Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen pituusennuste 156 cm. Tuleekohan kiusatuksi?

Vierailija
05.05.2010 |

Kyseessä tyttö?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyimmät tytöt jäi n. 152-153 cm pitkiksi enkä kyllä muista, että heille olisi koskaan huomauteltu asiasta. Ainoa, joka kouluaikoina toi pituutta esille, oli lukioluokkamme toiseksi pisin tyttö, 175 cm. Oli vähän hassua, kun hän julisti pituuttaan yhtäkkiä sellaisissakin tilanteissa, kun se ei millään lailla kuulunut asiaan, ja muut paikallaolijat olivat sitten vähän puulla päähän lyötyjä, että miten tämä liittyi mihinkään... En tiedä, oliko hänellä joku pituuskompleksi vai oliko hän vain niin ylpeä pituudestaan - ei hän minusta niin ylipitkä ollut, että kumpaankaan olisi ollut aihetta :o

Niin ja itse olen 167 cm eikä mulla ole tyttäriä. Omista ennusteistani muistan vain 7. luokalla saadun. Olin silloin 164 cm ja kouluterkka arvioi, että n. 168 cm tulee. Ei ollut siinä vaiheessa enää varmaan kovin vaikea arvioida.

Vierailija
82/101 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituudella. Pojalle olisi aika lyhyt mitta.

Myöskään en usko, että pitkää tyttöä kiusattaisiin, koska yleinen kauneusihanne suosii pitkiä(missit ja mallit)

On muuten tehty tutkimus, että pitkät saavat enemmän palkkaa mitä lyhyet. Tiedä sitten, pitääkö paikkansa.

Itse olen 162 cm, ihan tyytyväinen olen pituuteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mitään kovin näyttäviä ilmestyksiä. Pitemmässä ihmisessä pieni ylipaino ei näy kuten pienessä. En muista nähneeni hoikkaa ja pienipyllyistä 150-160cm naista.

eikös miehet nimenomaan tykkää pitkistä naisista? Kauneusihannekin maailmassa on sen mukainen, ei kyllä yhtään lyhyiden naisten puolella. Mutta pidä oma kuvitelmasi niin sinulla on parempi mieli.

Vierailija
84/101 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä löytyy useimmiten muutakin kommentoitavaa ja kiusattavaa kuin pituus, eli samaa mieltä ollaan. Mutta jos ap lähtee tuolle linjalle, niin käy kyllä lasta sääliksi nimittäin minulle on se paha mieli tullut siitä kun ihmiset on kysyneet, että "miten on mahdollista että olet noin lyhyt?" Jos lapsi kotona tuntee olevansa sopivan mittainen, niin miksi sitten enää kiinnittää huomiota muiden kommentteihin? Jos ymmärsitte mitä tarkoitan. :)

Vierailija
85/101 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai 156 ja mietit tuleeko kiusatksiD:D ahahahahhahaha. mun mielestä viellä ihan normaali mitta. mutta varmasti aúttaa asiaa jos äiti suhtautuu asiaan noin! onnea vaan..

Vierailija
86/101 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset kehittyy eri tahtia, niin vielä pitkälle yläastetta riittää se n. 150cm pituudeksi eikä hirveästi erotu, vaikka lyhyimpien joukossa onkin.

Loppuelämä tuleekin sit olemaan yhtä helvettiä, korkkareiden käyttö kannattaa opettaa. Tietysti kauniit kasvot pelastaa paljon, muuten on odotettavissa nauramista päin naamaa, pään taputtelua, asiantuntemuksen sivuuttamista ym. pientä kivaa. Kannattaa varsinkin pitää huolta, että tyttö ei liho, noin lyhyt ei voi syödä yhtä paljon kuin 20cm pitempi.

Vierailija
87/101 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja kiusaa kateuden kohdetta.

Riippuu siis muista piirteistäsi. 

Yleensä kateutta ja kiusaamista aiheutta itsevarmuus (pipsa), ulkonäkö tai äly.

Rahaa harvemmin kadehtii koska jostain syystä sitä liehakoidaan, kaveri voi ajatella että yrittää itsekin siitä hyötyä.

Vierailija
88/101 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituusennusteet eivät huomioi kovin hyvin sitä että ihmiset kasvavat eri tahtiin.

Joku kasvaa lähes täyteen mittaan alakoulussa ja toinen vasta yläkoulun lopulla.

Omani on jo ohi sen pituusennusteen joka hänelle neuvolassa ja alakouluiässä nettiennusteissa annettiin.

Vierailija
89/101 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2010 klo 19:11"]

Kyseessä tyttö?

[/quote]

Kiusatuksi voi tulla mistä tahansa syystä. Itselläni oli esiteininä tosi huono iho ja vahvat rillit sekä outo kikkaratukka. Luulisi että noissa olisi ollut kiusaamisen aihetta mutta mua kiusattiinkin otsastani. Eli voi olla etä pituudesta kiusataan tai sitten ei. 156cm on kuitenkin ihan tavallinen naisen pituus, ei mitään lyhytkasvuisuutta.

Vierailija
90/101 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2010 klo 19:11"]

Kyseessä tyttö?

[/quote]Pienet ovat söpöjä.

Vierailija
91/101 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, tuo on vaan ennuste! mun miehestä piti tulla vaan 162 cm pitkä mut tuliki 180 senttinen. oli tosi pikkunen ihan yläasteen lopulle saakka ennen hillitöntä kasvupyrähdystä

Vierailija
92/101 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ennusteeni oli lapsena 170-175 mutta nyt 21-vuotiaana 164. Mutta en olisi halunnukkaan kasvaa noin pitkäksi,

Vierailija
93/101 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ennuste oli muistaakseni 174cm (vanhempani ovat molemmat about tuon pituisia). Tulikin 161 senttinen. Tosin olin tuon pituinen jo joskus 11-vuotiaana ja olin päätä pidempi monia kavereitani. Siitä on jäänyt erikoinen muistijälki: jotenkin "sisäisesti" tunnen olevani pitkä ja esim. valokuvissa yllätyn aina että olen reilusti lyhyempi kuin 183cm pitkä mieheni.

Vierailija
94/101 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh. Kiusatut ovat useammin paksuja kuin pätkiä. Ja siihen voi itse vaikuttaa.

Vierailija
95/101 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pituusennuste oli 180cm, mutta olen nyt 22-vuotias ja 170cm, eli pidemmäksi en enään tule. Koko ala-asteen kärsin pituudesta, kun kasvoin jo ala-aste ikäisenä lähes tuon mittaiseksi. Luokan lyhyitä tyttöjä ei kiusannut kukaan, joten ei se ole aina siitä lyhyydestä kiinni. :)

Vierailija
96/101 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan kukaan ei ole pituudesta huomautellut ja aina olen itse ollut oikein tyytyväinen omaan mittaani.

Vierailija
97/101 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo julkkisten pituudet tuossa ei kyllä pitäneet yhtään paikkaansa. Esim julianne moore on pitkä.

Mm. Madonnan pituus heitti hieman. Olin myös yllättynyt, että Jessica Simpson on vain 159 cm. Hän näyttää jotenkin rotevalta. Olen itse 158 cm ja iloinen lyhyydestäni. Vielä saisi muutaman kilon pois. Lyhyt näyttää normaalipainoisenakin helposti pyöreältä.

Vierailija
98/101 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pituusennuste on 165cm terkkarin mukaan. Kun testasin netistä, niin oli 174cm.

Vierailija
99/101 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DD t. 157 cm, 20+ v.

Vierailija
100/101 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

156cm ole edes mikään erityisen lyhyt nainen. Paljon on tuon kokoisia.

Mun pituusennuste 12-vuotiaana oli "kyllä susta ehkä yli 150cm:n tulee". No, tuli 165cm, joka on suurinpiirtein suomalaisten naisten keskipituus vai olisko se nykyään jo vähän yli tuon. Oli kyllä myöhemmin vaikea sisäistää se asia, että en olekaan luokan pienin vaan olen ihan keskimittainen.