Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako isä sairaslomaa kun hoitovapaalla oleva äiti

Vierailija
04.05.2010 |

on niin sairaana, ettei lastenhoito onnistu? Meillä on kaksi alle 3 v. lasta ja itse olen niin kovassa norossa ja kuumeessa etten muuta tee kuin itken. Mies väittää ettei voi jäädä töistä pois... Onko tämä lain mukaan näin? Eikö äiti saa sairastua jos lapset kotihoidossa ja isäkin kuuluu perheeseen? Oon ihan epätoivoinen....

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää huomenna kotiin, niin tee se piiiiitkä kauppareissu. kerro sitten täällä mitä mies piti hoitamisesta sairaana. Muista, ettet jätä valmista ruokaa.

lapset ovat norossa, mutta itse en ole enää oksentanut puoli kolmen jälkeen, joten ehkä minulla alkaa yrjö loppua...koputetaan puuta.

Ei saisi olla vahingon iloinen, mutta mies tuli hetki sitten kotiin ja sulkeutui vessaan, oli oksentanut kesken palaverin neukkarin roskikseen kun ei ehtinyt aulan vessaan (oli siis vieraana asiakkaalla). En tietenkään pakota miestä hoitamaan lapsia kahta päivää kokonaan yksin, mutta aion nyt levätä hyvällä omalla tunnolla ja antaa lasten roikkua isänsä lahkeessa hetken...

Ap

Vierailija
162/170 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun loppuraskaudesta mulle tuli iskias enkä pystynyt kävelemään yhtään, mun mies jäi sairaslomalle gynen todistuksella!

Miehen pomo kommentoi vaan että tuota ei ollut kukaan vielä aikaisemmin yrittänyt :) Sairaslomana se meni. Erittäin miesvaltainen ala.

Ap, mika sun miestä vaivaa?? Eikö ymmärrä mikäon koko perheen eduksi? (Toivottavasti sille tarttuu sun tauti ....)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noroni sairastanut, enkä toivo sitä kellekään, mutta kyllä nyt iski ihan aito vahingonilo kun ajattelen ap:n miestä taudin kourissa =D

Ap, tee tosiaan huomenna joku parin tunnin kauppareissu ja keskustele sen jälkeen tästä aiheesta miehesi kanssa. Siis onko seuraavalla kerralla mahdollista järjestää työt tai muualta hoitaja...

Vierailija
164/170 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan kaikki vastauksia jaksa lukea, mutta työnnänpä silti lusikkani soppaan.

Ap:llä on vatsatauti ja kaksi lasta. Senkus pötköttelee, oksentaa välillä ja panee videot pyörimään lapsille. Ei sentään ole vauvaa imetettävänä tai useampia pieniä. Kyllä tuolla kokoonpanolla pitäisi pärjätä! Aikuistu!

Ja muille sairaslomien feikkaajille: mies pääsääntöisesti voi saada palkatonta vapaata. Palkalliseen ei ole tarvettakaan, sillä aikuiset ihmiset ovat toki itse vastuussa itsestään. Mutta ei sitä palkatonta yhden noron takia tarvitse! Ja voin kertoa että kokemusta on. Se yksi tai kaksi päivää mahataudissa menee äkkiä, jos vain pitää huolen nesteytyksestä oksentelun laannuttua (tekee mieli tai ei) ja ravinnonsaannista. Aikuisen ihmisen ei tarvitse laantua hoidettavaksi ja vauvan tasolle.

Vierailija
165/170 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin erittäin lähellä kuolemaa massiivisen verenvuodon takia ja päädyin 5 tunnin leikkauksen jälkeen teho-osastolle. Minua hoitaneen lääkärin mielestä kuopuksen syntymä oli ollut sen verran poikkeava ja dramaattinen, että hän kirjoitti äidin nimellä sairaslomatodistuksen, jonka isän työnantaja hyväksyi. Mikäli minun nimelleni kirjoitettu todistus ei olisi kelvannut lääkärille, hän olisi jonkinlaisin järjestelyin pyytänyt jota kuta kolleegaansa kirjoittamaan miehelle miehen nimellä olevan todistuksen. Mies ei ollut sairaalan potilas, joten todistus ei voinut sairaalalääkäri kirjoittaa suoraan miehen nimellä.

Vierailija
166/170 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin erittäin lähellä kuolemaa massiivisen verenvuodon takia ja päädyin 5 tunnin leikkauksen jälkeen teho-osastolle. Minua hoitaneen lääkärin mielestä kuopuksen syntymä oli ollut sen verran poikkeava ja dramaattinen, että hän kirjoitti äidin nimellä sairaslomatodistuksen, jonka isän työnantaja hyväksyi. Mikäli minun nimelleni kirjoitettu todistus ei olisi kelvannut lääkärille, hän olisi jonkinlaisin järjestelyin pyytänyt jota kuta kolleegaansa kirjoittamaan miehelle miehen nimellä olevan todistuksen. Mies ei ollut sairaalan potilas, joten todistus ei voinut sairaalalääkäri kirjoittaa suoraan miehen nimellä.

Eihän tässäkään tapauksessa miehen olisi tarvinnut jäädä kotiin eikä kunnan tai kenenkään järjestää apua. Kyllähän lapset siellä olisi pärjänneet, älä nyt pullamössöäiti turhista narise! Nesteytysmamman serkkukaan ei valittanut vastaavassa tilanteessa!

Vierailija
167/170 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sen verran, että sairastin Noro-viruksen ja vaikka joku oli sitä mieltä, että kyllähän lasten hoito onnistuu, kun vaan laittaa videot päälle niin ei olis mulla onnistunut. Olin niin kipeä, että liikuin konttaamalla eteisen lattialta vessaan. En jaksanut edes nousta seisomaan. Olin täysin kykenemätön hoitamaan ketään. En jaksanut edes hakea itselleni vesilasia.

Vierailija
168/170 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene ohi "yhden tai kahden päivän pötköttelyllä". Jopa joillain perusterveillä aikuisilla se voi viedä normaalista nesteytyksestä huolimatta sairaalaan, ja vielä todennäköisemmin jos on joku

perussairaus.

t. sh-äiti

Voi taivas teitä pullamössöjä! En nyt ihan kaikki vastauksia jaksa lukea, mutta työnnänpä silti lusikkani soppaan.

Ap:llä on vatsatauti ja kaksi lasta. Senkus pötköttelee, oksentaa välillä ja panee videot pyörimään lapsille. Ei sentään ole vauvaa imetettävänä tai useampia pieniä. Kyllä tuolla kokoonpanolla pitäisi pärjätä! Aikuistu!

Ja muille sairaslomien feikkaajille: mies pääsääntöisesti voi saada palkatonta vapaata. Palkalliseen ei ole tarvettakaan, sillä aikuiset ihmiset ovat toki itse vastuussa itsestään. Mutta ei sitä palkatonta yhden noron takia tarvitse! Ja voin kertoa että kokemusta on. Se yksi tai kaksi päivää mahataudissa menee äkkiä, jos vain pitää huolen nesteytyksestä oksentelun laannuttua (tekee mieli tai ei) ja ravinnonsaannista. Aikuisen ihmisen ei tarvitse laantua hoidettavaksi ja vauvan tasolle.

Vierailija
169/170 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hänen työnsä ei kuulemma aina pysty joustamaan. Esittipä hän ratkaisuksi sitäkin, että minä menisin jo töihin enkä jatkaisi hoitovapaata, niin stressi tällaisista asioista vähenisi...joopa joo.

Mies on epäkypsä ja idiootti tässä asiassa, en tiedä missä vaiheessa hän tajuaa lasten hoitamiseen liittyvät velvollisuudet ja vastuut... olen kateellinen niille äideille, joiden miehet pärjää yksinään lastensa kanssa ja joskus jopa tarjoutuvat hoitamaankin vapaaehtoisesti lapsia, jotta vaimo saa levätä tai harrastaa.

Väsynyt Ap

Vierailija
170/170 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa olla poissa töistä 1- 4 pvä pakottavan perhesyyn vuoksi. Tähän kuuluu esim. kotivanhempi on niin sairas, että ei pysty hoitamaan lapsia. Tätä ei vaan moni tiedä.

Sitten taas saako siltä ajalta palkkaa on työnantaja ja tes kohtaista.

Ja todistus pitää olla.

Meillä oli ihan vasta tälläinen tilanne ja mieheni sai siltä ajalta palkan.Tosin tarve oli pitempi, mutta noilta neljältä päivältä sai palkan ja siltä yhdeltä minkä vielä oli poissa, ei saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi