Olenko kohtuuton? Siskopuoli ilmestyi tyhjästä...
Minulla on pikkusisko, jonka kanssa olen tosi hyvissä ja läheisissä väleissä. Isämme kuolemna jälkeen, pari vuotta sitten, elämäämme ilmestyi yllättäen siskopuoli, eli isämme kolmas lapsi, josta emme tienneet mitään. Hän oli syntynyt syrjähypyn seurauksena.
Minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa tätä siskopuolta kohtaan, hän on minulle aivan vieras ihminen, enkä välittäisi tutustua häneen. Välit siskoni kanssa ovat niin tiiviit, että kenenkään on paha tulla siihen "väliin". Olemme pari kertaa tavanneet, keskustelleet isästämme (jota tämä siskopuoli ei koskaan tuntenut) jne.
Minulla ei ole kuitenkaan halua eikä resursseja tässä elämäntilanteessa "aloittaa" uutta sisarussuhdetta, ja olen yrittänyt siskopuolelle sanoa tästä, lempeästi, mutta jämäkästi. Hän ei kuitenkaan ymmärrä, miksi en halua/tarvitse häntä elämääni.
Olenko kohtuuton? Haluaisitteko te tutustua lähemmin tällaiseen yllätyssiskoon ja jos itse olisitte yllätyssisko, olettaisitko, että sisaruksesi haluaisivat tutustua?
kyllä melko oudolta, ettet halua tutustua siskopuoleen. Hän on sisaresi, herran tähden! Ja miten ihmeessä sinun ja täyssisaresi välit liittyisivät tähän uuteen siskoon? Luulen,että sisimmässäsi pelkäät, että kaksi siskoasi tulisivatkin hyvin toimeen. Eli mustasukkaisuutta. Avaa sydäntäsi!