Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen pituusennuste 156 cm. Tuleekohan kiusatuksi?

Vierailija
05.05.2010 |

Kyseessä tyttö?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä tuo ei haittaa ja itse kun olen 160cm nii en ole ikinä tullu kiusatuksi vaikka aina olen ollut luokkani lyhyin ja noi pituusennusteet ei pidä kyllä paikkaansa, jos ne on tehty jo ennen ku lapsi menee kouluun, itse uskon et yläasteella tehdyt pitusennusteet on tarkempia, vaikkei sekään kyl mun kohdalla osunu paikalleen veikkas 157cm, mutta siitä kasvanu on ja kasvan yhä, ku yläasteella vieläki oon (mun kasvuu kyl hidasti anorexia) et kannattaa toivoo et lapses ei koskaan oo yli- eikä alipainoinen nii kasvu on tasaista. Eli lastas ei kiusata lyhyenä olossa on vaan etuja, ku monet luulee 2-3 votta nuoremmaks nii saa kaikkii etuja yms...

Vierailija
2/101 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan tuosta syystä. Oon 154 ja on mua joskus kiusattu koulussa muttei koskaan pituuden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tyttäresi odotuspituus on 156 cm, niin teillä on perheessä muitakin lyhyitä, ellei sitten lapsella ole jokin muu pituuskasvua rajoittava ominaisuus. Onko sinua tai miestäsi kiusattu vähäisemmän kasvun takia? Kiusaamisen syy kai voi olla ihan mikä tahansa, en olisi sellaisesta etukäteen huolissani.

Vierailija
4/101 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee, niin syy on sitten joku aivan toinen, esimerkiksi lapsi on joko hiljainen tai hänellä on silmälait tms. Nämä ovat varmaan yleisimmät syyt "lievälle" kiusaamiselle esimerkiksi ala-asteella. Lapset ovat siitä kurjia että keksivät kyllä kiusaamisen aihetta milloin mistäkin, mutta onneksi meno kuitenkaan kovin usein yltyy vakavaksi.

Minun pituusennusteeni oli muistaakseni himpun päälle 170cm (tarkkaan en muista) mutta jäin 158cm (enkä ole tupakoinut joten ei ole itseaiheutettu tämä lyhyys..)

Vierailija
5/101 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla löytyy pituutta 150 cm ja ikinä minua ei ole pituuden takia kiusattu! Isoista rinnoistani olemn kyllä saanut kuulla sitäkin enemmän:(

Vierailija
6/101 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi ottaa päähän tälläset kysymykset! Ei tälläsille voi muuta kuin nauraa! :'D Anna tytön olla ja kasvaa sellaiseksi kuin kasvaa! Anna hänen elää sellaisena kuin hän on - omana itsenä ja ylpeänä siitä! Mä oon 19v ja 153cm, ei ole ikinä kiusattu pituuden takia, koska mut on hyväksytty tälläsenä mikä mä olen! Olen 153cm, suurimpaan osaan naisista verrattuna lyhyehkö, mutta ylpeä siitä mitä olen ja kannan kroppani ja mieleni pää pystyssä.

Vierailija
7/101 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mitään kovin näyttäviä ilmestyksiä. Pitemmässä ihmisessä pieni ylipaino ei näy kuten pienessä. En muista nähneeni hoikkaa ja pienipyllyistä 150-160cm naista.

eikös miehet nimenomaan tykkää pitkistä naisista? Kauneusihannekin maailmassa on sen mukainen, ei kyllä yhtään lyhyiden naisten puolella. Mutta pidä oma kuvitelmasi niin sinulla on parempi mieli.

tuu tänne kattelemaan

156cm

46kg

mitat 87 - 63 - 89

(ikää jo ehkä liikaa;))

noh, pylly ei oo pieni, vaan sopiva

lattaperseet eivät ole mielestäni naisellisia

Vierailija
8/101 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mitään kovin näyttäviä ilmestyksiä. Pitemmässä ihmisessä pieni ylipaino ei näy kuten pienessä. En muista nähneeni hoikkaa ja pienipyllyistä 150-160cm naista.

eikös miehet nimenomaan tykkää pitkistä naisista? Kauneusihannekin maailmassa on sen mukainen, ei kyllä yhtään lyhyiden naisten puolella. Mutta pidä oma kuvitelmasi niin sinulla on parempi mieli.

outo olet, vai silmät kiinnikö kuljet.

Pitääkö pepun olla pieni, eikö kiinteä riitä?

mikä on pieni?

alle 85cm ympärysmitaltaan? Vai?

Jalat on tietty väkisinkin jonkin verran lyhyet, jos eivät olisi, niin olisikin kyse pitkästä naisesta, eikö?

Vierailija
9/101 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen 158cm, ja en ole koskaan ollut luokan lyhin tyttö enkä koskaan kokenut minkäälaista kiusaamista.

Vierailija
10/101 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisen elämäntarkoitus olla näyttävä ilmestys?

Onko jalat ja ahteri maailman tärkein asia?

Pinnallisen ihmisen mielestä varmaan on..

Eikä tarvitse elää missään kuvitelmissa,koska fakta on se,että jotkut miehet pitää lyhyistä naisista ja jotkut pitkistä,eikä vaan jommasta kummasta.

Olen muuten 120 cm 27 vuotias nainen ja mieheni on 180 cm,ja ilmeisesti tykkää minusta vaikken pitkä olekaan kun kosinutkin on,ja nimenomaan pienuuteni saa hänelle suojeluvaiston päälle,kuten joku täällä sanoikin.Ja jalkani on muihin ruumiinosiin sopivat eikä ole isoa ahteria...

Vierailija
11/101 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha ketju, mutta olen pituudeltani 158cm ja tätini 154cm eikä olla jouduttu kiusatuiksi pituutemme takia. Miehet ovat vaan tykänneet pienistä naisistaan.
Ei alle 160cm pituinen lapsi ole mikään ihmetys, meitä on paljon!

Malliksi ei tuolla pituudella pääse, mutta normaali elämä sujuu mainiosti.

Vierailija
12/101 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

155cm, enkä ole 45 vuoden aikana joutunut koskaan, siis koskaan kiusatuksi. Eikä ole ollut mitään ongelmaa pituudesta ikinä.

Vierailija
13/101 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

155cm, enkä ole 45 vuoden aikana joutunut koskaan, siis koskaan kiusatuksi. Eikä ole ollut mitään ongelmaa pituudesta ikinä.

Vierailija
14/101 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2011 klo 20:38"]

Nuo julkkisten pituudet tuossa ei kyllä pitäneet yhtään paikkaansa. Esim julianne moore on pitkä.

Julianne Moore on 161cm pitkä eli heitti sentillä.

Mm. Madonnan pituus heitti hieman. Olin myös yllättynyt, että Jessica Simpson on vain 159 cm. Hän näyttää jotenkin rotevalta. Olen itse 158 cm ja iloinen lyhyydestäni. Vielä saisi muutaman kilon pois. Lyhyt näyttää normaalipainoisenakin helposti pyöreältä.

Vierailija
15/101 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti ainakaan automaattisesti. Jos tarpeen on, kiusaajat keksivät kyllä jonkun asian mihin tarttua. Itse olen 155cm pitkä. Kiusaamista ja syrjimistä oli peruskouluaikana, mutta en kyllä koskaan ajatellut sen liittyvän pituuteen mitenkään, enemmän arkuuteen, huonoon itsetuntoon, sosiaalisten taitojen heikkouteen. Tosin ala-asteaikana olinkin luokkani pisimpiä. Kun huomasin muuttaa omaa asennettani, kiusaaminen jäi eikä sitä sittemmin ole ollut. Lyhyydestä en ole huomannut olevan kuin käytännön haittaa, vaikea ylettyä kaupan hyllyille yms. Etua siitä on paljon, mm mahtuu lasten vaatekoot jotka on edullisempia, mahdun pieneen tilaan esim. ahtaassa autossa jne. 

Vierailija
16/101 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2011 klo 14:59"]

Tämä on kapea katsanto. 150-160cm naisissa on hoikkia ja pienipyllyisiä aika paljonkin. Mitä sitä paitsi loppupeleissä on merkitystä "näyttävyydellä", onko se naisen arvon mittari, ainoa tehtävä?

Vierailija
17/101 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin isossa koulussa jossa paljon kiusaamista mutta ei kyllä ketään kiusattu ikinä pituuden takia, oli sitten ihan lyhyt tai superpitkä, yllättävää kyllä niin pituus ei vain ole yleinen kiusaamisaihe, enemmänkin rumuus ja käyttäytyminen.

Vierailija
18/101 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ite oon 156 cm ja ainoat pituudestani huomautelleet ja minua vähätellen pituuteni vuoksi kommentoineet ovat olleet ikäisiäni yli 180 cm naisia. Ja heillä kaikilla on ollut sopeutumisongelmia omaan pituuteensa.

Vierailija
19/101 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 cm enkä oo koskaan kiusattu :D Aina ollu suosittu varsinki kouluaikoina! Että nyt en käsitä tätä kysymystä ollenkaan?? Jos sillä olis ruma naama nii ehkä sitten :) eli katohan äiti peiliin ja mieti sitten haha. Kuitenki ehkä tärkeintä on se, että sinä vanhempana et enää hetkeäkään mieti tätä, ettei lapsi saa jostain päähänsä, että lyhyys vois jollain tavalla olla epänormaalia ja usko siihen. Huono itsetunto on kyllä paha paikka ja saa kiusaajien reagoimaan kiusaamalla!

Vierailija
20/101 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa jonkinlaista naljailua kuulla, mutta ei niitä tarvitse itseensä ottaa. Opeta lapsesi sellaiseksi, että on sinut itsensä kanssa :)