Kuinka terävä on hajuaistinne ollut raskausaikana?
Odotan kolmatta ja tuntuu ettei nenä toimi :). Ennestään on kaksi tyttöä ja molempien aikana nenä oli liiankin tarkka haistamaan. Mitenkäs muilla? Entä onko ollut eroa tyttö- ja poikaraskauksien kanssa?
Kommentit (12)
Mulla poika ja tyttö. Molemmissa raskauksissa hajuaisti oli tooodella hyvä/tarkka, tosin se on sitä muutenkin. :)
tiedä, kumpi tulee, mutta vaikka olen aina ollut hajuherkkä, nyt olen sitä todella. Jääkaappi haisee päivittäin ihan hirveälle. Muovirasiat haisevat myös. Maissimurot haisevat ja kaikki haisee nimenomaan pahalle tai epäilyttävälle ainakin.
tiedä, kumpi tulee, mutta vaikka olen aina ollut hajuherkkä, nyt olen sitä todella. Jääkaappi haisee päivittäin ihan hirveälle. Muovirasiat haisevat myös. Maissimurot haisevat ja kaikki haisee nimenomaan pahalle tai epäilyttävälle ainakin.
mies on saanut kiellon tuoda niistä sellaisia juustopallero-sipsejä kotiin, koska multa tulee oksennus niiden hajusta.
en muistanut edes mainita juustosuikeroita, koska koko talo pitäisi jättää talveksi kylmilleen, jotta voisin mennä sinne enää edes käymään. :)
ruokakaupassa käynti oli jotain aivan hirveää. Haistoin kalatiskin jo ulko-ovella:D
Edellisistä raskauksista muistan kuinka kamalaa oli esim. pestä lasten kakkapyllyjä. Mutta nyt ei edes se ole yököttänyt. Ei mulla muutenkaan mikään kovin hyvä hajuaisti ole, nyt on muutenkin todella oireeton raskaus menossa (rv26) ja kaikki arvot ovat kohdallaan ja vauva melskaa kaiken aikaa (joten en huolestu oireettomuudesta). Täytyy sitten kai vaan nauttia. Ulkona muuten tuoksuu nyt sateen jäljiltä aivan ihanalta!
samana pysynyt raskausaikana, joskin vielä erityisesti herkistynyt nyt natriumglutamaatille :D, vaikka en sitä ennen mitenkään vältellytkään. Poikaa odotan ja tuntuu, että tunnistan tuon arominvahventeen kamalan hajun jo kilometrin päähän. Ilmeisesti terveystietoinen vauva tulossa, kun ei mulla tosiaan ennen ole mitään ollut ko. ainetta kohtaan :D Samaten tämä "kaveri" teki stopin aspartaamille, vaikka ennen mulla oli paha addiktio Pepsi maxiin.
T: rv27
jopa leipä tai peruna tuoksuivat todella oudoilta
oli poika ja silloin erityisesti juusto haisi ihan hirveälle. Kaupassa käynti oli tuskaa ja heti ovista sisään päästyä, kädet hikosi läpimäriksi kun se lemu teki niin pahaa. Mies kävi kerran kaupassa ja tuli kotiin, minä aloin itkemään heti kun tuli kotiovesta sisään, haistoin juuston hajun heti sieltä kauppakassista. =)
Toisen lapsen kohdalla (tyttö) en haistanu pahemmin mitään kun nenä oli tukossa koko ajan...
Pyykit haisee ihan kamalalle! Ihan kun kissan pissalle!
Pesin jo pyykkikoneenkin 90 asteessa. ei auttanut. Liekö supernenä syynä?!
ja poikaa odotin