Voiko ihmisen sielu siirtyä varikseen? Meillä on pihalla erikoisesti käyttäytyvä varis, meidän rakas naapuri kuoli 2 vuotta sitten.
Hän oli sellainen yksinäinen.
Nyt meidän pihalle on ilmestynyt varis joka on huomattavan kesy ja ikäänkuin kuuntelee puhetta. Se istuu kaiket päivät meidän pihojen vastaisella aidalla.
Ja kävelee naapurin tyhjillään olevan pihan autotallin edessä ja ikäänkuin leikkii sytyttelemällä valon liiketunnistinta edes taas.
Kommentit (44)
Itse koen olevani vahvasti jälleensyntynyt ja kuolemani jälkeen päädyn taas joksikin muuksi. Juttele vaan naapurillesi on kiva että hän tuli tervehtimään.
Meidänkin kaatopaikalla näytti raakkuvan ja lentelevän paljon noita sieluja risuja viedessämme.
Itselläni kyllä vähäsen alkaisi vtutella se haju ja kaikki semmoinen. Eihän siinä synny mitää kunnon keskusteluakaan.
Voi, ja mihin tahansa muuhunkin asiaan. Kreikan mytologioissa on varsin yleistä kirota tai siirtää olentojen sieluja toisiin, esim. ihmisestä kasviin, jne.
Ihminen ei synny maan päälle uudestaan mihinkään muotoon , meillä on yksi ja ainut maallinen elämä.
Budhalaisen käsityksen mukaan kyllä voi !
Uskon, että se on se sen variksen oma sielu, joka kaipaa vanhaa kaveriaan. Sielu ei siirry olennosta toiseen.
Ei voi sielu siirtyä eläimeen. Herra voi tosin halutessaan käskeä variksen toimimaan kuten haluaa, vaikka sitten tuomaan viestin. Bileamin puhuva aasi on esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Budhalaisen käsityksen mukaan kyllä voi !
Epäjumalauskonto.
Etsi oikeaa, elävää Jumalaa = Raamatun kolmiyhteistä Jumalaa, joka on kaiken luoja!
En usko että ihmisen sielu voi siirtyä varikseen.
Olen kyllä itsekin tutustunut aikoinani yhteen tiettyyn varikseen joka aina tuli moikkaamaan tietyssä kohtaa kadulla ja käveli pätkän matkaa vierellä (sillä oli ulkonäössä erikoinen piirre josta tiesin että se oli aina se sama). Varikset ovat myös tosi älykkäitä eläimiä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
jos tekee syntiä, niin sielu siirtyy seuraavassa elämässä av-mammaan
Linnut voivat toimia Jumalan sanansaattajina.
Usein tuovat juuri jonkin viestin tai viimeisen tervehdyksen rajan yli siirtyneeltä.
Sitä, että ihmisen sielu siirtyisi lintuun pidän hyvin epätodennäköisenä, mutta tutkimattomat ovat Herran tiet.
Riikka oli sitten varmaan edellisessä elämässään Joseph Göbbels
Vierailija kirjoitti:
Ainakin demarin sielu voi siirtyä harakkaan, ja kiuruun. Miksei siis muihinkin lintuihin.
Totta. Harakathan kiinnostuu kaikesta, mikä kiiltää.
Varis leikkii sun oudon käytöksen mukana.
Mä olen aina ajatellut että äitini sielu on västäräkki ja isäni harakka.
Molemmat ilmestyivät pihallemme heidän kuolemansa jälkeen ja aina tulee uusi, poikkeuksellisen kesy.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ajatellut että äitini sielu on västäräkki ja isäni harakka.
Molemmat ilmestyivät pihallemme heidän kuolemansa jälkeen ja aina tulee uusi, poikkeuksellisen kesy.
Minun isäni puhuu minulle satakielen laulun kautta:) joka kesää.
Ainakin demarin sielu voi siirtyä harakkaan, ja kiuruun. Miksei siis muihinkin lintuihin.