Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsu häihin => 1000 e kuluja!

Vierailija
04.05.2010 |

Saimme kutsun lapsettomiin häihin 600 km päähän. Vaikka miten yritämme pihistellä (esim. ei uusia vaatteita minulle tai miehelle), niin kuluja kertyisi hieman yli 1000 e. Minusta se on aika valtava summa yhdestä viikonlopusta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte sinne menossa?

Vierailija
2/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tämä summa sitten kohdallanne koostuu? Matkat ja yöpyminen ja lahja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei olisi kyse meille erittäin tärkeistä ihmisistä.

Meille tupsahti kutsu häihin Keski-Eurooppaan aikana jolloin meillä ei ole lomaa. Ikävä kyllä emme pysty kustantamaan matkoja, asumista ja palkatonta lomaa vaan joudumme jättämään häät väliin. Sen selittäminen näille ihmisille (jotka ovat omien sanojensa mukaan kutsuneet vain vähän ihmisiä, vain ne joiden he itse kuvittelevat haluavan investoida heidän häihinsä näin paljon) tulee olemaan kiusallista.

Vierailija
4/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö osaa tehdä itse ratkaisua. Ja tuli meillekin kuluja, kun kävimme ystäviemme häissä 600km:n päässä, samoin kuin heille varmastikin tuli, kun olivat sitä ennen meidän häissä..mutta en kyllä olisi jäänyt pois ja minusta oli ihanaa, kun ystävämme viitsivät nähdä vaivaa tulla meidän häihin:)

Tosin en kyllä osaa sanoa, paljonko meillä meni reissuun rahaa. Ei tullut laskettua. Mutta toki matkat, yöpyminen ja lahja ainakin tekivät osansa..

Vierailija
5/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaukset, meikit, lentokone, hääsviitti, mitä kaikkea?

Vierailija
6/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro, mistä hinta koostuu.

Kyllä minä menisin. Häät on elämän huippukohta ja sen haluaa jakaa ystäviensä kanssa.

Vierailija
7/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä. Yksi yö hotellissa ja matka kahdelle ja häälahja. Ei mene noin paljon millään, jos säästeliäästi sen tekee.

Vierailija
8/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemättä hyvien ystävien häihin kustannusten + pitkän matkan vuoksi. Olimme opiskelijoita, ja junamatkoihin ja majoitukseen olisi mennyt ihan liikaa rahaa. Lahja annettiin, mutta pienempi kuin jos olisi menty häihin.

Vierailija
9/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon rahaa, ainakin omilla tuloilla.

Onko läheinenkin teille? Jos vain toinen teistä menisi?

Saimme kutsun lapsettomiin häihin 600 km päähän. Vaikka miten yritämme pihistellä (esim. ei uusia vaatteita minulle tai miehelle), niin kuluja kertyisi hieman yli 1000 e. Minusta se on aika valtava summa yhdestä viikonlopusta.

Vierailija
10/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mahtavaa täällä nyt sitten *keskenämme* arvuutella, minne asti ja millä ap aikoo matkustaa.

Vierailija
11/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa olisi kyllä tuo summa maksaa, mutta mun mielestä on liikaa pippaloista, jos ei sitten ole esim. oma sisarus tai paras ystävä.

Tuolla summalla maksaa suuren osan meidän perheen kesälomasta.

Vierailija
12/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 km päässä ilman lapsia.

Vierailija
13/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun viestistä saa sellaisen kuvan, että luulet ystäviesi (?) järjestävän häät ja vielä siellä 600 kilsan päässä ihan vaan teidän kiusaksi. Miten täällä tuntuu olevan palsta pullollaan ihmisiä, joissa hääkutsut aiheuttaa syystä tai toisesta vain ja ainoastaan negatiivisiä fiiliksiä??

Vierailija
14/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset saisi ottaa mukaan, kuluja kertyisi paljon vähemmän.

Enkä kysy palstalta, että menemmekö vai ei, vastaus on yksinkertainen ja helppo: kiitos ei. Jos laitamme tuon 1000 e viikonloppuun, niin menemme mieluummin oikeasti kahden kaupunkilomalle kuin "hoitamaan parisuhdetta" serkun häihin

Vierailija
15/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nää kutsutut lähettää häälahjan, niin se on hoidettu iät ja ajat. Ei se tarkoita että jokaisen pitkällä asuvan on raahauduttava paikalle.

Vierailija
16/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpyminen suomen hotelleissa keskimäärin 100-150 euroa yö.

Lahjaksi riittää max. 100 euroa.

Matkat, riippuen mistä minne ja millä, arvioisin 300.

Lastenvahti 2 vrk on tietysti kallis, jos joutuu ulkopuolisen ottamaan, mutta eikös siinä voisi "jakaa" lapsia esim. kummeille siten, että toiset hoitaa toisen vuorokauden ja toiset toisen.

Minua ja miestäni pyydettiin kummeiksi. Matkaa kastejuhlaan oli 500 km. Hotelli, junamatkat, vaatteet, kastelahja ja tuliaiset maksoivat noin 500 euroa, mutta ei se mielestäni ollut paljon ainutkertaisesta juhlasta. Sitä paitsi matkustaminen on mukavaa koko perheen kesken :)

Vierailija
17/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menty lapsettomiin häihin niin, että lapset on samalla paikkakunnalla ja hoitaja on ollut mukana. Tai toinen kerta niin, että hoitaja oli "paikallinen", joka hoiti lapsia tilaisuuden ajan.

Mä nyt onnkin vähän tyhmä, mutta en osannut tehdä asiasta ongelmaa silloinkaan...

Vierailija
18/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruvatko he menonsa saadakseen hoitaa lapsiasi?

Vierailija
19/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun heitä ei ole kutsuttu noihin häihin.

Vierailija
20/32 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpyminen suomen hotelleissa keskimäärin 100-150 euroa yö.

Lahjaksi riittää max. 100 euroa.

Matkat, riippuen mistä minne ja millä, arvioisin 300.

Lastenvahti 2 vrk on tietysti kallis, jos joutuu ulkopuolisen ottamaan, mutta eikös siinä voisi "jakaa" lapsia esim. kummeille siten, että toiset hoitaa toisen vuorokauden ja toiset toisen.

Minua ja miestäni pyydettiin kummeiksi. Matkaa kastejuhlaan oli 500 km. Hotelli, junamatkat, vaatteet, kastelahja ja tuliaiset maksoivat noin 500 euroa, mutta ei se mielestäni ollut paljon ainutkertaisesta juhlasta. Sitä paitsi matkustaminen on mukavaa koko perheen kesken :)

Eli lennot 200x2 henkilöä suurinpiirtein = 400-500e

Hotelliyöpyminen = 200-400e

Syömiset = 100e

Lahja, lapsenvahti, lasten lentoliput, mahdollinen leasing auto tai vähintään junaliput jne. Kyllähän siihen saa helposti tonnin menemään. Itsekin kävin Suomessa yksissä häissä, kyllähän siihen tuo summa meni ihan kevyesti.