Mieheni ei puolusta minua äidilleen
Anoppi siis haukkuu miehelleni minua todella törkeästi, yleensä puhelimessa. Kuulen tietysti keskustelun, kun mieheni puhuu samassa huoneessa. Mieheni saattaa hänelle joskus sanoa vastaan, mutta hyvin varovasti. Yleensä vain myötäilee äitiään eikä halua sanoa hänelle vastaan.
Minulle mieheni sitten vakuuttaa kuinka on minun puolellani eikä hän ole ollenkaan samaa mieltä ätinsä kanssa, ja toteaa että tiedänhän minä miten vaikea tapaus hän on eikä hänestä tarvitse välittää.
Mutta minua loukkaa älyttömästi se, ettei mieheni puolusta minua äidilleen. Hän haluaa kuulemma säilyttää välit häneen ja toisaalta ymmärrän sen, mutta minusta mieheni pitäisi sanoa selkeästi äidilleen, että hän ei suostu kuuntelemaan, kun hänen vaimoansa haukutaan ja tuoda ilmi, ettei hän missään tapauksessa ole samaa mieltä hänen kanssaan.
Ja taustatietona: anoppi on todella hankala ihminen, johon lähes kaikki sukulaisetkin mukaan lukien toinen lapsensa ovat laittaneet välit poikki. Hän haukkuu aina kaikki ihmiset lyttyyn aivan kaikesta. Jos kerrot hänelle yhdenkin asian itsestäsi tai elämästäsi, hän aina jotenkin muuttaa sen huonoksi ja ryhtyy arvostelemaan henkilöä siitä, yleensä juuri miehelleni. Juuri kukaan muu kuin mieheni ei pidä häneen yhteyttä. Tähän saakka ollaan käyty vierailulla muutaman kerran vuodessa (välimatka pitkä), mutta nyt tilanne on siinä pisteessä, että minun vierailut loppuivat tähän.
Mitä mieltä te olette? Miten te suhtautuisitte minun asemassani mieheen, joka ei tuo kantaansa esille äidilleen?
Kommentit (31)
Olet kiltti ihminen ja anoppi haukkuu sinua.
Kerro mistä anoppi sinua haukkuu?
Kuulostaa siltä, että tämä "vaikea ihminen" on vähän sairas. Joten hei, se et ole sinä jossa on vikaa, eikä miehesikään ole ihan kamala nahjus, päinvastoin, tuo on vain hänen selviytymisstrategiansa, hän on sentään kestänyt tuota vaikeaa ihmistä syntymästään asti.
Joten unohtaisin anopin, jopa nauraisin hänen pienelle mielelleen. Oletan nyt kuitenkin, että hän haukkuu sinua turhista asioista, joten älä provosoidu, katso tilannetta ulkoa ja näe sen ihmisen järjettömyys.
Ja anna armo miehellesi, näin saat itsekin rauhan.
Olisi voinut olla minun kirjoittama teksti. Tosin olen vuosien varrella jättänyt suurimmat murehtimiset pois. Tuollaisella käytöksellä tekee tietämättään hallaa itselleen. Myös minun anopin sukulaiset ovat pitkälti pistäneet välit poikki. Hauskaa sinänsä anopissa on se, että löytää aina muista haukkumisen aihetta, vaikka hänellä ei ole minkäänlaista ammattia, puhumattakaan että kävisi töissä.
Millaisista asioista anoppi haukkuu sinua miehellesi? Ja miten mies niihin vastaa: sanooko niinhän se on vai onko vaan hiljaa.
Sinuna mä jättäisin anopin omaan arvoonsa, enkä kuuntelisi niitä puheluita. Jos uskot että miehesi on ihan oikeasti eri mieltä äitinsä kanssa, niin mitä se haittaa vaikka hän riitaa välttääkseen ei sanokaan tälle vastaan? Ei kaikkien hullujen kanssa tarvitse käydä tappelemaan vaan usein se tosiaan on niin, että viisaampi väistää.
Tutuilla oli tilanne, että anoppi ei oikein pitänyt minästä. Ja myös kertoi sen. Poika erosi ja on nyt äidin hemmoteltavana. Tervettä?
Jos äiti on hankala, niinkuin sanot, ja hänen puheensä puutaheinää, on viisainta myötäillä ja jättää puheet omaan arvoonsa. Samaa ehdotan sinullekin. Kyse EI ole siitä, että miehesi olisi sinusta samaa mieltä kuin äitinsä.
Jos asia sinua oikeasti vaivaa, taistele omat taistelusi anopin kanssa.
Ymmärrän myös sen, ettei mies halua katkaista välejä äitiinsä, varsinkin jos on ainoa lapsi jolla välejä enää on. Se olisi liian surullista ja vaikeaa.
Olet kiltti ihminen ja anoppi haukkuu sinua. Kerro mistä anoppi sinua haukkuu?
...minä (11, joka 11v kuuntelin) voin kertoa omani...
Eli anoppini kyllä keksi haukuttavaa mistä tahansa. Välillä olin niin kauhean lihava (vaikken ollut - nyt vasta kuvista uskon, mitä muut yrittivät silloin sanoa), olin turhamainen, kun meikkasin (laitoin ripsiväriä), en siivonnut (vaikka siistiä oli! muut kanssani samaa mieltä), olin törkeä, kun en huomioinut häntä (hän poltti sisällä kotonaan ja huomautin kauniisti, että voisi polttaa ulkona meillä käydessään, kun pojalla on astma), jne jne.... :(
Mitä tahansa siis tein erilailla kuin hän, sain haukut / mieheni kuulla pazkaa vaimostaan. Silloinen mieheni ei oikeastaan kommentoinut mitään, yhisi vain jotain... :/
...ja minä siis kuuntelin vain (TYHMÄ OLIN!) silloista anoppiani ja nielin pazkan - miehelleni vain joskus "paasasin" pahaa oloani moisesta, hän ei pahemmin "korvaansa lotkauttanut"...
Miksi pitäisi ottaa paskaa niskaan, jos jollain on tarve sitä levittää? En tiedä kuinka luupäinen anoppi on kyseessä, mutta meillä toimi, kun laitettiin välit poikki. Anoppi huomasi että helpommalla pääsee, kun yrittää olla ihmisiksi. Nykyään tullaan hyvin toimeen.
Sellaisen miehen kanssa en olisi, jolle äiti on tärkeämpi kuin oma perhe.