Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOIDEN TOUKOKUU***

04.05.2010 |

Uusi kuukausi, uusi ketju :)

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskilla oli ihanat ultrakuulumiset! Täällä odotellaan rakenneultraa vielä nelisen viikkoa kuin kuuta nousevaa.

Mulla on myös ollut supistelua. Helpotti onneksi huomattavasti kun otin käyttöön tukihousut. Silti joskus kun supistelut töissä yltyy, tulee mieleen kauanko niitä uskaltaa tunnustella. Toisaalta olen rauhoitellut itseäni, että tätä samaa on jossain määrin ainakin ollut aiemmissakin odotuksissa.

Nyt viime päivinä valkovuoto on lisääntynyt ihan huomattavasti. En muista onko näin ollut mulla aiemmin? Onko kukaan muu huomannut vastaavaa vai pitäiskö kysyä neuvolasta onko ihan normaalia?

Mut muuten kai masussa kaikki hyvin. Liikkeet tuntuu hyvin ja pienokainen on kova möyrimään. Eilen oli hiukan hiljaisempaa, liekö myllertänyt selkään päin. Ja onhan mulla nyt se kotidoppleri jolla voi tarkastaa vieläkö pieni sydän viuhuu.

Keväistä odotusta,

Magdaliina rv 16+4

Vierailija
2/41 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn Magdiksen sanoihin ihanasta toukokuusta! Vaikka eilen pikkuisen räntää satelikin, nyt näyttä isi taas arinkokin paistavan.

Emmulilla ja Kinuskilla oli ihania ultrakuulumisia! Minä odottelen vielä omia kolmisen viikkoa.

Eyesille tervetuloa joukkoon!

Täällä sairastetaan kotona, vaiheeksi lapset kipeinä. Vatsa kasvaa ja kommennteja koosta alkaa jo tulla. Yritän antaa niiden mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Tuntuu ihan kivalta kun puoliväli on koko ajan lähempänä.

Mites Neptunus jakselee?

Voikaa hyvin päin, miten se nyt on mahdollista :-)

minnis 16+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Magdaliina, kun avasit uuden ketjun! Hyvä, että sulla tukihousut on helpottanut supistelua. Ja myös täällä lorisee, valkovuotoa runsaasti.

Minni: Paranemista lapsukaisille. Hyvä, että otat vatsan kasvamisen tuolla asenteella. Ihmisten suhtautuminen kasvavaan masuun on kyllä aika jännä ilmiö. Itsellä ollut kaikissa raskauksissa todella iso maha ja järestään kaikki kysyi ja kysyy nytkin, että ootkos varma ettei siellä ole kaksi?

Lääkäri pisti mut viiden päivän saikulle. Sain eiliselle onnekkaasti peruutusajan neuvolalääkärille. Tutki paikat ja sanoi, ettei onneksi paikat olleet lähteneet aukeamaan. Kun kuuli, että olen päiväkodissa töissä, niin sanoi, että nyt pidät pikku huilin. Vuodelepoon ei onneksi tarvitse alkaa, vaan saan elää normaalia elämää rauhallisesti. Töistä pitää vaan pitää pikku tauko. Kävin pissimässä purkkiin ja huomenna saan tulokset, ettei vaan mitään tulehdusta ole tullu. Hain myös fysioterapiasta tukiliivin, jospa se auttaisi. Ei se lääkäri oikein osannut sanoa, mistä varmasti paineen tunne alhaalla johtuu. Turvotusta ja paikkojen löystymistä epäili. Täytyy nyt mennä päivä kerrallaan. Oudolta kyllä tuntuu olla kotona, kun ei ole kipeä. Ja kun kotona vielä tulee istuttua ja pötkötettyä paljon, niin eihän mulla ole mitään supisteluja. En kuitenkaan lähde leikkimään tämän asian kanssa vaan tottelen kiltisti lääkäriä. Niin ja sokerirasitukseen laittoi mut jo nyt. Aika olis ens viikolla.

Nyt ollaan tasan puolessa välissä, jee :)

Toivon, että te muut säästytte tällaisilta saikuilta!

kinuski 20+0

Vierailija
4/41 |
06.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ois rakenneultra ja jos sukupuoli selviää niin tahdon kyllä tietää, pääasia kuitenkin että kaikki hyvin.

Täällä on menossa kakun leivonta, kakkonen täyttää lauantaina 4v ja on kyllä niin reipas tuleva isoveli =)

Saikulla täälläkin, mutta vatsatauti kaatoi, eilinen meni vessan puolella, ei kiva.

Pikkukaveri potkii ja välillä hiljaisempaa, mulla oletettavasti istukka tossa edessä ja siksi aloin liikkeitä tunteakkin vasta ihan tässä viikko sitten. Mutta kova on meno. Täytyy pian tota vanhinta lähteä kuskaa kaverille leikkimään.

äipätys 20 tasan

Vierailija
5/41 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis tänään eräpäivä. Yhtään oikeeta supistusta ei taas tälläkään kertaa oo tullu kuten ei kakkosen kohallakaan. Joten ootellaan, ootellaan... Viime viikolla oli synnytystapaultra, joka oli lipsahtanna vähän myöhäseks. Koko arvio silloin n.3,9kg eli tuskinpa taaskaan alle neljä kilosta on tulossa. Esikoinen oli 52cm ja 4010g (40+5) ja toinen poika 56cm ja 4610g (41+1). Eli sinne suunnille mennään varmaan tälläki kertaa. Keskiviikkona oli neuvolalääkäri. Kohdun suu pehmee ja sormelle auki sekä kanavaa jäljellä. Pää ei ollu vielä kiinnittyny vaan hyvin pysty heiluttelee. Joten eiköhän tässä vielä kotvanen vierähä ja äitienpäivälahjaa täältä masusta tuskin putkahtaa.

Ei miula oo ees sairaalakassi valmiina... niin kovasti oon menossa taas synnyttää. :o) Jotenki on taas sellanen olo, et mie vaan oon raskaana tän jättipallon kanssa ja onko tää ees tarkotus täältä synnyttää. Isommat mukulat vie sen verran mehut, ettei tätä paljoo kerkee ressaamaan. Siinähän tuo koko raskaus on menny sivussa pikku vaivoineen. Joten ei kait tässä vielä pikkanen lisä oottelu tunnu missään. Muut kanssaeläjät tuntuu oottelevan enemmänkii ja pian tapahtuvaks.

Aurinkoista sunnuntain äitienpäivää kaikille!!!

Sonteri, Miska kohta 3v, Petrus 1,5v ja masuasukki rv40+0

Vierailija
6/41 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huimaa vauhtia menee aika! En ole varmaan kuukauteen kerennyt täällä piipahtamaan. Työkiireitä alkaa olla. Tilauksia alla ja pariin näyttelyynkin pitäisi saada tavaraa valmiiksi. Onneksi maha ei vielä ole pahasti tiellä : ) Tosin iltaisin pömpöttää jo aika lailla.

Sonterilla on aika lähellä kalkkiviiva - onnea tulevaan! Itsellä häämöttää jo puoliväli, jotenkin nopeasti on tuo aika mennyt. Pikkuinen on potkinut jo monta viikkoa mahassa, eikö liene maailman ihanin tunne!!!

Oikein hyvää tulevaa äitienpäivää ja aurinkoisia kesäpäiviä toivottelee

sannri ja tirppana 18+2

Vierailija
7/41 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

prinsessaa tuo veikkasi. Ei näkyny poikien vehkeitä ja kotona isoveljet oli innoissaan ja vähämmän innoissaan. Minä kyllä todella innoissani =)

Kaikki muutenkin kunnossa ja vastasi viikkoja.

Pitäisi alkaa valmistella noita synttärijuhlia, olis Batman kakun koristelu edessä. Ja siivousta vielä ennen vieraiden tuloa.

No ei auta kun alkaa hommiin.

äipätys ja mahdollinen prinsessa 20+2

Vierailija
8/41 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonteri tsemppihali h-hetkeen!

Ja Äipätykselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Katotaaan syntyykö sun prinsessa vai mun prinssi ensin, kun mennään täysin samoissa.

Hyvää äitienpäivää teille kaikille! Ollaan huomenna itse prinsessoja ja kuningattaria ja kaikkea siltä väliltä :)

kinuski 20+2

Vierailija
9/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskilla ja Äipätyksella puoliväli, jee, onnea :)

Onkohan Sonteri päässyt jo itse asiaan? Jänskää..

Täällä sairastetaan taas ja nyt on miettinyt, et miten mä jaksan kolmen lapsen kaa sairastaa.. itse ja sit kun ne vuorotellen taudissa, huh! No eiköhän nekin sit suju omalla painollaan. Mut aina välillä, kun kerkee miettii, et mitäköhän meidän elämä sit on.. Mut onnellinen siis oon, mut kuitenkin huolissaan miettii tuollaisiakin vaikkakin tuommoiset on pieniä asioita, kunhan kaikki ois hyvin muuten ja terve lapsi!

Tän hetkinen tilanne sukupuolen kysymisessä on, että en haluakaan tietää vaan jännitetään loppuun saakka.. Mut tää mieli on vaihteikas ;)

Äitiysvaatetta ostettu, oli jo tarvetta masun kohdalta ja tuntuu kuin oisin liikkeitä tuntenut, mut ei oikein vie varmaa.. semmosta möyrimisen tunnetta ja ihan kun ois pari töytäsyä tuntunut, voi olla et ilma vaan kiertää, mut kivempi kuvitella ne Pötkylän liikkeiks ;) Enpä mä paljon niitä kerkee tunnusteleen, tuntuu et on kokoajan touhua ja muuta aateltavaa..

Loppukuun neuvolaa ootellen!

Emmuli rv 14+3

Vierailija
10/41 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei täällä vielä oo mitään merkkejä ilmassa. Maanantaina kävin vielä neuvolassa. Pää heilu edelleen siellä aukeemassa eli ei oo kiinnittyny edelleenkään. Joten oottelu jatkukoon... perjantaina sitten sinne äpkl. Jospa siellä sitten viisastus jotain. Supistellu ei oo vieläkään, mut sekään ei oo mitään uutta. Oma olo on vähän väsyny ja voipunu. Ei miula ees kassi oo pakattuna, joten en oo henkisesti hirveesti vielä menossa synnyttää. Eilen kävin vielä vesijumpassa. Ei siitäkään kummempia.... mukavaa oli tuntee ittesä vähän aikaa kevyemmäks.

Sonteri 40+4

Vierailija
11/41 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa vietetty koko äippäloman alku. Tänään on la, mutta näyttää siltä, että yli menee tämäkin. Esikoinen meni viikolle 41+0 ja kakkonenkin 40+5. Limatulppa irtosi maanantaina, ainakin luulen niin. Aikaisemmista koko homma on jäänyt huomaamatta. Kipeitä suppareita on tullut muutamana yönä, nyt on taas rauhoittuneet yötkin. Unettomuus vaan vaivaa aamuöisin. Ja väsymys sitten päivällä.

Vappuaattona viikolla 38+2 kävin sairaalassa vauvan kokoarviossa, koska sf-mitta on huidellut koko raskauden yläkäyrän yläpuolella. Arvio oli 3,4 kg. Eli hiukan isompi vaaveli saattaisi olla tulossa kuin viimeksi, jos kovasti yli menee. Kaksi sokerirasitusta takana, niissä ei mitään poikkeavaa. Niin ja rakenneultrassa lupailtu merkki vahvistettiin. Meille tulee kolmas tyttö!

Sairaalakassin sain eilen suunnilleen pakattua - käväisin vielä ostoksilla hakemassa imetysliivit kassiin. Sekin on nyt hoidossa. Mummi saatiin maanantaina lastenhoitoavuksi, joten kaikki olisi valmiina vaavelin saapua. Tervetuloa!

emali 40+0

Vierailija
12/41 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä tsemppiä Emali ja Sonteri! Jännätään teidän puolesta kovasti. Saas nähdä, onko jompikumpi saanut helatorstaivauvan...

Mä palailin tiistaina töihin. Ihan hyvältä on työnteko taas tuntunut. Ei mulla mahankiristyssupistuksia tule oikeastaan ollenkaan päivän aikana. Se painon tunne tuolla jalkovälissä vaan vaivaa. Ja sehän helpottaa, kun käy istumaan. Oon itse ajatellu, että se ei edes ole mitään supistelua, vaan jotain paikkojen löystymistä. Toivoisin todella, että sais olla töissä sinne kesäloman alkuun asti. Mikään vuodelepo ei oo kyllä mun juttu. Mulla alkais 15.7. ensin viiden viikon kesäloma ja sitten äippäloma perään. Eli pari kuukautta olis vielä.

Olin eilen sokerirasituksessa. Litku oli vaihtanut makua sitten viime kokemalta. Mulla on kummastakin aikaisemmasta ollu jossain arvossa pientä kohoamaa ja oon pienimuotoisesti mittaillu arvoja. Saas nähdä miten nyt käy. Maanantaina saan tulokset.

Tsemppiä Emmulille sairastamisiin. Eipähän sitä itselleen mitään voi, kun huolehtii, miten pärjää sitten kun on kolme lapsukaisten kaikkien tautien kanssa. Todennäköisesti, jos ei huolehtisi siitä, niin sitten huolehtisi jostain muusta. Taitaa kuulua tähän odotukseen. Laitetaan vaikka hormonien piikkiin niinkuin monet muutkin asiat :)

Nauttikaahan lämpöisistä ilmoista. Vihdoinkin saadaan masumme esiin takkien alta :)

kinuski 21+0

Vierailija
13/41 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kotosalla täällä vaan "nautitaan" helteistä.

Tänään 41+0 ja kävin äpkl lääkärillä. Kaikki OK, mitä nyt yläpaineet lievästi koholla. Asukin kokoarvio ~4,5kg eli samanmoista ois tulossa ku edelliselläki kertaa. Istukka edelleen ykköstä ja muutenki kaveri elelee tyytyväisenä omassa mökissään. Ei miuta pahemmin sinne houkuteltu jäämään ku ite olin sitä mieltä et kotio meen. Kohdunsuu 1,5cm auki ja pehmee eli jospa sit ens viikolla. Seuraava aika on sit ens tiistaina 41+4 kun on koossa. Lääkärisetäki oli sitä mieltä, et onhan se luonnollinen käynnistyminen ja synnytys aina parempi juttu. Ilmeisesti moni vaan ei jaksa tässä vaiheessa enää vaan ootella. Onhan noita kolotuksia yms. mutta kahen edellisen kokomuksella en jaksa hätäillä. Kyllä se varmaan tulee sit ku on sen aika.

Ihanaa muksujen puolesta et on lämmintä ja kesästä. Saavat vetää tuolla nakuina ympäri pihaa. Ite tosin en jaksa tässä tuhdissa olotilassa kauheesti tuota kuumuutta. Ei vaan vielä oo sellanen olo, et synnytys ois ovella. Mutta ilmottelen ku lähtö tulee.

Sonteri ja 41+0 koossa

Vierailija
14/41 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, ihania nuo teidän viikot..minulla vasta hurrjan vähän:) Paljon onnea synnytykseen kaikille jotka siellä asti ovat ja kärsivällisyyttä odotteluun, kyllä ne vaavit sieltä ulos tulee vaikkakin ymmärrän että aika tuntuu tosi pitkältä. Voi että ihanaa, kohta näette pienet nyyttinne:) Eka neuvola oli ja meni. Hb 105 eli vähän noussut edellisestä mittauksesta ja verenpaine 98/60, tuttua juttua edellisistä raskauksista. Ensimmäinen ultra on 2.6 ja sitä nyt innolla ja vähän kauhullakin odotellaan..jospa sieltä pikkuinen löytyisi sykkeineen kaikkineen, jännittää! Pahoinvointi jatkuu jatkuu vaan.. syödä on pakko aika usein mut eipä se mitään auta, huono olo tulee heti takaisin. Välillä pyörryttää niin pajon että pitää olla vaan makuulla ja makaaminen auttaa myös pahaan oloon. Tosin on aika mahdotonta välillä kahden muksun kanssa. Pienempi on ollu mulle tosi vihanen kun en pysty leikkimään enää ja ulkoiltu on tosi vähän, tulee läimimään leluilla ja näyttää vihaista naamaa, on siis 1,5v:) Väsyttää vaan hirveesti ja pahenee vaan. Neuvolassa sanoi että kolmannessa raskaudessa väsymys onmin syvempi ja voimakkaampi, kaikki tekeminen tuntuu mahdottomalta kun ei jaksa. Jospa tää tästä kun viikot kuluu.

Muillekin hyviä vointeja ja nauttikaa lämmöstä :)

äitykkäinen ja pikku3 rv 9+1 (la 17,12)

Vierailija
15/41 |
15.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pitkästä aikaa.

Oon mukamas niin kiireinen etten kerkee kirjottelee vaikka joka päivä käyn juttuja lukemassa.. edelleen ahkerammin kirjottelen tuolla vauvakuume puolella keskenmenon kokeneiden kesken. Vieläkin on epäuskoinen olo vaikka ultrassakin on käyty ja kaikki np-ultrassa hyvin. Maha ei oo vielä kasvanut..mut pömpöttää kyllä kun on syönyt mahan täyteen :D Kovasti odottelen et liikkeet jo tuntuis tai pääsis taas neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Vielä pitäis vajaa 2 viikkoa pitäis tuota neuvolaa vielä odotella...huoh...

Täällä on muutamalla jo h-hetki mennyt ohikin.. päivitystä tilanteeseen odotan :D ja synnyttystarinoitakin on kiva sit lukee kun pienokaiset on syntyny.

Nyt täytyy mennä taas.. Täällä on semmonen sirkus nyt menossa että huh huh ja mieskin on laivalla bailaamassa niin mulla riittää hommaa :D

Eveys ja pikku tyyppi rv 13+6 ja laskettu aika oli tosiaan 14.11 isänpäivä :)

16/41 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoitan. Tänään oli rakenneultra ja kaikki oli pikkasella kunnossa. Kätilön mielestä selvä tyttö siellä köllötteli. Kovasti hän siellä liikkui, tuntui ettei hetkeäkään ollut paikoillaan. Oon kyllä huomannut, että hän on kova liikkumaan. Itse veikkasin, et poika siellä on, koska tyttö oli mahassa rauhallinen tapaus ja poika kovin liikkuvainen. Mies oli ihan varma, että toinen poika olisi tulossa. Mutta nyt näyttää siltä, että meille tulee toinen prinsessa.

Ja nyt ruoanlaittoon, vaikka se ei oikein näillä säillä innosta....

Jes Os + prinsessa 20+2

Vierailija
17/41 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut hirveät alkukesän tohinat ja oli ilo lueskella taas juttujanne kun palasin koneen ääreen.

Ihmeempiä ei kuulu. Jännätään vaan kovasti kuun lopulla olevaa ultraa. Toivottavasti siellä sukupuoli näkyisi! Olen pariin kertaan nähnyt unta poikavauvasta, joka on saanut vahvan uskoni tytöstä heikkenemään...

Magdaliina rv 18+4

Vierailija
18/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotona vielä ollaan ihan yhdessä tän symbiootin kanssa, joka sitkeesti vaan haluu pysyy yksiössään. Tänään mittarissa 41+5.

Eilen kävin taas äpkl. Kohdunsuu oli 2,5cm auki ja reunat lääkärin sanojen mukaan lötköt. Pyöritteli kalvoja vähän irralleen siinä samalla. Asukas ei oikein tykänny toimenpiteistä ja mylläs ihan hullun raivolla sit eilisen. Yöllä ehken kenties tuli jo jonnii asteisia supistuksia kun heräilin. Ja aamusta sit paperiin jäi limklönde eli oiskohan tuo limatulppa tullunna kans. Koska kaikki OK, niin ootellaan vielä et käynnistys ihan itestään. Perjantaina sit aamusta kuulemma suoraan vaan saliin ja kalvojen puhkasu. Eli perjantaina viimestään tavataan tää uus tulokas.

Eniten ahistaa ku muut on, et mitä eikö vielä??? tai mitäs sie vielä siinä teet??? Niin ja nää helteet ei oikein nappaa tässä olotilassa. Nyt ku ponnistellessaki vähän supistaa, mut näin ku möllöttelee paikallaan niin ei mitään.

Mutta aurinkoista loppu viikkoa ja ilmottelen jos tästä lähtö tulee ennen perjantaita.

Sonteri ja takiainen

Vierailija
19/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole turvotusta eikä mitään muutakaan.

Kyllä se vaan alkaa maha kasvamaan =) Mutta aikas rauhallinen tapaus on...esikoinen oli todella myllertäjä, kakkonen oli erittäin rauhallinen ja tämä myös. Välillä ihan havahtuu, että liikkuuko siellä mikään.

Ens ti ois neuvola ja saisin ne kaikki kelan paprut, mulla työt loppuukin jo kesäkuun alussa, eli saadaan nauttia ihan koko kesästä =)

Ummetusta vaan tuntuis esiintyvän, tai välillä. Vettä kyllä tulee juotua ja juuri kourasin luumuja, jospa alkais homma toimia.

äipätys 21+6

Vierailija
20/41 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee sen verran tiukkaa, et eiköhän se vauva täältä oo tulossa...