Taas kerran huomaan että täällä suuri osa
porukasta elää hyvin erilaista elämää kuin itse elän ja sosiaalisissa ympyröissäni olen tottunut.
Suurimmalle osalle esim. ABC äitienpäivän lounaspaikkana on hyvinkin ok. Minusta tuo olisi jotenkin aivan käsittämätön ajatus, siis en ylipäätänsä voisi ajatella että ABC:lle mennään ulos syömään, siis tämä nimenomaan erotuksena siitä että mennään vartavasten syömään, ei kiireellä reissussa tankata itseään matkan varrella. Ja varsinkaan juhlapäivänä en kertakaikkiaan voisi tuollaista ymmärtää.
Kommentit (94)
ABC:n ateriat ovat aikan naurettavan hintaisia laatuun nähden.
Samaan hintaan (esim. leivitetty possupihvi + ananasrengas jotain 12€???) saa jo paremmistakin paikoista ruokaa.
Jotenkin tajuaisin ABC:n suosion jos niistä saisi edes edullisesti sitä ruokaa.
niin nimenomaan sillä ympäristöllä on väliä! Kotona voi kyllä laittaa perusravintolaruokaa huomattavasti parempaa ruokaa, miksi lähtisin syömää huonoa ruokaa epäviihtyisään ympäristöön? Ravintolassa syöminen on kokonaisvaltainen elämys ja hälisevä pikaruokala ei ole sellainen elämys mitä itse haluan.
Olinkohan 16 (juhlistamisen tärkeydestä veuhkannut ;))
useammassa rinnakkaistodellisuudessa. Ennen lasta lounas perheen kanssa abc:llä oli aivan käsittämätön ajatus. Oli jonkin aikaa lapsen hankittuammekin. Ollaan sinne nyt kuitenkin varta vasten joskus päädytty jopa useamman perheen voimin. Ei kuitenkaan syömään ns. hyvin, vaan tankkaamaan jotakin, kun ei viitsi laittaa ruokaa ja on ollut ihan mukavaa. Ei se ruoka ja ympäristö nyt niin kaksinen ole, mutta aion mennä toistekin.
Muuten välttelen minäkin ketjuravintoloita ja Rossoista pysyn kaukana. Useammin syödään persoonallisemmissa ja viihtyisämmissä paikoissa, joissa saa oikeasti hyvää ruokaa. Mutta mikä pakko elämässä on tehdä asiat joko tai. Ne voi myös tehdä sekä että. Voidaan syödä sekä hienosti ja opettaa lasta käyttäytymään ravintoloissa, että käydä ABC:lla syömässä perusmättöä ja päästää lapset riehumaan leikkipaikalle.
että on jo aivan sama onko se juhlava vai arkinen paikka. Kaikkeen turtuu.
t: 9
Mua oikeesti ällöttää ap:n kaltaiset tyypit jotka kuvittelee olevansa parempia kuin muut.
Vai henkistä köyhyyttä jos käy abc:llä syömässä.
Melkein säälittää moinen ajatusmaailma.
Toiset tykkää abc:stä ja sen ruuasta, onko vaikea käsittää?
ainakin ihan se ja sama, missä syön, kunhan ei ite tarvii tehä ruokaa =)
Siellä on ihan samanlaista ruokaa kun ravintolassakin, esim. Rossossa tai HuviRetkessä vai onko nekin sulle käsittämättömiä paikkoja?
Mihin ravintolaan sä sitten menet syömään?
KERRO IHMEESSÄ HALUAN TIETÄÄ?!?!?
Itse en halua viettää koko äitenpäivää...
Kyllä, Rosso ja Huviretki ovat myös paikkoja jossa en käy. Rossossa olen käynyt joskus teininä. Sillä jos haluan mennä ravintolaan syömään, syön mieluummin tasokkaammin ja siistimmässä ympäristössä. ABC:ssä ei ole mitään juhlavaa, enkä usko että ruoka on siellä kovin kaksista.
En käy kovin usein ravintoloissa, mutta kun käyn haluan syödä hyvin. Haluan, että se tuntuu muulta kuin arjelta, että ruoka on tasokasta ja henkilökunta ammattitaitoista. Siksi en käy ketjuravintoloissa.
Muutoinkin kun juhlitaan, haluan että se erottuu arjesta. Juhlapyhinä, syntymäpäivinä, hääpäivänä jne. meillä on ainakin kolmen ruokalajin illallinen, pöydässä liina, kukkia ja kynttilöitä, ja käytössä juhla-astiasto. Arkea on elämässä tarpeeksi, juhlassa pitää olla jotain ekstraa mitä ei joka päivä ehdi. Se on sitä JUHLISTAMISTA.
Ja äitienpäivä, tottakai sitä vietetään! En ymmärrä, miksi et halua viettää? Eikö sinulla ole äitiä ja etkö itse ole äiti? Lapsettomuudesta kärsiväkään ei varmaan halua juhlia.. Mutta muuten minusta on käsittämättömän ankeaa jos ei halua juhlia (muiden taikka omia, tai yleisiä) juhlapäiviä!
Juhliminen on elämän iloja, se nostaa arjen yläpuolelle ja sulostuttaa elämää! Juhlat tekevät ihmisille hyvää. Juhlatapojen ja tapakulttuurin opettaminen lapsille on myös todella tärkeää. Jokainen saa toki juhlia kuten parhaaksi näkee, mutta ankeaa on elämä jossa ei ole juhlalle tilaa, ja kyllä se jostain henkisestä köyhyydestä kertoo.
mä en edes muista milloin oltais käyty viimeksi ulkona syömässä. Miehen kanssa kaksin käytiin vähintään kerran kuussa, raskausaikana se jäi, kun mulla oli niin hirveesti närästysongelmia ja nyt se on jäänyt kun poika on tosi energinen.
Mutta nyt, kk sisällä homma on muuttunut. Kun hänellä on leluja, maissinaksuja jne, pystyy olemaan jopa tunnin syöttötuolissa ja olen kyllä kovasti vihjassut miehelleni jos nyt mentäis. Vuosi sitten poika oli just syntynyt ja ymmärrän ettei silloin menty.
Mun elämä on niin sitä samaa päivästä toiseen. En valita, rakastan päiviäni, mutta kyllä, haluan että juhla erottuu arjesta. Olen ollut 10 v kultasepänliikkeessä töissä ja timantteja on tarpeeksi, materiaalia en kaipaa, mutta se että saan gourmeeaterian nenän alle tuotuna on mun juttu.
Rossoonkaan syömään, enkä ole AP. Siis toki voin joskus jossain tilanteessa siellä syödä, vaikka matkalla poiketa Rossoon, mutta en nyt äitienpäivälounasta siellä viettäisi.
Enkä tiedä ketään toista, joka söisi jossain S-ryhmän lounasmestassa tai Hesessä äitienpäiväaterian. Mieluummin sitten kotona, jossa ruoka on monta kertaa parempaa ja terveellisempää.
T. hienohelma
Me käydään tosi paljon ulkona syömässä (maksamassa lounareilla)
että on jo aivan sama onko se juhlava vai arkinen paikka. Kaikkeen turtuu.
t: 9
kävin hirveesti ulkona syömässä, kun oli kummallakin lounarit. Nyt ei ole kummallakaan ja kun pitää kortti laittaa pöytään, tuntuu se on niin paljon ihmeellisemmältä. Määrät ovat vähentyneet, lähinnä lapsen takia, mutta liian usein mitä tahansa kun tehdään, menettää arvonsa.
ABC:llä käydään syömässä jos ollaan matkalla jonnekin eikä ole aikaa poiketa muualle.
Ravintolahanan se on aika säälittävä. Roskaväki ja nuoriso siellä aikaansa viettää, onhan se nähty.
pitäisköhän hankkia erilaisia kokemuksia taas elämään ja mennä ABC:lle tai Heseen äitienpäivälounaalle. Olisi ainakin ihan erilainen äitienpäivä kuin yleensä. Elämässä pitää kokeilla erilaisia juttuja, niin elämä on paljon mielenkiintoisempaa.
t. 20
niin nimenomaan sillä ympäristöllä on väliä!
Eräänä äitienpäivänä mies yllätti ja varasi pöydän "hyvästä" ravintolasta. Kauhealla kiireellä puunasin itseni ja lapset valmiiksi juhlatamineisiin. Meikkasin ja laitoin hiuksia lasten raapiessa sukkiksia rikki. Itse syöminen oli painajaismaista. Lapset kitisivät eivätkä olisi jaksaneet olla paikoillaan ruokia odotellessa saati syödessä (ikää heillä silloin puoli vuotta ja 3 v). Esikoinen ei pitänyt ruoastaan ja minä yritin lopulta syödä nopeasti molemmat lapset sylissäni. Kävi miehellekin selväksi että ihan nopeasti emme tarvitse samanlaista elämystä.
Pari vuotta myöhemmin mies yllättäen kysyi lähdetäänkö ABC:lle syömään tai mennäänkö Heselle. Lähdimme ilman suurempaa puunamista ja rauhassa (kun ei ollut pöytävarausta). Ruoka oli hyvää ja se tuli nopeasti. Lapset nauttivat leikkipaikasta joka oli yhtä hauska kuin Hop Lop. Söimme rauhassa ja juttelimme mukavia. Aurinko paistoi ja päivä oli ihanan rauhallinen ja rento. Ei kokkaamista, tiskaamista eikä pönötystä.
Kaksistaan käymme miehen kanssa mielellään syömässä pitkän kaavan mukaan. Lapset saavat vielä hieman kasvaa ennen seuraavaa hienoa ravintolareissua. Monihan täällä kehuu kuinka omat hyvinkasvatetut lapset nauttivat viiden ruokalajin päivällisistä jo 3-vuotiaina. Meillä ei nautita. Ruokaravintolaa valitessa siis yleensä se leikkipaikka on aika ykkösvalintakriteeri.
mutta liian usein mitä tahansa kun tehdään, menettää arvonsa.
jotka luulee olevansa parempia kun joskus pääsee ulos syömään.
on muuten aika hyvää ruokaa, me syödään usein pitkillä automatkoilla. Hakkaa mennen tullen kaikki mäkkärit ym. pullamössöt. Siksi kai ihmiset sinne menee, kun on hyvää ja halpaa. Toisilla nyt vain ei ole yhtään sen enempää rahaa, vaikka olisi äitienpäivä tai mikä tahansa juhla. On kai sekin parempi, kuin se vaihtoehto että mies makaa sohvalla odottamassa, että vaimo saa ruoat ja kakut tehtyä (ja haukkuu vielä kaikkea huonoksi).
Me syödään onneksi kotona, ei ole sitä pelkoa että joudutaan ap:n kanssa samaan ravintolaan. Riittävästi äitienpäivälounaita "hienoissa" ravintoloissa takana, käyn mieluummin muulloin kuin ruuhkapäivinä ja syön mitä haluan siihen aikaan kuin haluan.
lapset tykkää abc:n leikkipaikasta kun siellä mummulamatkan varrella pysähdytään tankkaamaan. Ja ihan tuosta itse kertomastasi syystä me ei käyty ulkona syömässä kun lapset oli pieniä :) Mutta kaiken kaikkiaan, mieluummin syön kotona hyvää ruokaa kuin melkein hyvää epäviihtyisässä ympäristössä. Mutta kuten sanoit, riippuu siitä mitä haluaa :)
T:17
niin nimenomaan sillä ympäristöllä on väliä!
Eräänä äitienpäivänä mies yllätti ja varasi pöydän "hyvästä" ravintolasta. Kauhealla kiireellä puunasin itseni ja lapset valmiiksi juhlatamineisiin. Meikkasin ja laitoin hiuksia lasten raapiessa sukkiksia rikki. Itse syöminen oli painajaismaista. Lapset kitisivät eivätkä olisi jaksaneet olla paikoillaan ruokia odotellessa saati syödessä (ikää heillä silloin puoli vuotta ja 3 v). Esikoinen ei pitänyt ruoastaan ja minä yritin lopulta syödä nopeasti molemmat lapset sylissäni. Kävi miehellekin selväksi että ihan nopeasti emme tarvitse samanlaista elämystä.Pari vuotta myöhemmin mies yllättäen kysyi lähdetäänkö ABC:lle syömään tai mennäänkö Heselle. Lähdimme ilman suurempaa puunamista ja rauhassa (kun ei ollut pöytävarausta). Ruoka oli hyvää ja se tuli nopeasti. Lapset nauttivat leikkipaikasta joka oli yhtä hauska kuin Hop Lop. Söimme rauhassa ja juttelimme mukavia. Aurinko paistoi ja päivä oli ihanan rauhallinen ja rento. Ei kokkaamista, tiskaamista eikä pönötystä.
Kaksistaan käymme miehen kanssa mielellään syömässä pitkän kaavan mukaan. Lapset saavat vielä hieman kasvaa ennen seuraavaa hienoa ravintolareissua. Monihan täällä kehuu kuinka omat hyvinkasvatetut lapset nauttivat viiden ruokalajin päivällisistä jo 3-vuotiaina. Meillä ei nautita. Ruokaravintolaa valitessa siis yleensä se leikkipaikka on aika ykkösvalintakriteeri.
Samat mietteet. Mennä sinne lounastiskille jonottamaan ihmismassan keskelle. Itselleni tulisi ainakin olo, että eikö mies yhtään viitsinyt yrittää?!? Menee siitä mistä aita on matalin. Ennemmin tyydyn ihan siihen, että saan valkovuokkoja aamulla :)
Mä en ollut tajunnut, että äitienpäivälounaan olisi tarkoitus olla romanttinen. Mun mielestä äitienpäivä jos mikä on perhejuhla. Hääpäivä on sitten se romanttinen kynttiläillallinen
Mulle ei tulisi kanssa mieleen mennä äitienpäivälounaalle huoltoasemalle. Tosin äitienpäivälounas ei nyt ehkä ole se parhain hetki ravintolakäyntiin, tuppaa olemaan ruuhkaista. Sama juttu kuin vappulounaassa.
voi ihan hyvin mennä ABC:lle syömään.
Kun olin pieni/nuori kävimme vain ja ainoastaan kaupungin parhaissa ravintoloissa syömässä.
Usein mukana oli isojenkin tehtaiden johtajia.
Minusta ja sisaruksistani on kasvanut täysin samalla kasvatuksella aivan erilaisia. Olen huithapeli enkä välitä minkä näköisenä ovesta lähden kun taas vanhempi siskoni on hyvin lady like enkä voi kuvitella hänen menevän kuin laadukkaaseen "hienoon" ravintolaan.
joka vietän äitienpäivänä 7,5 tuntia siellä ABC:llä ja syön siellä lounaaks pikasesti tauolla jotain siitä noutopöydästä ennenkuin pitääkin taas jo juosta takaisin asiakkaita palvelemaan... Ah siinä vasta hehkeä äitienpäivä!
niin nimenomaan sillä ympäristöllä on väliä! Kotona voi kyllä laittaa perusravintolaruokaa huomattavasti parempaa ruokaa, miksi lähtisin syömää huonoa ruokaa epäviihtyisään ympäristöön? Ravintolassa syöminen on kokonaisvaltainen elämys ja hälisevä pikaruokala ei ole sellainen elämys mitä itse haluan.