Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummallisen paljon on ihmisiä

Vierailija
04.05.2010 |

jotka OSAAVAT leipoa, laittaa ruokaa jne. mutta eivät nyt vaan satu HALUAMAAN. Eivät edes tällaisessa erikoistilanteessa, kuten nyt lakon aikaan. Vaikka toki OSAISIVAT, tietenkin, siitähän ei ole kyse...

Mieluummin valitetaan netissä ja perutaan juhlat. Kyllä OSAISIN, mutta kun en halua...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en leivo vapaaehtoisesti koskaan. Enkä laita ruokaa. Luultavasti on joku muu asia mitä sä et tee mutta mä taas teen ihan mielelläni.

Vierailija
2/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka OSAAVAT leipoa, laittaa ruokaa jne. mutta eivät nyt vaan satu HALUAMAAN. Eivät edes tällaisessa erikoistilanteessa, kuten nyt lakon aikaan. Vaikka toki OSAISIVAT, tietenkin, siitähän ei ole kyse... Mieluummin valitetaan netissä ja perutaan juhlat. Kyllä OSAISIN, mutta kun en halua...

Ja mikä oli pointti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen ihmettelee varmasti, että miksi minä hankin palkallista apua ainakin ajoittain mm. seuraaviin asioihin: auton renkaiden vaihto, öljyjen vaihto, auton pesu; kodin ikkunoiden pesu, viikkosiivous, mattojenpesu; lastenhoito; kasvohoito, ripsien- ja kulmien värjäys, jalkahoito, hiusten leikkaus, hiusten värjäys; pienet vaatteiden korjaustyöt. Kaiken edellä mainitsemanhan voi tehdä itse, mutta aina ei viitsi/jaksa/halua.

Mutta leipomista ja ruoanlaittoa en henk. koht. ole vielä ulkoistanut, mutta ehkä sekin päivä koittaa...

Vierailija
4/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kosmetologit ja muut kauneudenhoitoalan ihmiset olisivat LAKOSSA, jättäisitkö kulmakarvat nyppimättä vai tekisitkö poikkeuksen ja siistisit ne itse (vaikka et siitä erityisesti tykkääkään)?

Tai jos siivousalan lakko iskisi juuri ennen juhlia, pyyhkisitkö itse pölyt imuroisit itse sen yhden kerran?

Tästähän nytkin on kyse - poikkeustilanteesta.

Joku toinen ihmettelee varmasti, että miksi minä hankin palkallista apua ainakin ajoittain mm. seuraaviin asioihin: auton renkaiden vaihto, öljyjen vaihto, auton pesu; kodin ikkunoiden pesu, viikkosiivous, mattojenpesu; lastenhoito; kasvohoito, ripsien- ja kulmien värjäys, jalkahoito, hiusten leikkaus, hiusten värjäys; pienet vaatteiden korjaustyöt. Kaiken edellä mainitsemanhan voi tehdä itse, mutta aina ei viitsi/jaksa/halua. Mutta leipomista ja ruoanlaittoa en henk. koht. ole vielä ulkoistanut, mutta ehkä sekin päivä koittaa...

Vierailija
5/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme haloo siitä että joku ei halua leipoa! Siis ihan käsittämätöntä!?

Vierailija
6/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjottavat voi ostaa jostain kahvilasta, kotileipomosta tai pitopalvelustakin, jos on oikein iso lauma vieraita tulossa. Ei tarvitse perua tai siirtää juhlia vaikka ei halua/osaa/huvita/ole aikaa leipoa. Ei ehkä tule kaikille mieleen, jos ei ole yleensä käyttänyt näitä mahdollisuuksia hyväkseen. Anoppi ostaa joskus valmiita tarjottavia ja hyviä ovat olleet.

Vierailija
7/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjottavat voi ostaa jostain kahvilasta, kotileipomosta tai pitopalvelustakin, jos on oikein iso lauma vieraita tulossa. Ei tarvitse perua tai siirtää juhlia vaikka ei halua/osaa/huvita/ole aikaa leipoa. Ei ehkä tule kaikille mieleen, jos ei ole yleensä käyttänyt näitä mahdollisuuksia hyväkseen. Anoppi ostaa joskus valmiita tarjottavia ja hyviä ovat olleet.

Pitää vaan muistaa että se nyt ei oo kauheen halpaa touhua. Ei kaikilla ole siihen varaa. Mä olen joskus jotain tilannut kotileipomoista ja aika tyyriitä ovat.

Vierailija
8/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea sämpyläpussin kyljestä sitä ohjetta, jonka sinä OSAAT lukea, vaikka kuinka HALUAISIVAT ja siksi ilmoittavat OSAAVANSA leipoa, mutteivät vain halua?

voi voi.

Vierailija
9/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viikkosiivouksentodennäköisesti jättäisin tekemättä ja odottaisin ainakin seuraavaa viikkoa, ellei nyt ylioppilas tms juhlat olisi tulossa. Tavallisten illanistujaisten takia en vaivautuisi siivoamaan.Ne bileet kyllä pidettäisiin. Meillä nyt kuitenkin on perussiistiä. Mies kyllä saattaisi siivota, mutta minä en.

kosmetologit ja muut kauneudenhoitoalan ihmiset olisivat LAKOSSA, jättäisitkö kulmakarvat nyppimättä vai tekisitkö poikkeuksen ja siistisit ne itse (vaikka et siitä erityisesti tykkääkään)?

Tai jos siivousalan lakko iskisi juuri ennen juhlia, pyyhkisitkö itse pölyt imuroisit itse sen yhden kerran?

Tästähän nytkin on kyse - poikkeustilanteesta.

Joku toinen ihmettelee varmasti, että miksi minä hankin palkallista apua ainakin ajoittain mm. seuraaviin asioihin: auton renkaiden vaihto, öljyjen vaihto, auton pesu; kodin ikkunoiden pesu, viikkosiivous, mattojenpesu; lastenhoito; kasvohoito, ripsien- ja kulmien värjäys, jalkahoito, hiusten leikkaus, hiusten värjäys; pienet vaatteiden korjaustyöt. Kaiken edellä mainitsemanhan voi tehdä itse, mutta aina ei viitsi/jaksa/halua. Mutta leipomista ja ruoanlaittoa en henk. koht. ole vielä ulkoistanut, mutta ehkä sekin päivä koittaa...

Vierailija
10/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska täällä on kuitenkin monta hyvää kielipoliisia sitä tekemässä. Ulkoistusta tämäkin!

Vierailija
11/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritätkö sä vihjata, että ei ne oikeesti edes osaa?

Mä vihaan leipomista, joten en leivo kuin äärimmäisessä hädässä. Ja sellainen ei ihan yksi tai kaksi lakkoa vielä ole. Osaan kyllä leipoa, nuorempana leivoin paljonkin, kunnes aloin inhota koko hommaa. Sitä paitsi ohjeesta osaa leipoa kuka vaan.

Vihaan myös siivoamista, ja sitäkään en tee, koska en halua. Osaan kyllä siivota, ei ole siitä kiinni.

Vierailija
12/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ulkoistanut ruoan ja leipomukset.

Siivoan paljon mieluummin, pesen vessan jopa paljon mieluummin kuin rupean tekemään kakkuja.

Ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia siivota vaikka joka viikko kaikki perusteellisesti mutta ruokaa en jaksa laittaa. En kertakaikkiaan viihdy keittiössä yhtään. Enkä ole mimmonenkaan kulinaristi.

Vierailija
13/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan "osaa leipoa" ja "osaa leipoa" taitaa tarkoittaa aika tavalla eri asiaa eri ihmisten mielestä. Joku ehkä oikeasti kuvittelee "osaavansa" leipoa vaikka lopputulos on kivikovat kohoamattomat palaneet jauhomöhkäleet, joita ei kukaan pysty syömään. Joo, siinä tapauksessa ymmärrän hyvinkin ettei HALUA leipomiseen ole...

Tosin eipä ole sitä osaamistakaan sen enempää.

tarkoititko, että he eivät sittenkään OSAA lukea sämpyläpussin kyljestä sitä ohjetta, jonka sinä OSAAT lukea, vaikka kuinka HALUAISIVAT ja siksi ilmoittavat OSAAVANSA leipoa, mutteivät vain halua? voi voi.

Vierailija
14/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sain astman ja jauhopöly aiheuttaa suuren kohtauksen jo kotioloissakin. En siis leivo enää kotona, enkä töissä (alan vaihdon jälkeen ei ole ollut tarvettakaan).

Sen sijaan "osaa leipoa" ja "osaa leipoa" taitaa tarkoittaa aika tavalla eri asiaa eri ihmisten mielestä. Joku ehkä oikeasti kuvittelee "osaavansa" leipoa vaikka lopputulos on kivikovat kohoamattomat palaneet jauhomöhkäleet, joita ei kukaan pysty syömään. Joo, siinä tapauksessa ymmärrän hyvinkin ettei HALUA leipomiseen ole...

tarkoititko, että he eivät sittenkään OSAA lukea sämpyläpussin kyljestä sitä ohjetta, jonka sinä OSAAT lukea, vaikka kuinka HALUAISIVAT ja siksi ilmoittavat OSAAVANSA leipoa, mutteivät vain halua? voi voi.

Vierailija
15/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitähän merkitystä sillä tässä lakonaikaan - jota tässä kovasti nyt painotetaan - olisi? vai oliko siis tarkoituksesi ilmoittaa, että nämä ihmiset eivät todellakaan osaa leipoa? mitä väliä?

Vierailija
16/16 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitähän merkitystä sillä tässä lakonaikaan - jota tässä kovasti nyt painotetaan - olisi? vai oliko siis tarkoituksesi ilmoittaa, että nämä ihmiset eivät todellakaan osaa leipoa? mitä väliä?

että jotakuta harmittaa nyt kovasti, kun ei päässyt ihan suoraan aloittamaan viestiketjua uusavuttomuudesta, vaan täytyi yrittää sitä näin kiertoteitse. Reppanaparka.