Voih, siis miten unikouluttaa lasta, viime yönä meillä huudettiin ko 02-04.40, kunnes
luovutin ja imetin 10kk poikaa. Se on todellakin ainoa, mihin rauhoittuu. Minä sekä mies vuoron perään kanneltiin sylissä, keinuteltiin, siliteltiin ym., mutta poika huusi hysteerisenä. Aamuyöstä sitten en enää jaksanut, annoin pojalle tissiä ja nukahti lähes samoin tein.
Ihan epätoivoinen olo, ei kyllä saada ikinä yösyömisiä loppumaan :(
Kommentit (41)
Ei ole yksikään lapsi vielä kuollut nukkumattomuuteen.
Minulla ei ole koskaan tullut hermojen menetystä tai negatiivisiä tunteita itkevää vauvaani kohtaan, eikä myöskään miehelläni.
täydellinen av-mamma! (ja hänen täydellinen miehensä) hurratkaamme!
ei lapsen edun mukaista, etkö näe että lapsesi ei ole siihen valmis??? Meillä lapset (jokainen) on ollut valmis vasta 1 v 4 kk yöimetyksen lopetukseen.
Minulla ei ole koskaan tullut hermojen menetystä tai negatiivisiä tunteita itkevää vauvaani kohtaan, eikä myöskään miehelläni.
Ei tuossa ole mitään täydellistä. Vauva on pääasia, tällöin ei omille itsekkäille tunteenpurkauksille ole varaa. Vauva on tärkein ja tällöin on vauvan eduksi ettei käyttäydytä lapsellisen itsekkäästi ja aleta raivoamaan pienelle vauvalle. Tilanne saattaa turhauttaa ja ottaa kupoliin, mutta homma hoidetaan ilman DRAAMA.
Ihmetyttää tuollainen mies joka järjestää kohtauksia? Sekopää.
Gordon Ramsey.
Kun jotain tehdään se tehdään asenteella. Olen samaa mieltä. Pidetään tunteet syrjässä, etenkin yöaikaan. Lapsi nukahtaa parhaiten ilman showta.
On vauvan nukahtamisen eduksi se ettei kumpikaan vanhemmista kiukuttele tai kiroa.
Hermonsa menettävä primadonna miehenä vaikeuttaa nukuttamis prosessia melkoisesti.
Minä ottaisin yhteyttä appeen tai omaan isääni ja kertoisin miehen raivokohtauksista vauvaa kohtaan.
ei välttämättä ole paha asia, että annoit rintaa parin tunnin huudon jälkeen. Ethän lopeta yösyöttöjä kertarysäyksellä...
Jospa päätät jonkun klon ajan, jota ennen et anna rintaa missään nimessä esim. klo 03een asti kuuntelet huutoa vauva sylissä, seuraavana yönä klo 04 ja sit klo 05 jne.
Meidän eka lapsi lopetti yösyötöt yhden yön huudatukseen (aluksi toteutin tätä aikahommaa), nyt pitäisi vierottaa toista...ei ehkä enää niin helppoa kun esikoinen herää vauvan huutoon.
Jos todella syö, lykkää suosiolla unikoulua muutamalla kuukaudella. Jos taas on enemmän tutin tarpeessa koita kestää se huutaminen.
Itse unikoulutin juuri 11kk poikani. Eka yö oli just samanlaista huutoa ja sitä kesti ensin nukkumaan mennessä yli 2h ja sitten keskellä yötä vielä 1,5h. Poika huusi mulle itkun ha huudon seassa ihan selvästi "ANNA TISSI". Selitin lapselle, että isot pojat ei tartte tissiä yöllä ja ihan kun olis ymmärtänyt :). Rauhoittui hetkeksi kunnes taas muisti mitä haluaa. Sylissä pidin, rauhoittelin, laitoin valoja päälle, lauleskelin,vaihdoin huonetta jne. ja lopulta poika sammui ihan kuin sormia napsauttamalla.
Seuraava yö oli jo huomattavasti helpompi ja nyt viikko mennyt ja pari vikaa yötä on nukkunut heräämättä. Illalla nukkumaan mennessä kiukkuaa max. kymmenisen minuuttia ja sitten alkaa hakea uniasentoa.
Lapset on erilaisia. Jotkut luopuu tissistä helposti, joillekin se on vaikeampaa. Mä pääsin mielestäni helpolla. Ja sanoi kuka mitä tahansa, mun mielestä isomman lapsen vieroitus on helpompaa. Tytön vieroitin yötissistä reilusti yli vuoden vanhana eikä ollut mitään ongelmaa (vaikka oli siihen asti lähes koko yön tississä kiinni ja vaikka omaa 10x voimakkaamman temperamentin kuin poika). Tyttö oli jo riittävän vanha ymmärtääkseen puhetta. Kerroin mistä on kyse ja ihan ilman kiukkua meni. Tyttö tyytyi siihen, että tissiä ei pidetä suussa ja lakoi sen sijaan pitää siitä kädellä kiinni :). Sanomattakin selvää, että nukutaan perhepedissä. Tuo tapa jäi sitten aikanaan ihan itsekseen. Vaikkakin joku aika sitten kun oltiin kylässä ja nukuin tytön kanssa vierekkäin heräsin yöllä siihen, että 5-v pitää mua rinnasta kiinni, oi niin herttaista :).
Ei tuossa ole mitään täydellistä. Vauva on pääasia, tällöin ei omille itsekkäille tunteenpurkauksille ole varaa. Vauva on tärkein ja tällöin on vauvan eduksi ettei käyttäydytä lapsellisen itsekkäästi ja aleta raivoamaan pienelle vauvalle. Tilanne saattaa turhauttaa ja ottaa kupoliin, mutta homma hoidetaan ilman DRAAMA. Ihmetyttää tuollainen mies joka järjestää kohtauksia? Sekopää.
Teille on siunaantunut rauhallinen vauva. Onnea hyvästä tuurista!
Mutta korjaahan äkkiä asenteesi ja lakkaa kuvittelemasta, että kun sinua ei ole koeteltu, olet vakaa ja rauhallinen. Olet vain kokematon, that's all.
Kuten itsekin myönsit, olet ollut turhautunut ja asia on ottanut kupoliin - eihän ap:n miehelläkään muuta ole ollut, ei ole koskaan (luoja paratkoon) pidellyt vauvaa huonosti. Ainoastaan vetäytynyt sivuun.
Ei tuossa ole mitään täydellistä. Vauva on pääasia, tällöin ei omille itsekkäille tunteenpurkauksille ole varaa. Vauva on tärkein ja tällöin on vauvan eduksi ettei käyttäydytä lapsellisen itsekkäästi ja aleta raivoamaan pienelle vauvalle. Tilanne saattaa turhauttaa ja ottaa kupoliin, mutta homma hoidetaan ilman DRAAMA.Ihmetyttää tuollainen mies joka järjestää kohtauksia? Sekopää.
En nyt ehdi lukea koko ketjua, joten en tiedä joko sulle ehdotettiin oikean unikoulun pitämistä?
Siihen asiaan pitää perehtyä kunnolla. katso esim. http://olotila.yle.fi/sisallot/blogit/perhepaletti/unikoulu-kotona ja lue Elizabeth Pantleyn "pehmeä matka höyhensaarille" (saa kirjastosta).
Meillä 11kk ikäinen nukkui 3 yön unikoulun jälkeen täydet yöt ja nukkuu edelleen (nyt 1v 1kk).
tissin antamista joskus ja joskus ei. Joko tissiä annetaan tai ei anneta. lapsi ei tajua, että saa sitä vasta tunnin päästä. Unikoulu pidetään vasta kun ollaan päätetty lopettaa yösyötöt.
t. edellinen
Niin huudattaa lasta ja antaa periksi.
Huutaa jatkossa tuplasti pidempään koska tietää että huutamalla saa.
Ihme vanhemmuutta: pakkohan lapsi on kestettävä!
Ei tuossa ole mitään täydellistä. Vauva on pääasia, tällöin ei omille itsekkäille tunteenpurkauksille ole varaa. Vauva on tärkein ja tällöin on vauvan eduksi ettei käyttäydytä lapsellisen itsekkäästi ja aleta raivoamaan pienelle vauvalle. Tilanne saattaa turhauttaa ja ottaa kupoliin, mutta homma hoidetaan ilman DRAAMA.Ihmetyttää tuollainen mies joka järjestää kohtauksia? Sekopää.
lasta, joista kaksi suht rauhallisia, ja yksi kuin ampiaispesä (poikia kaikki), ja mä olen kyllä samaa mieltä tuosta asenneasiasta.
Ei tuossa ole mitään täydellistä. Vauva on pääasia, tällöin ei omille itsekkäille tunteenpurkauksille ole varaa. Vauva on tärkein ja tällöin on vauvan eduksi ettei käyttäydytä lapsellisen itsekkäästi ja aleta raivoamaan pienelle vauvalle. Tilanne saattaa turhauttaa ja ottaa kupoliin, mutta homma hoidetaan ilman DRAAMA. Ihmetyttää tuollainen mies joka järjestää kohtauksia? Sekopää.
Teille on siunaantunut rauhallinen vauva. Onnea hyvästä tuurista!
Mutta korjaahan äkkiä asenteesi ja lakkaa kuvittelemasta, että kun sinua ei ole koeteltu, olet vakaa ja rauhallinen. Olet vain kokematon, that's all.
Kuten itsekin myönsit, olet ollut turhautunut ja asia on ottanut kupoliin - eihän ap:n miehelläkään muuta ole ollut, ei ole koskaan (luoja paratkoon) pidellyt vauvaa huonosti. Ainoastaan vetäytynyt sivuun.
Hankimme apua. Saimme hoitajan ja pääsimme nukkumaan pitkät unet. Myös korvatulpista oli apua. Kyllä se on niin, jos vanhemmat menettävät hermonsa ja käyttäytyvät kuin kakarat niin tällöin ei olla kypsiä vanhempia eikä aikuisia.
Etenkin miesten tulisi kestää kovaa huutoa ja univajetta sillä kokevathan he sitä armeijassakin (paitsi sivarit).
Huonoja miehiä monilla Minä olisin parempi
T:11cm mies
ah taas yksi
Aika pelottava mies.
Ei mullakaan pidä hermot huudattaa montaa tuntia jos joku ratkaisu on olemassa.
Meillä ollut niin päin, että minä en ole kestänyt yöhuutoja, joten mies on hoitanut öisin lapset (vaikka käynyt töissä ja minä hoitovapaalla). Ja minun huonojen yöhermojen vuoksi, lapset ovat lopettaneet yötissittelyt viimeistään 4kk iässä:)
siit aina vohkataanet se pitää käydä ja se on kamalaa. Mut miksi sellanen on? mun lapsilla ei ollut kai?oikeesti kiinnostaa, onko se siis yöimettämisen lopettamista, sit varmaan meiänki lapset on jossain vaiheessa sellasessa koulussa olleet.
tissin antamista joskus ja joskus ei. Joko tissiä annetaan tai ei anneta. lapsi ei tajua, että saa sitä vasta tunnin päästä. Unikoulu pidetään vasta kun ollaan päätetty lopettaa yösyötöt.
t. edellinen
Tuo asenne ja päättäväisyys toimii myös tupakoinnin lopettamiseen.
En osaa valitettavasti sinua auttaa. Itselläni 7kk vauva..tsemppiä paljon sinulle :)
Minä olisin parempi
T:11cm mies