Te joille tuli raskaudesta noin 15 kg: kuinka pian palauduitte lähtöpainoon ilman laihdutusta?
Lähtöpainoni oli 70 kg ja raskauden lopussa painoin 85 kg. Laitokselta tullessani paino oli 78 kg ja nyt 2 kk myöhemmin painan 74 kg.
En ole millään lailla yrittänyt pudottaa painoa, päin vastoin olen mässäillyt aika lailla herkkuja. Lihomiseen taipuvainen en ole, mutta onnistuukohan palautuminen lähtöpainoon "näillä eväillä" ja missä vaiheessa?
Kommentit (18)
ja olin takaisin lähtöpainossa alle kahden viikon kuluttua synnytyksestä. En tietenkään tuossa ajassa ollut ehtinyt vielä miettiäkään kilojen pudottamista, joten olin ihan iloisesti yllättynyt.
Jos imetät, niin sehän saattaa laihduttaa. Mulla ei imetys sen kummemmin ole laihduttanut, imetän edelleen 1 v 4 kk ikäistä lasta ja painan nyt 3 kg vähemmän, kuin ennen raskautta.
Esikoisen kohdalla laihduin ilman laihduttamista n.3kk takas lähtöpainooni,5kg lähti lisää kun esikoinen oli 8kk ja sekin ilman laihduttamista.Painoin tässä vaiheessa 48kg.
Kuopuksen kanssa laihduin rajun dietiin takia tohon 48kg kun neiti oli 2-3kk...siinä olen edelleen 3 vuoden jälkeenkin ilman yrittämistä hallita painoani...minussa hiukan läpipaskoja vikaa!
-kahvihullu-
mulle tullut neljästä raskaudesta: 25kg, 16kg, 16kg ja 18kg!! ja aina, siis AINA olen joutunut laihduttamalla laihduttaan..ja vasta imetyksien loputtua...imetys ei ole auttanut mitään ikinä, ja aina olen joutunut jättämään kaikki herkut, että olen päässyt ihanne painoon..
mutta, siitä huolimatta, läskiks ei jää koskaan, eli pidän siitä huolen että kilot lähtee kun on tullutkin, niitä en kauaa kanna!!!
Mulla ei ainakaan imetys olla syynä painonlähtöön noinkin nopeassa ajassa (mä olin varautunut siihen, että ylimääräisten kilojen kanssa ollaan todella pitkään) koska imetin vain kolmisen viikkoa. Tietysti yhtenä syynä voi olla se, että ihan loppuaikana painoa tuli lähinnä turvotuksesta, joka johtui raskausmyrkytyksestä.
samoin 58kg-->65kg
Laitokselle on aina jäänyt vain se vauvan paino 3,5 kg ja loput on kyllä pitänyt laihduttamalla hävittää. Onneksi sitä laihdutettavaa ei ole kuitenkaan ollut paljon.
mä laihduin aluks 3kiloo ja loppuraskaudes painoin saman verran ku alussa...mut nyt tuntuu että paino vaa pysyy...ja maha on iso.sektiolla synty. olen 170/102 :((((
oon nesteenpoistoja ym käyttäny.kuntosalia...
vauva on 3kk. kilot vaa pysyy ja pysyy:((((
4 lapsi tää. aiemmis painoin 69-80 kiloa... nyt on jumittanu paino 100kilos monta vuotta:(((((vaikken ees mässää ja liikun vähintään kävellen joka päivä.
Kummastakin jäi puolitoista kiloa "pysyvästi", eli yhteensä kolme kiloa. Kovalla treenillä saisin varmasti nuokin tiputettua, mutta olin ennen raskauksia vähän alipainoinen, joten saavat nuo raskauskilot puolestani jäädä. :)
Eli muut kilot lähtivät imettämällä ja vaunukävelyillä runsaassa puolessa vuodessa.
lähtöpaino, muutama kilo ehkä vähemmän, mutta lopputulos 86kg...
synnärille jäi periaattees vain istukan paino n. puoli kiloa:)
kyllä se juu nyt naurattaa, mutta silloin ei oikein naurattanut; kun menin synnytyksen jäälkeen - toiveikkaana - vaakaan, aloin lähes itkeä - paino oli edellen yli 80kg. Siis apua, se oli järkyttävää.
Olen tottunut siihen, että painoni on n. 65kg, eikä se ole aikuisikänä siitä juuri heitellyt. Ekassa raskaudessa painoa tuli vain 8kg, joka kaikki lähti oikeastaan heti.
Lopputulos: tuosta laardimäärästä mulle on jäänyt n. 4kiloa.
Urheilulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa - koska en harrasta mitään liikuntaa ( olen niin helv..laiska ) - eikä juuri syömisilläkään, koska en esim. ole juuri koskaan syönyt paljon makeaa, enkä myöskään syö vaaleaa leipaa, mutta kaikkea muuta syönkin kaksin käsin.
Ja siis olen jo melkein 40v.
tuli ekasta raskaudesta 17 kg, joista 4 vuoden jälkeen lähtenyt ehkä puolet. :(
Ehkä puolisen vuotta meni siihen, että suurin osa kiloista oli lähtenyt.
En oikeasti tiedä miten painoa tulikin niin paljon, koska en mässäillyt. Ei myöskään raskausdiabetestä.
Alkaessani odottaa esikoista painoin 49 kg ja ennen synnytystä 77 kg. Kyllä: +28kg!
Kun aloin odottamaan kuopusta oli paino tippunut itsestään ilman laihdutusta 52 kiloon 13 kuukaudessa.
Kuopuksen odotusaikana paino nousi "vain" 26 kg ja taas ilman mässäilyjä. Vuosi synnytyksestä ja painoa 53 kg. Siinä on pysynyt. Mutta hyvä vaan, olinkin hieman liian laiha ennen lapsia. Pituutta mulla on 160 cm.
13kg lisää. Laitokselta, kun kotiuduttiin niin kiloja oli jäljellä n. 8kg jotka lähtivät kuukauden kahden sisään pois itsestään, kun imetin. Sairaalassa pari tuntia synnytyksen jälkeen alkoi kauhea vessassa ravaaminen..sain juosta siellä koko ajan ihan yöllä ja päivällä. Ilmeisesti oli niin paljon nestettä kehossa.
17 kg painoa raskauden aikana. En ole laihduttanut ja samoissa mitoissa kuin ennen raskautta olin 5kk synnytyksen jälkeen. Mä painoin raskauden lopussa myös ton 85 kg, tosin ennen sitä olin 68 kg painoinen.
ja en siis imettänyt kuin ekan kuukauden
sairaalaan jäi 6kg ja noin kolmessa kuukaudessa imettäessä lähti loput,vaunukävelyjä välillä mutta en muuta liikuntaa lisännyt.Alunperinkin olin hieman ylipainoinen ja olen vieläkin vauvan ollessa vuoden.
tuli edellisessä raskaudessa noin 17 kiloa painoa (olin suunnilleen samoissa alkupainoissa kuin ap) ja meni ehkä noin pari kuukautta kun ne olivat kaikki lähteneet. En harrastanut minkäänlaista liikuntaa (siis toki kävin vauvan kanssa ulkona kävelemässä jne. mutta en siten, että tarkoituksena olisi ollut laihduttaa) ja ruokailutapani olivat kaiken mittapuun mukaan epäterveelliset (suklaa on heikkkouteni) =D