Halpashampoot yhtä hyviä kuin kampaamoshampoot - saksalainen tutkimus
Saksalaisen tuotetestausäätiö Stiftung Warentest vertailee Ylen mukaan säännöllisesti eri shampoomerkkejä. Säätiö julkaisi uusimmassa lehdessään vertailun 18:sta eri shampoosta, jotka oli tarkotettu rasittuneille hiuksille.
Vertailun mukaan hyvinkin halvalla voi löytyä shampoo, jolla saa aikaan yhtä hyvä tuloksia kuin huippumerkillä. Yksi vertailun parhaista shampoista oli Lidlin myymä Cien Repair & Care, joka Saksassa maksaa 0,69 senttiä pullo. Se sai yhtä hyvät arvosanat kuin kampaamoissa myytävä L'Oreal Professional Seriesin Absolut Repair. Pullo Absolut Repairia maksaa kuitenkin 20 Cien-pullon verran.
- Shampoon hinnasta ei pysty sanomaan, onko jokin tuote hyvä tai vähemmän hyvä, sanoo Stiftung Warentestin kosmetiikka-asiantuntija Ursula Lüders Ylen mukaan. - Hyvän shampoon saamiseksi ei tarvitse käyttää kovinkaan paljon rahaa.
Saksalaistutkijoiden mukaan yhtäkään testatuista shampoista ei voinut pitää huonona.
Kommentit (50)
Samaa mömmöä ne sisältävät, hajusteet vaan vaihtelee.
Kosteusvoiteissa ihan sama jutu. Kallis ei ole parempaa. Mutta joku voide voi olla juuri omalle iholle parempi kuin toinen, se voi hyvin olla vaikka se kaikkein halvin.
...ei minusta ole niin väliä mitä se shampoo on mutta hoitoaineella on väliä. Usein halpis hoitoaineet ovat vaan huonoja.
Ja täällä mammat on kauhistelleet, miten voin käyttää markettisampoota!
Mä olen jo vuosia käyttänyt markettishampoita. Ennen käytin kampaamotuotteita ja kerran sitten pääsi loppumaan, enkä ehtinyt käydä hakemassa uutta. Tuli reissattua, enkä päässyt kampaajalle. Käytin varmaan puoli vuotta jotain markettishampoita ja hoitoaineita.
Kun sitten lopulta raahauduin kampaajalle, tämä kehui, kuinka hyväkuntoiset hiukset mulla on. Näki kuulemma, että hoidan hyvin ja hyvillä tuotteilla.
No joo. Mä sitten jatkoin niillä hyvillä tuotteilla :D
omasta tukasta ja sampoomerkeistähän se riippuu. Olen käyttänyt molempia mutta nyt jo pitkän aikaa vain Cutrinin samppoita. Minusta ne on aivan loistavia. Ja jotenkin tuntuu, että kampaamosampoot on paljon riittoisampiakin.
Olen saanut viime aikoina kampaamoista niin huonoja shampoita, että suosiolla testailen eri merkkejä mieluummin markettituotteista, tulee paljon halvemmaksi. esim. Erisan shampoo pesee ihan hyvin, sitä mulla nyt käytössä, eikä XZ kaan ollut huono.
Mä olen jo vuosia käyttänyt markettishampoita. Ennen käytin kampaamotuotteita ja kerran sitten pääsi loppumaan, enkä ehtinyt käydä hakemassa uutta. Tuli reissattua, enkä päässyt kampaajalle. Käytin varmaan puoli vuotta jotain markettishampoita ja hoitoaineita. Kun sitten lopulta raahauduin kampaajalle, tämä kehui, kuinka hyväkuntoiset hiukset mulla on. Näki kuulemma, että hoidan hyvin ja hyvillä tuotteilla. No joo. Mä sitten jatkoin niillä hyvillä tuotteilla :D
Mulla on just shampoo loppumassa eikä taida olla rahaa ostaa Paul Mitchelliä mitä yleensä käytän. Mulla on aika herkkä päänahka, harvat kampaamotuotteetkaan käy sille.. Nyt tosin kesä tulossa, eli se helpottaa ja antaa vähän armoa käyttää muitakin tuotteita.
Siitä varmaan johtuu erot eri shampoiden välillä, siis että kaikki ei sovi kaikille.
Itse en ole havainnut eroja eri shampoiden välillä, oli kallista tai halpaa, oli silikoneja tai ei. Mulla on varmaan helppo tukka :)
Minä olen kampaaja, ollut alalla 15 vuotta.
Viimeiset 7-8 vuotta olen käyttänyt omaan päähäni Panthenen ja Doven markettituotteita. Ne on vaan yksinkertaisesti parempia kuin mikään kampaamon tuote, mun hiuksille ainakin. Omille asiakkailleni aina suosittelen ja myyn kampaamon tuotteita, tietysti. Ei tulisi mieleenikään sanoa, että osta Panthenea lähikaupasta :D
Siitä varmaan johtuu erot eri shampoiden välillä, siis että kaikki ei sovi kaikille.
Itse en ole havainnut eroja eri shampoiden välillä, oli kallista tai halpaa, oli silikoneja tai ei. Mulla on varmaan helppo tukka :)
mulla on pitkät todella kiharat hiukset, enkä todellakaan näe mitään eroja minkään shampoon kanssa. ainoastaan voimakkaasti hajustetut aiheuttavat päänahkaan kutinaa, mutta enpä minä niitä ostakaan kun sen jo tiedän.
noita lidlin tuotteita olen joskus reissatessa testannut ja ainakin silmänympärysvoide on ihan ok. tosin muistelisin, että siitäkin oli jokin sokkotesti muutama vuosi sitten ja se sai sekä testattavilta että testissä mukana olleilta kosmetologeilta yhtä korkeat pisteet kuin kallein testattu tuote - en muista mikä se oli.
Ainoa asia, joka ratkaisee on, ns. oman shamppoon löytäminen. Se, joka sopii just itselle. Vaikkapa erittäin hieno suomalainen shamppoo on todella tehokasta. Itse olen viehättynyt tällä hetkellä Tresemme- merkkiin. Erittäin hyvää ja laadukasta, vaikka mulla onkin pitkät hiukset.
Mulle ylistetty Tigi ei sopinut ollenkaan, hiukset oli kuin hevosenharja, rutikuivat. Tiedän kyllä monia jotka tykkäävät.
shampoo kun on ihan turha tuote! En ole käyttänyt shampoota yli vuoteen ja kappas vain: kampaaja kehuu miten hyväkuntoiset hiukset ja päänahka mulla nykyään on :-)
Pesen hiukset ruokasoodalla ja huuhtelen etikalla. Kerran viikossa tehohoito: 1 kananmuna ja puoli pulloa olutta, pää pyyhkeen sisään ja saunaan istuskelemaan :)
ja kiistellyt juuri tänä talvena kampajaani kanssa tästä asiasta. Sanoin hänelle, että shampoo voi olla ihan mitä tahansa, tärkeintä on satsata hoitoaineeseen.
Kampaajani väitti minulle, että minulla on sellainen hiuslaatu, että mikä tahansa shampoo sopii minulle. Hiukseni on kiiltävä, siihen ei oikein tartu edes väri. Kun taas hauraan hiusten omaavien pitäisi käyttää hyvää shampoota.
Mene ja tiedä. Minä kuitenkin en maksa shampoista, mutta hoitoaineesta sitäkin enemmän. Pitkät hiukset on.
sellaisia markettiaineita joissa ei ole silikonia. Sitä ei ole kampaamotuotteissakaan.
750 ml pullo maksoi viime vuoden heinäkuussa 13,50€ ja siitä on vielä puolet jäljellä vaikka mulla on pitkät hiukset.
Eräälllä lastenhoitajalla oli kiiltävät, tuuheat kauniin tummat hiukset. Kysyin millä aineella pesee sanoi halvallla mitä marketista löytyy.
olen siirtynyt kokonaan palashampoisiin. Ovat luomua, kestävät kuukausia ja ovat tosi näppäriä matkalla.
mutta se on taivaan tosi, että joku gliss shampoo ja hoitis tekee hiukset vaan ällöttäviksi, toisin kuin pantene joka on markettituotteista tähän mennessä ollut ehdottomasti paras.
monissa kampaamotuotteissa taas on niin vahvat hajusteet, että aiheuttaa kutinaa, esim. bonacuren sarja.