Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän lapsen esikouluryhmässä vain ammattikoulunkäyneiden vanhempien lapset osaavat lukea!

Vierailija
03.05.2010 |

Ovat tainneet vanhemmat panostaa oppimiseen:)

akateeminen

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitää jo eskarilaisenkin osata lukea, laskea jne? Täytyy sanoa että ei se, että osaa lukea vaan että ymmärtää sen mitä lukee! Tuttavani lapsi on ns pikkunero, joka hoksaa asiat nopeasti ja varmasti oppii pian lukemaankin vaikka on vasta 6 vuotias. Mutta valitettavasti ei osaa keskustella, kuunnella saatika ymmärtää mitä toinen tarkoittaa.

Me panostamme ennen kaikkea oppimisen ILOON, asioiden ymmärtämiseen, pohdintaan ja kyseenalaistamiseen. Se, että lapsemme ihmettelee asioita on paljon tärkeämpää kuin se että hän vain lukisi tuosta vain.. ajattelukyky on tärkeää.

t. ammattikoululainen

Vierailija
22/27 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat keskimäärin onnellisempia ja tyytyväisempiä ihmisiä, henkisesti sivistyneempiä.

Meidän lapsen esikouluryhmässä vain ammattikoulunkäyneiden vanhempien lapset osaavat lukea! Ovat tainneet vanhemmat panostaa oppimiseen:) akateeminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opin lukemaan vasta 2. luokan keväällä, oikeasti! Olen kyllä ihan normaali älyinen, kirjoitin 6 ällää ja olen DI. Kielitaito on huono ja muutenkaan verbaalisesti en ole lahjakas, mutta näillä mennään ;)

Tutkimusten mukaan matematiikan hallinnalla on kauaskantoisempia seurauksia. Sillä, minkä ikäisenä on oppinut lukemaan - ei sitten mitään.

Itselläni oli hankaluuksia lukemaan oppimisessa (tai olin liian hidas lukemaan) ja jonkin sortin lukihäiriökin on taustalla. Mutta kuitenkin yläasteella ja etenkin lukiossa vahvimpia aineitani oli äidinkieli:) En edelleenkään ole mikään nopea lukemaan, mutta työkseni kirjoitan päivittäin asiatekstiä ja olen paljon saanut kehuja kuinka hyvin lausuntoni on kirjoitettu. Ala-asteen opettajani tuskin uskoisi....

Vierailija
24/27 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin lukemaan koulussa ja lapsistani kaikki kolme lukivat jo ennen kouluikää ja ihan opettamatta ja emme ole kumpikaan akateemisia mieheni kanssa.

Vierailija
25/27 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI YHTEEN VAAN ERIKSEEN

Vierailija
26/27 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tulee akateemisista perheistä mutta joukossa on myös ammattikoulun käyneiden lapsia. Ja todellakin kaikki ovat lukeneet jo kuukausia. So what?

Vierailija
27/27 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen oppi vasta ekalla. Vanhempien koulutus ei ole välilä miksikään muuttunut