peruskuvioon siitä, miten kotityöt jaetaan.

Vierailija
14/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mies tai nainen. Herätä työhön lähtijän kanssa samaan aikaan ja tehdä tälle aamupala sekä eväät. Siinä ohessa voi valmistella vauvan aamupalaa tai siivota.

Vierailija
15/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska herää aikaisemmin

mies syö isoäidillään, ei tarvitse eväitä tehdä.

muuten kyllä passaan piloille. valitettavasti

Vierailija
16/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pääsääntöisesti meillä siivoan. Mies imuroi, mä inhoan imuroimista.

Meidän lapsi on niin helposta päästä, pystyn hänen nukkuessaan tekemään lähes kaikki ja meillä syödään tosi helppoa, nopeaa ruokaa. Olen kuitenkin ammatiltani kokki, päinvastoin olis hassua, jos mies tekis.

Kun olemme yhdessä kotona, ei juuri mitään tehdä, kaikki on jo päivän aikana tehty. Silloin harvoin kun lapsi menee nukkumaan ajoissa, voin leikin jäljet siivota, mutta yleensä siivoan ne aamulla ja tähän menee aikaa max 2 min.

Kaupassa käydään pojan kanssa kaksin, kun ollaan päivällä ulkona. N kerran kolmessa vkossa käydään autolla koko perhe kaupassa, jos pitää ostaa isompia, talvella tämä on n joka toinen vko. Nyt ei ole lumimassoja ja ulkona on kivempi olla, voin hoitaa lähes yksin ruokaostoksetkin.

En silitä miehen vaatteita.

Vierailija
17/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotiäitinä kolmelle lapselle, en tosiaan tarvitse yhtä lisää. Ja kotityöt ja lapsenhoito on 50-50.

Eli miehesi käy siis töissä ja hoitaa kotona kuitenkin puolet lapsista ja töistä? Aika epäreilulta kuulostaa.

Vierailija
18/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehesi käy siis töissä ja hoitaa kotona kuitenkin puolet lapsista ja töistä? Aika epäreilulta kuulostaa.

ja töistä tultuaan alkaa hommat on 50-50 (tai no, minä lähden usein kyläilemään, saleilemaan jne.), eikä edes valita siitä! :O mulla onkin aikas ihana mies... Osaan minä sitä hellyyttäkin osoittaa, jos sille päälle satun, mutta haastellinen vaimo ja nainen olen, se on tosi ;)

Vierailija
19/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja töistä tultuaan alkaa hommat on 50-50 (tai no, minä lähden usein kyläilemään, saleilemaan jne.), eikä edes valita siitä! :O mulla onkin aikas ihana mies... Osaan minä sitä hellyyttäkin osoittaa, jos sille päälle satun, mutta haastellinen vaimo ja nainen olen, se on tosi ;)

Vierailija
20/83 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että veisin reilu 1 veen hoitoon ihan vaan kun sua vituttaa? :D

Mä voin hei lohduttaa vähän sillä että minä hoidan kuitenkin kaikki lasten lääkärit, neuvolat erityislapsen terapiat sun muut lähes viikottaiset käynnit melki kokonaan, helpottiko? Ja pienemmätkin on mukana kun en ole virikehoitoon laittanut keskimmäistäkään.. Mutta on mulla vaan ihana mies..