Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maisteriks valmistuneet, pidittekö valmistujaiset?

Vierailija
03.05.2010 |

Itse en oikein osaa olla huomion keskipisteenä enkä ehkä järjestä. En tiedä olisko kellekään sillä edes väliä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mentiin virallisen tilaisuuden jälkeen mäkkärille.

Vierailija
2/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut edes mieleenikään. Enkä ole koskaan ollut kenenkään maisteriksivalmistumistilaisuudessa. Ylioppilasjuhlissa olen ollut, ja väitöksen jälkeisissä juhlissa. En muissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta niin monen vuoden urakan päättymistä oli syytä juhlia. Juhlat oli hyvin epäviralliset, kokoonnuttiin yhteen, syötiin ja juotiin. En ollut mitenkään keskipisteenä, kunhan tervehdin kaikki heidän saapuessaan ja toivotin tervetulleeksi. Isäni tosin piti puheen, mutta ei tarvinnut paistatella valonheittimien loisteessa ;-)

Pidä ihmeessä bileet, olethan sä ne ansainnut. Ja onnea!

Vierailija
4/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli niin paljon muuta silloin että jäi. Ydinperheen kesken kyllä juhlittiin, eli laitettiin tavallista parempaa ruokaa, juotiin kuohuviiniä jne.

Vierailija
5/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moni muukin maisteriskaverini on pitänyt. Ihan tavalliset kakku-kahvi-kemut tosin vain, sellaiset aika samalla tyylillä kuin vaikka yo-juhlat. Mä pidin tosin vain ensimmäisen maisterin tutkintoni kunniaksi. Toista en muistanut/ehtinyt juhlia. :)

Vierailija
6/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilikset oli tuolloin pohjalla, sillä olin saanut juuri keskenmenon. Ei paljoa juhlituttanut:(

Vierailija
7/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistuin 2. ammattini 42-vuotiaana. Virallisessa valmistujaisjuhlassa kävin yksin, kun ukko oli töissä. Lapset jouduin viemään mummolaan. Käytiin opiskelukaverien kanssa syömässä ja muutaman kera jatkoilla.

Entiset työkaverit pyysivät ruokailemaan ravintolaan juhlan kunniaksi, mutta en siis itse mitään tarjonnut.

Piti tarjota perheelle, omille vanhemille ja appivanhemmille ruoka ravintolassa, mutta se vaan jäi. En oo minäkään mikään juhlaihminen.

Vierailija
8/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä valmistuin 39-vuotiaana. Lapsen kanssa käytiin Rossossa syömässä ja siinä se. En myöskään 10 v sitten mitenkään juhlistanut valmistumistani toiselta alalta (alempi yliopistotutkinto, siis kanditaso).

Työpaikalla esimies tarjosi kakkukahvit ja onnitteli.

Tiedän kyllä useita suunnilleen ikäisiäni mm maisteriohjelmista valmistuneita jotka pitivät isot juhlat (siis n 50-100 vierasta) ja tykkäävät olla huomion keskipisteenä. Itse en mitenkään erityisesti halua olla edes huomion kohteena enkä edes miettinyt mitään juhlia. Kaksissa opiskelukaverin juhlissa olen kyllä ollut.

Vierailija
9/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tietty yo.) amis, AMK, alempi korkeakoulututkinto... ap

Vierailija
10/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta niin monen vuoden urakan päättymistä oli syytä juhlia. Juhlat oli hyvin epäviralliset, kokoonnuttiin yhteen, syötiin ja juotiin. En ollut mitenkään keskipisteenä, kunhan tervehdin kaikki heidän saapuessaan ja toivotin tervetulleeksi. Isäni tosin piti puheen, mutta ei tarvinnut paistatella valonheittimien loisteessa ;-)

on maisteri ;) (No ei nyt tosi...ei kyllä paljoa korkeakoulutettuja ole, ja ei ainakaan anoppi osaa yhtään arvostaa...mieskin on ehkä just ja just oppinu :) )

Vierailija
11/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maisteri ;) (No ei nyt tosi...ei kyllä paljoa korkeakoulutettuja ole, ja ei ainakaan anoppi osaa yhtään arvostaa...mieskin on ehkä just ja just oppinu :) )

Vierailija
12/23 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat, isovanhemmat ja kymmenkunta ystävää tulivat publiikin jälkeen luokseni cocktailpaloille ja skumpalle. Isä piti puheen jne.

5.5 vuotta aika kovaa duunia ansaitsi kyllä jonkinlaiset kekkerit. Ja ei, en halua kuulla nyt mitään paskaa siitä, kuinka helppoa maisterintutkinnon suorittaminen on. Ei se nyt IHAN vasemmalla kädellä käynyt.

Vierailija
13/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistumisen kunniaksi. Bileet olivat hyvin vapaamuotoiset (ruokaa, juomaa ja seurustelua, ei puheita tai mitään virallista), ihaninta oli saada paljon ystäviä koolle :)

Vierailija
14/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlat, lähisuvulle tosin vain. Syötiin herkkuja ja ihailtiin hienoa todistusta ;) Olen lähisukuni ainoa maisteri, ihan jo senkin vuoksi teki mieli juhlistaa valmistumista. Kavereille pidän juomingit ehkä lähiaikoina.

Myös amk:sta aikoinaan valmistuttuani pidin pienet kekkerit.

Mun mielestä juhlat on pidettävä, jos aihetta löytyy - elämä on muuten niin ankeaa!

Vierailija
15/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graduni oli niin surkea, etten kehdannut.

Vierailija
16/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää olla keskipisteenä, mutta jotain pienimuotoista täytyy järjestää.

Pidin juhlat myös amkista valmistumisen kunniaksi. Ei niitä juhlia nyt niin usein ole.

Vierailija
17/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet juhlat lähisuvulle ja muutamalle läheisimmälle ystävälle. Tein itse salaatit piirakat ja kakut. Mukavaa oli ja mielellään juhliin myös tultiin.

Vierailija
18/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä juhlat on pidettävä, jos aihetta löytyy - elämä on muuten niin ankeaa!

Ja kuten jo mainittu, maisteriksi valmistuminen on hyvä aihe!

Vierailija
19/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiskorkeasta valmistuneet kaverit piti valmistujaiset, itse valmistuin jo siirryttyäni työelämään joten en tuntenut tarvetta fiilistellä valmistumista sen kummemmin.

Vierailija
20/23 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlat, lähisuvulle tosin vain. Syötiin herkkuja ja ihailtiin hienoa todistusta ;) Olen lähisukuni ainoa maisteri, ihan jo senkin vuoksi teki mieli juhlistaa valmistumista. Kavereille pidän juomingit ehkä lähiaikoina.

Myös amk:sta aikoinaan valmistuttuani pidin pienet kekkerit.

(hänen ja mun) sukulaiset eivät osaa arvostaa maisteriksi valmisumistani, että siksi ei tartteisi pitää. Mutta se on kuulema mun oma asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä