Taas kerran huomaan että täällä suuri osa
porukasta elää hyvin erilaista elämää kuin itse elän ja sosiaalisissa ympyröissäni olen tottunut.
Suurimmalle osalle esim. ABC äitienpäivän lounaspaikkana on hyvinkin ok. Minusta tuo olisi jotenkin aivan käsittämätön ajatus, siis en ylipäätänsä voisi ajatella että ABC:lle mennään ulos syömään, siis tämä nimenomaan erotuksena siitä että mennään vartavasten syömään, ei kiireellä reissussa tankata itseään matkan varrella. Ja varsinkaan juhlapäivänä en kertakaikkiaan voisi tuollaista ymmärtää.
Kommentit (94)
Ei kaikissa paikoissa ole kamalasti ravintoloita joista valita.
mutta liian usein mitä tahansa kun tehdään, menettää arvonsa.
jotka luulee olevansa parempia kun joskus pääsee ulos syömään.
että ehkäpä juuri siksi että syön melkoisen usein ulkona työkuvioiden puitteissa (ja tähän sisältyy myös pitkiä illallisia ihan periaatteessa ihan tasokkaissa paikoissa), vaadin sekä ympäristöltä että ruualta vähän enemmän kuin ABC pystyy tarjoamaan jos vapaa-aikana viitsin lähteä ulos syömään. Myös mieheni reissaa erittäin paljon työn puitteissa, ja joutuu siis myös syömään ulkona. Tämän vuoksi kynnys ylipäätänsä viitsiä lähteä vapaa-ajalla ulos syömään on melko korkea.
Joku ABC täyttää kyllä paikkansa kun ollaan junnujoukkueen kanssa pelireissulla ja bussilastillinen verkkariasuisia poikia pitää saada kerralla ruokittua, mutta en oikein miellä sitä sellaiseksi paikaksi että sinne juhla-aterialle menisimme.
Ja se mitä tulee kommentteihin hienostelusta ja paremmuudentunteesta - kukin voi tulkita tavallaan alkuperäisen ajatukseni siitä että huomaan olevani erilainen kuin melko moni täällä. Todennäköisesti emme liiku samoissa ympyröissä, koska kukaan tuttavapiirissäni ei ainakaan tunnusta että käyvät perheen kanssa ABC:llä kun menevät ulos syömään.
luepa vähän tarkemmin nämä viestit. Enemmän täällä loukkaantuneina keuhkoo ABC:n ystävät kuin ap:n kaltaiset, juhlan arjesta erottavat tyypit, joilla todennäköisesti on vielä makuaistikin tallella.
mutta liian usein mitä tahansa kun tehdään, menettää arvonsa.
jotka luulee olevansa parempia kun joskus pääsee ulos syömään.
on varmaan omat verhotkin tulevaa sunnuntaita varten.
on hienostelua se, että haluaa syödä juhlahetkinä laadukasta ruokaa rauhallisessa ympäristössä? Ei siinä ole mitään snobbailua tai pätemistä.
Enkä tajua millä tavalla jokin ABC:llä syömässä käyminen on juhlavaa?
Jos paikkakunnalla ei ole muuta ravintolaa, niin sitten ymmärrän miksi sinne juhlinakin mennään, mutta luulen että itse valitsisin kuitenkin koti-illallisen mieluummin.
Toki lasten kanssa tuollainen paikka on helppo, tai jos tien päällä ollaan. Enkä muutenkaan ole fanaatikko, minusta vaan huoltoasemaruokailu ei juhlahetkeen kuulu.
äitienpäivä on pyhitetty perheelle,
hääpäivä sitten romanttisessa mielessä.
Näillä äitienpäivää suurin menoin juhlivilla on varmaan omat verhotkin tulevaa sunnuntaita varten.
Niin harmi kyllä ei ole ;) Eikä meillä kauhistus sentään ole edes jouluverhoja!
Mutta pidän juhlista ja juhliminen on minusta tärkeää, mikä varmaan tulikin selväksi. Ja minusta äitiys on erinomainen syy juhlaan! Se että olen äiti, on minulle tärkeää, ja lapsilleni on samoin hyvin tärkeää että olen heidän äitinsä. Samat sanat vielä mummoista! Kyllä näistä syistä on kiva kattaa paremmin ja syödä yhdessä hyvää ruokaa.
Muutoinkin syntymäpäivinä yms. kattamiset sun muut osoittavat että juhlittava on tärkeä, että hänen juhlansa eteen viitsitään nähdä vaivaa. Se että panostetaan ruokiin ja ympäristöön hieman enemmän luo mukavaa juhlamieltä kaikille.
Miksi äitienpäivää ei saisi juhlia? Tai miksi "hienommat" perheillalliset kuuluisivat vain pariskunnan kesken hääpäivään?
-se juhlien puolustaja
on hienostelua se, että haluaa syödä juhlahetkinä laadukasta ruokaa rauhallisessa ympäristössä? Ei siinä ole mitään snobbailua tai pätemistä.
Jos paikkakunnalla ei ole muuta ravintolaa, niin sitten ymmärrän miksi sinne juhlinakin mennään, mutta luulen että itse valitsisin kuitenkin koti-illallisen mieluummin.
Toki lasten kanssa tuollainen paikka on helppo, tai jos tien päällä ollaan. Enkä muutenkaan ole fanaatikko, minusta vaan huoltoasemaruokailu ei juhlahetkeen kuulu.
Se muuttuu snobbailuksi ja pätemiseksi siinä vaiheessa, kun pitää varta vasten alkaa ihmettelemään ja jeesustelemaan, kuinka joku VOI käydä jossain "huonommassa" ravintolassa. Kaikille se äitienpäivä ei ole mikään hirveä juhla. Perheen kanssa voi olla ihan kiva käydä siellä ABCllä tai Rossossa. Ainoastaan ap:n kaltaiset hienostelijat tuntuvat kuvittelevan, että asialla on syvällisempi merkitys.
Mennäänkö piknikille takapihalle, eväsretkelle metsään, hamppareille Heseen vai johonkin hienoon italialaiseen ravintolaan jossa alkupala maksaa 50e? Tilaisuuksia on erilaisia, ja kaikki eivät etsi sitä glamouria kaikesta.
että Suomessa on paikkoja, joissa se ABC on suunnilleen ainoa ravintola lähistöllä. :)
Miksi äitienpäivää ei saisi juhlia? Tai miksi "hienommat" perheillalliset kuuluisivat vain pariskunnan kesken hääpäivään?-se juhlien puolustaja
Kyllä juhlille syitä löytyy monta kertaa vuodessa, mutta kuten sanottu: Boring
äitienpäivä on pyhitetty perheelle,
hääpäivä sitten romanttisessa mielessä.
Miten "perheelle pyhittäminen" sulkee pois rauhallisen, laadukkaan ravintolan? Tai "paremmin" syömisen kotona (joka olisi kyllä enemmän minun makuun kuin ketjuravintola tai abc)?
Koko ketjuhan alkoi siitä jankkaamisesta, että miten voivat ihmiset äitienpäivänä mennä niin "rahvaaseen" paikkaan kuin ABC. Mitä se ketään kutittaa jos ei halua juhlia hienosti äitienpäivänä? Kielsikö joku ketään käymässä siinä hienossa ja/tai kalliissa ravintolassa? Mielestäni ei. Mutta mitä ilmeisemmin ei ole sallittua käydä perheen kanssa tekemässä jotain arkisempaa, kun kerta tämä JUHLA on SINULLE niin tärkeä.
Miten "perheelle pyhittäminen" sulkee pois rauhallisen, laadukkaan ravintolan? Tai "paremmin" syömisen kotona (joka olisi kyllä enemmän minun makuun kuin ketjuravintola tai abc)?
että sillä tuntuu olevan väliä, missä kukakin äitienpäivälounaansa syö. Minulle on ihan sama, mielellään kuitenkin jossain muualla kuin minä, jotta saan syödä rauhassa. ;)
Itse syön muualla kuin kotona lounaan joka päivä (yleensä jossain kahvilassa) ja illallakin pari-kolme kertaa viikossa. Useimmiten syynä on se, etten halua tehdä ruokaa kotona (enkä lämmittää einesruokia), jolloin voisin hyvinkin syödä vaikka ABC:llä, jos sellainen lähellä olisi - joskin siellä on aika raskaan oloista ruokaa. Mutta siis perussettiin kuuluu kiinalaista, intialaista, turkkilaista, italialaista... Yleensä syön ravintolassa, noutoruokaa tuon yleensä vain silloin, jos lapset ovat syöneet jo iltaruoan ja minun pitää tulla nopeasti kotiin esim. miehen iltamenon vuoksi. Sitten muutaman kerran vuodessa käyn syömässä uusien makujen, ruoan esillepanon ja/tai paikan ilmapiirin vuoksi - en kuitenkaan juhlimassa juhlapäiviä. Juhlaruoat syön yleensä kotona, koska juhlien aikaan tuppaa ravintoloissa olemaan ihan liikaa väkeä minun makuuni. Esimerkiksi syntymäpäivänäni tms. ei yleisenä juhlapäivänä voisin kuitenkin syödä ihan missä vain - mitä väliä sillä on, missä on, jos on hyvä tunnelma?
Se muuttuu snobbailuksi ja pätemiseksi siinä vaiheessa, kun pitää varta vasten alkaa ihmettelemään ja jeesustelemaan, kuinka joku VOI käydä jossain "huonommassa" ravintolassa. Kaikille se äitienpäivä ei ole mikään hirveä juhla. Perheen kanssa voi olla ihan kiva käydä siellä ABCllä tai Rossossa. Ainoastaan ap:n kaltaiset hienostelijat tuntuvat kuvittelevan, että asialla on syvällisempi merkitys.
Mennäänkö piknikille takapihalle, eväsretkelle metsään, hamppareille Heseen vai johonkin hienoon italialaiseen ravintolaan jossa alkupala maksaa 50e? Tilaisuuksia on erilaisia, ja kaikki eivät etsi sitä glamouria kaikesta.
Mutta aika harvan mielestä huoltoasemaruokailu on oikeasti juhlavaa. Jos pääasiana on vain se, että äidin ei tarvitse kokata, mutta muutoin ei äitienpäivää juhlita niin ihan vapaasti.
Saahan jokainen viettää juhlat tyylillään tai olla juhlimatta, mutta ei vaan mitenkään ABC ole juhlava paikka, kuten eivät verkkaritkaan ole siistimpi vaate jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Jouluna ja hääpäivänä kyllä, ehkä jopa vappuna.
Se on mukavaa tekemistä koko perheelle. Se on helpotusta perheenäidille, joka saa istua kerrankin valmiiseen pöytään ja syödä rauhassa.
Kaikista hulluimmalta tuntuisi romanttinen illallinen äitienpäivänä. Oman äidinkö kanssa sinne kynttiläillalliselle pitäisi lähteä?
ABC:lla on samantasoista pöperöä kuin jossain paremmassa paikassa.
Ja millaiselle ihmiselle ravintolan ympäristöllä ei ole mitään väliä. No varmaan sellaiselle, jolle ei myöskään omalla ulkoisella olemuksella ole mitään väliä. Siksi ei jossain huoltsikalla käydäkään syömässä, jossei ei reissun päällä ole pakko.