Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistähän johtuu pupillien koko ero?

Vierailija
05.05.2010 |

Vauvani on aika pelottavan näköinen tällä hetkellä. Toinen pupilli pieni ja toinen tosi laaja. En aikaisemmin tällaista huomannut. Mistähän sellainen voi johtua. Täysi valaistus päällä, mutta toinen pupilli ei reagoi juuri valoon mitenkään.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teit kun sairaalassa lapsesi synnyttyä ottivat jalasta sen kuva paperiin musteella??

Tuliko vauvallesi verenmyrkytys? MInun vauvalleni ei.

ap

Ei suomessa oteta paperille jalanjälkiä.

Vierailija
42/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musteella, jalanjäljen siihen paperilappuun jossa oli vauvan pituus, paino ja pään ympärys.

AP

miten teit kun sairaalassa lapsesi synnyttyä ottivat jalasta sen kuva paperiin musteella??

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäinen viestisi huolella!

Siitä saa selkeästi käsityksen siitä, että ilmiö on uusi (nyt väität muuta), vaikutat jopa aidosti hieman huolestuneelta.

Sinulle kerrottiin todellisista mahdollisista syistä, ja alat ilkkumaan...

Ja vaikka pupillit olisivat olleet pidempään eriparia, valoon reagoimattomuus on edelleenkin huolestuttavaa.

Vierailija
44/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt katsoin ohimennen valokuvia koneelta vauvastani joissa osissa kuvista on oikea pupilli suurempi kuin vasen! Näitä en aikaisemmin huomannut edes! Joten en väitä edelleenkään muuta.

Ap

alkuperäinen viestisi huolella!

Siitä saa selkeästi käsityksen siitä, että ilmiö on uusi (nyt väität muuta), vaikutat jopa aidosti hieman huolestuneelta.

Sinulle kerrottiin todellisista mahdollisista syistä, ja alat ilkkumaan...

Ja vaikka pupillit olisivat olleet pidempään eriparia, valoon reagoimattomuus on edelleenkin huolestuttavaa.

Vierailija
45/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei käytetä mustetta.

Vierailija
46/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musteella, jalanjäljen siihen paperilappuun jossa oli vauvan pituus, paino ja pään ympärys.

AP

ap

Ei hämeenlinnassa, hyvinkäällä eikä helsingin naistenklinikalla. Missä sairaalassa tällainen käytäntö?

Vierailija
47/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muste tyyny minkä painoi lapsen jalan pohjaan ja sitten jakan tähän paperiin.

Pestiin ja otettiin öljyllä ja kaikki eivät lähteneet.

Tämä neuvolalääkäri teki sen sairaalassa ja sanoi vielä että tämä MUSTE ei lähde sitten ihan helposti ja voitte yrittää ottaa sitä myöhemmin pois.

Pesin vauvan jalan illalla ja sitä oli vielä siinä ja loput lähti sitten kulumalla.

Ap

Ap on jälleen väärässä! Suomessa ei käytetä mustetta.

Vierailija
48/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 2006.

Vierailija
49/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valot oli päällä joten lapsen pupillit olivat eri kokoiset eivätkä reagoineet valoon että tämä toinen pupilli olisi pienentynyt.

En siis kokeillut edes taskulampulla yms. olisiko pupilli normalisoitunut. :)

ap

Vierailija
50/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut edesvastuuton lääkäri!

Missä sairaalassa muuten neuvolalääkäri huseeraa sairaalassa? Meillä neuvolalääkärit tulevat terveysasemalta, sairaalassa lääkärit ovat erikoistuneet lasten- tai naistentautien lääkäreiksi.

Ilmeisestikin poika on esikoisesi...

T: neljän äiti

Vierailija
51/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset vastailevat asiallisesti (ainakin alussa) ja tuovat esiin myös vakavat vaihtoehdot. KUKAAN muu ei viljele hymiöitä ja naureskele, kuin tämä ap, lapsen äiti.

huhhuh...

mä säikähtäisin itse tuota, vaikka todennäköisintä tottakai on tuo "normaali" pupillien erikokoisuus.

itse olen tyyppi joka ei huolestu kovin pienestä eikä jaksa murehtia kovin pikkuisia murheita. tämä minua kyllä vaivaisi. ainakaan en sille nauraisi.

Vierailija
52/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilisit?

Lupaatko viedä lapsesi lääkäriin, jos pupilli ei reagoi? Nimittäin, voihan se silmä olla jo sokeakin... mutta siitäkös sinä välittäisit.

Vierailija
53/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla lampulla kuitenkin? ei siinä kai mitään häviä?

täällä mammat huolissaan.

ja kerrohan meillekin miten kävi.

(meinasin tähän vielä laittaa jotain rohkaisevaa, mutta ethän sinä sitä tarvitse, kun vaan kovasti hymyilyttää.)

Vierailija
54/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista 2 naikkarilla. Eikä keneltäkään ole otettu mitään jalanjälkiä. Ja kyllä ne naikkarin lääkärit on ollut ihan sairaalan lääkäreitä, eikä mitään neuvolalääkäreitä.

Neuvolalääkärit yleensä yleislääkäreitä tai kandeja. sairaalassa erikoislääkärit.

Ja mitä tulee ap:n reaktioon hymiöt ja naurahdukset on normaali kielto reaktio. ei sillä nyt kumminkaan ja ei mun lapsella/ mulla nyt kumminkaan... Mutta koetappa ap rakaslapsesi takia hyväksyä tilanne ja viedä se lapsi lääkäriin. Kun kyse oikeasti voi olla vakavammastakin asiasta. hyvä jos ei ole,mutta aina on se pieni mutta. mitä jos onkin niin, että kyseesä onkin joku sairaus mihin voi saada hoitoa,mutta jätät asian huomiotta oman rektiosi takia? ja lapsi pahimmassa tapauksessa kuolee? mitäs sitten? voitko elää itsesi kanssa tietäen, ettet tehnytkään kaikkea mitä olisit voinut tehdä.

Vierailija
56/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika heräsi ja sammutin valot ja pistin päälle ja kättä silmien eteen ja otin pois.

Pupilli reagoi ihan normaalisti, mutta jää himpun verran suuremmaksi kuin vasemman puoleinen.

Ap

Vierailija
57/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai neuvolaan.

Vierailija
58/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai neuvolaan.

Vierailija
59/59 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta menköön.

Ap, se on aionkin, eli aikoa- minä aion, sinä aiot, hän aikoo jne.

Selittyi tässä muutama asia ap:n käytöksessä...