Mihin säästät tai sijoitat lapsiesi tulevaisuutta varten? Koulutus, ulkomaankokemus, asunnon osto?
Minulla on nyt vahvasti mielessä ajatus, että vastasyntyneen tulevaisuutta varten pitää panna sukanvarteen muutakin kuin kodin lämpöä ja kasvatusta. Säästää voi vaikka tilillekin, mutta tavoitteellinen säästäminen olisi kivempaa. Itse kohteena on kieli- ja kansainvälisyysmahdollisuudet, joten säästän rahaa kielikurssia tai vaihto-opiskelua varten. Mihin sinusta tänä päivänä kannattaa /pitäisi ruveta säästämään? Mitä yhteiskunnassa ei saa 20 vuoden päästä kuin rahalla (omalla rahalla)?
Kommentit (25)
ja sieltä sijoituksiin.
Miksi ihmeessä minun pitäsi köyhille mitään lahjoittaa? Tuo ei ole tulosidonnainen juttu, joten passaa kenenkin itse tehdä töitä ja rahansa tienata. Eiköhän meidänkin perheestä sen verran suuri potti lähde verorahoja, että sillä elätetään köyhiä ihan tarpeeksi.
ennen kuin lapseni ovat täysi-ikäisiä. Ex-vaimoni nimittäin kuluttaa saman tien kaiken lasten tileiltä, joihin hänellä lain mukaan on hallintaoikeus.
Tyydyn siis kuluttamaan vähän ja säästämään itse, että voin sitten ehkä joskus jakaa lapsille suoraan apua, jos tarvitsevat.
kun odotus on ollut loppuvaiheessa, ollaan alettu katsomaan sijoitusasuntoa. Ikävä kyllä kolmannen asunto maksoi huomattavasti enemmän kuin ykkösen tai kakkosen, mutta haluttiin että on ns samaa tasoa kaikilla.
Jokaiselle ollaan ostettu Helsingin kantakaupungista kaksiot. Ja ylläri ylläri, lyhennetään sitä vain ja ainoataan vuokratulon ja lapsilisän verran. Laina-aika on pitkä, mutta tällä hetkellä taloudellisesti ei haittaa yhtään. Ekassa asunnossa on jo kohta 6 v asunut eka vuokralainen, muissa vähän enemmän vaihdellut. Mutta helposti Helsingissä saa vuokralaisen, kun ei kohtuuttomia vuokria pyydä vaan ihan markkinahinnan. Ja kannatti ottaa vuokralaiseksi n 40 vuotias mies. Ei pidä bileitä ja vuokra tulee ajallaan.
meillä on ongelma tämä kun toinen ajattelee asioita pitemmälle ja osaa säästää ja pärjää vähemmillä elämyksillä / on pärjännyt lapsuuden nuoruuden kuin toinen. Toinen haluaisi että viis mistään säästämisistä vaan elämyksen on etusijalla. Olemme kärsivällisyyden / kaikki valmiina tänne nyt, suhteen kuin yö ja päivä erilaiset
lapsilisä on tarkoitettu vanhemmille lapsen alle 18v elatusta avustamaan. jos et tarvitse tätä voinet luovuttaa sen köyhemmille?