Keskuspölynimuri
Onko kellään keskuspölynimuria? Oletko tyytyväinen? Minkämerkkinen imuri on?
Tässä mietin, tarvitaanko keskuspölynimuria vai ei. Vähän olen kallistumassa, että tarvitaan. Haluan pölyt varmasti pois asunnosta. Mutta josko olisi kokemuksia, onko keskuspölynimuri hyvä sijoitus? :)
Kommentit (13)
Ja tykkään. En osaa sanoa mitään huonoa. Meillä riittää yhdestä imuaukosta koko alakertaan letku. On kätevää, kun ei tarvi sitäkään vaihdella koko aikaa.
Ei tarvi olla ostamassa koko aikaa pölypusseja, niinkun vanhaan imuriimme.
uuteen taloon. Jotenkin vanhanaikaista olla ottamatta.
Ei ole automaattisesti vakiovarusteena uusissa taloissa, täytyy erikseen mainita, että haluaa sen. Ainakin meidän talopaketissa pitää erikseen ymmärtää sanoa.
Onko muuten sen keskuspölynimurin tyhjennys helppoa? Jostain kuulin, että se olisi pölyistä touhua, mutta onko se?
merkkiä puzer. En tykkää, mieluummin ottaisin tavallisen imurin. Jotenkin vaivalloinen pitkän letkun takia, ja imuteho on huono. Pikkuvikoja koko ajan, ja kauhulla odotan sitä päivää kun letkuun hulahtaa sohvan alta tai jostain muualta joku imuriin kuulumaton esine joka sitten tukkii koko letkun. Millä sen avaat?
vastaukset menevän puolesta ja vastaan. :) Varmaan saa olla varovainen, ettei letkuun paljon ylimääräisiä tavaroita mene. :/ Silti pidän tuota vanhaa tavallista imuria niin kauheana pölykasana, että taidan kokeilla sitä keskuspölynimuria. Vaikka kait se hyvän "tavallisenkin" imurin saisi, jos ostaisi jonkun kunnon hepa-suodattimisen uuden...
ap
ja tehokas on ja helppo käyttää. Mies hoitaa tyhjennyksen, joten helppoa sekin on :)
jää siihen imuaukolle. Siinä on joku "sukkasuodatin", että tavarat ei mene siitä eteenpäin. Siis esim. sukka jää siihen, ei mene pidemmälle. Varmaanhan pienet menee, jos sattuisi vaikka korvakorun imuroimaan.
Meillä ainakin imuteho on hyvä. Ja tyhjennys on ollut helppoa, meilläkin mies on hoitanut :) Ei valittanut mitenkään kauheaksi puuhaksi.
-3-
ja tosi tyytyväinen olen! Ja imuteho on hyvä. Kokeilin muutama viikko sitten ihan uutta, tehokasta Elektoluxin imuria ja kyllä tuo meidän imuri on tehokkaampi.
Tavaroita - sukkia, isoja legoja, pikkuleluja ym. sinne aika-ajoin joutuu, mutta ne löytää sieltä säiliöstä jos ei jää jo imurasian mutkaan.
Jossain vaiheessahan siinä imuteho huononee (meillä noin 3 kk:n välein), ja se on merkki siitä, että suodatin pitää putsata ja säiliö tyhjentää.
Hyvä imuteho. Tyhjennän itse. Se on se tärkein, että tyhjentää tarpeeksi usein, ettei mene siihen suppilomaiseen osaan. Käytännössä tyhj. n. 2 kk välein. Kerran on mennyt joku isompi jumiin, mutta mies sai tavaran pois/eteenpäin säiliöön asti vaijerilla, millä sähköjohdotkin laitetaan. Tosi tyytyväinen olen imuriin kaikenkaikkiaan!
enkä tiedä koska saadaan korjattua, pitääkö purkaa seinää tai kattoa?,paska homma,no mutta onnex saatiin gigantti möi halvalla pikkuimureita...en voi sanoa että meillä on mennyt nappiin tää homma...
hyvä se on olla, jos ei käytä voi käyttää normaalia imuria.
oon tyyväinen. on hyvä valinta..:) merkki on beam.