Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppisopimuksella töihin lastenkotiin/koulukotiin?

Vierailija
03.05.2010 |

Mua on alkanut kiinnostaa tää ala, mutten jaksaisi palata koulun penkille, kun on tullut siellä istuskeltia vuosi jos toinenkin... Olisko siis mahdollista saada oppisopimuksella jotain koulutusta, jolla vois päästä töihin lasten-, nuorten- tai koulukotiin töihin? Uskon vahvasti, että sopisin erittäin hyvin tälle alalle.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille aloille tarvitaan tutkinto, ei voi kouluttautua oppisopimuksella.

Vierailija
2/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja, nuoriso-ohjaaja, psykiatrinen sairaanhoitaja tai mikä virka siellä nyt auki sattuu kulloinkin olemaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kyll opiskella myös oppisopimuksella.

Silloin sun täytyy ottaa yhteys paikkakuntasi (tai jonkun muun paikkakunnan) aikuiskoulutuskeskukseen ja sitten tehdä oppisopimus tämän aikuiskoulutuskeskuksen ja sopivan lastenkodin/koulukodin kanssa. Koululla saattaa olla valmiina yhteistyötahoja tai sit sun täytyy ehkä hankkia sellainen itse. Homma hoituu varmemmin, jos koululla on valmiina joku taho, jonka kanssa on ennenkin tehty yhteistyötä, mutta ei oma-aloitteisuus pahasta ole.

Siinä sopimuksessa määritellään, mitä sun työssäoppiminen, teoriajaksot ja näyttökokeet sisältää.

Vierailija
4/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan koulutus.

oppisopimuksella? Mun mielestä äitini (joka työskentelee vanhustenosastolla) on sanonut, että heillä on ollut näitä oppisopimuslähäreitä opiskelemassa.

Vierailija
5/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan koulutus.

oppisopimuksella? Mun mielestä äitini (joka työskentelee vanhustenosastolla) on sanonut, että heillä on ollut näitä oppisopimuslähäreitä opiskelemassa.

vähän kun googlaa niin mahdollisuuksia löytyy.

Vierailija
6/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan koulutus.

Lähäriopiskelijoita on oppisopimuksella esim. leikkipuistoissa, päiväkodeissa, vanhainkodeissa jne. Työkkäristä saa lisää tietoa oman alueen oppisopimusmahdollisuuksista.

Vierailija
7/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy on yksinkertainen: oppisopimusopiskelijalle pitää maksaa palkkaa kaikkine työnantajan sivukuluineen ja lisäksi hän tarvitsee ohjaajan, jonka työpanoksesta osa menee siis opetustyöhän. Työnantaja saa Kelalta tukea, mutta se on todella pieni summa verrattuna oppisopimuksesta koituviin kuluihin.

Oppisopimusopiskelija vie siis käytännössä yhden työpaikan ja aiheuttaa yhden työpaikan kokonaiskulut, mutta hänen tuottonsa on nolla. Lisäksi vie osan jonkun muun työntekijän työpanoksensa opetustyöhön.

Se on kova vaatimus työnantajalle lama-aikana ja siksi, jos on mahdollisuus palkata väkeä, palkataan oikea työntekijä, joka on myös työnantajan näkökulmasta tuottava.

terv. henkilöstöassari

Vierailija
8/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko Amk- tai opistoasteinen koulutus, lähäri ja nuoriso-ja vapaa-ajanohjaaja ovat kouluasteisia eivätkä voi nykyään työllistyä ko. laitoksiin

Vierailija
9/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lastenkotiin esim. ei todellakaan pääse lähihoitajat. Vaan tarvii amk tutkinnon esim. sosionomi

Vierailija
10/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALAN TUTKINTOJA, PÖLJÄ! Lastenhoitaja, nuoriso-ohjaaja, psykiatrinen sairaanhoitaja tai mikä virka siellä nyt auki sattuu kulloinkin olemaan

halusin tietää MITÄ kaikkia tutkintoja tuollaisissa paikoissa työskentelevillä voi olla. Kuten itsekin näet, luettelit aika monta tutkintoa. Esimerkiksi tuota nuoriso-ohjaajaa mietin, että voisiko sillä mahdollisesti päästä tuollaiseen paikkaa töihin, ja nythän sinä sitten kerroitkin, että pääsee.

Katsos kun en tiennyt, niin mun piti kysyä. Mun mielestä se ei tee musta pöljää, mutta tulee kyllä mieleen, että minkähänlainen ihminen sinä mahdat olla, kun alat heti nimitellä kysyvää pöljäksi? Itse asiassa mulle tuleekin heti mieleen yksi entinen työkaveri, joka teki noin, hän oli todella epämiellyttävä ihminen.

Ap

Vierailija
11/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kyll opiskella myös oppisopimuksella.

Silloin sun täytyy ottaa yhteys paikkakuntasi (tai jonkun muun paikkakunnan) aikuiskoulutuskeskukseen ja sitten tehdä oppisopimus tämän aikuiskoulutuskeskuksen ja sopivan lastenkodin/koulukodin kanssa. Koululla saattaa olla valmiina yhteistyötahoja tai sit sun täytyy ehkä hankkia sellainen itse. Homma hoituu varmemmin, jos koululla on valmiina joku taho, jonka kanssa on ennenkin tehty yhteistyötä, mutta ei oma-aloitteisuus pahasta ole.

Siinä sopimuksessa määritellään, mitä sun työssäoppiminen, teoriajaksot ja näyttökokeet sisältää.

pitää kysellä työkkäristä!

Vierailija
12/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne kyselemään koulutusasioita kun kaikki tuo tieto olisi saatavissa joko työkkärin sivuilta, koulutusnetistä ja muista vastaavista paikoista. Ja se tieto on oikeaa, päinvastoin kuin täällä leviävät kuulopuheet.

Vierailija
13/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko Amk- tai opistoasteinen koulutus, lähäri ja nuoriso-ja vapaa-ajanohjaaja ovat kouluasteisia eivätkä voi nykyään työllistyä ko. laitoksiin

Mä kun kuvittelin, että lähärinä vois olla mahdollisuuksia. En enää tämän ikäisenä jaksaisi opiskella enää, olen opiskellut YO:ssa ihan sydämeni kyllyydestä. Kerrassaan harmillista.

Täällä paikkakunnallani on toisen asteen oppilaitos, myös aikuiskoulutusta löytyy. AMK-tasoista koulutusta saamaan pitääkin jo mennä hieman kauemmas.

Ap

Vierailija
14/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy on yksinkertainen: oppisopimusopiskelijalle pitää maksaa palkkaa kaikkine työnantajan sivukuluineen ja lisäksi hän tarvitsee ohjaajan, jonka työpanoksesta osa menee siis opetustyöhän. Työnantaja saa Kelalta tukea, mutta se on todella pieni summa verrattuna oppisopimuksesta koituviin kuluihin.

Oppisopimusopiskelija vie siis käytännössä yhden työpaikan ja aiheuttaa yhden työpaikan kokonaiskulut, mutta hänen tuottonsa on nolla. Lisäksi vie osan jonkun muun työntekijän työpanoksensa opetustyöhön.

Se on kova vaatimus työnantajalle lama-aikana ja siksi, jos on mahdollisuus palkata väkeä, palkataan oikea työntekijä, joka on myös työnantajan näkökulmasta tuottava.

terv. henkilöstöassari

Oppisopimusopiskelijan työpanoksen tuotto ei todellakaan ole nolla. Kulut ei myöskään ole ihan samat kuin "tavallisen työpaikan" koska a) on se kelan tuki ja b) oppisopimustyöntekijälle ei tietenkään makseta ihan täyttä palkkaa. Tästä syystä itse asiassa aika moni työnantaja nimenomaan laman aikana on kinnostunut oppisopimusyhteistyöstä. Toi on totta, että jonkun muun työntekijän on häntä opastettava, mutta hei, normalistikin työpaikoilla kuuluu kommunikoida siitä, kuinka hommaa tehdään.

jos sä oikeasti olet jossain henkilöstöassarina niin sun kannattais vähän päivittää tieojasi, ennen kuin kuvittelet ylenemistä.

Vierailija
15/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmalla nuoriso-ohjaajatutkinnolla joka siis opistotasoinen, voi työskennellä. Nykyisellä nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaajatutkinnolla ei. Eli ap sun pitää joko lukea itsesi sosionomiksi tai sairaanhoitajaksi ellet ole saanut sosiaalialan opistotasoistatutkintoa kymmenen vuotta sitten

ALAN TUTKINTOJA, PÖLJÄ! Lastenhoitaja, nuoriso-ohjaaja, psykiatrinen sairaanhoitaja tai mikä virka siellä nyt auki sattuu kulloinkin olemaan

halusin tietää MITÄ kaikkia tutkintoja tuollaisissa paikoissa työskentelevillä voi olla. Kuten itsekin näet, luettelit aika monta tutkintoa. Esimerkiksi tuota nuoriso-ohjaajaa mietin, että voisiko sillä mahdollisesti päästä tuollaiseen paikkaa töihin, ja nythän sinä sitten kerroitkin, että pääsee. Katsos kun en tiennyt, niin mun piti kysyä. Mun mielestä se ei tee musta pöljää, mutta tulee kyllä mieleen, että minkähänlainen ihminen sinä mahdat olla, kun alat heti nimitellä kysyvää pöljäksi? Itse asiassa mulle tuleekin heti mieleen yksi entinen työkaveri, joka teki noin, hän oli todella epämiellyttävä ihminen. Ap

Vierailija
16/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 % ko. tehtävän minimipalkasta ja hänelle maksetaan kaikki normaalit tes-perusteiset palkanlisät, esim. ylityöstä ylityöpalkka.

Vierailija
17/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ihmettelen miten ihmiset tunkee tänne kyselemään koulutusasioita kun kaikki tuo tieto olisi saatavissa joko työkkärin sivuilta, koulutusnetistä ja muista vastaavista paikoista. Ja se tieto on oikeaa, päinvastoin kuin täällä leviävät kuulopuheet.

Täältä on helppo kysyä, kun saattaa olla alan asiantuntija paikalla. Sitten kun saa jotain tietoa, voi lähteä lukemaan itse lisää. Miksi nyt ihmiset yleensä kyselee asioita täällä, eikä katso Googlesta tai mene kirjastoon? En varmaan ole ainoa ihminen, joka täällä kyselee asioita. Miksi sinä avasit tän ketjun?

Ap

Vierailija
18/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmalla nuoriso-ohjaajatutkinnolla joka siis opistotasoinen, voi työskennellä. Nykyisellä nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaajatutkinnolla ei. Eli ap sun pitää joko lukea itsesi sosionomiksi tai sairaanhoitajaksi ellet ole saanut sosiaalialan opistotasoistatutkintoa kymmenen vuotta sitten

halusin tietää MITÄ kaikkia tutkintoja tuollaisissa paikoissa työskentelevillä voi olla. Kuten itsekin näet, luettelit aika monta tutkintoa. Esimerkiksi tuota nuoriso-ohjaajaa mietin, että voisiko sillä mahdollisesti päästä tuollaiseen paikkaa töihin, ja nythän sinä sitten kerroitkin, että pääsee. Katsos kun en tiennyt, niin mun piti kysyä. Mun mielestä se ei tee musta pöljää, mutta tulee kyllä mieleen, että minkähänlainen ihminen sinä mahdat olla, kun alat heti nimitellä kysyvää pöljäksi? Itse asiassa mulle tuleekin heti mieleen yksi entinen työkaveri, joka teki noin, hän oli todella epämiellyttävä ihminen. Ap

Vierailija
19/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kukahan täällä nyt on pöljä...

Vierailija
20/33 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan kun yritin ohiksena tarkentaa, enkä ketään ole pöljäksi sanonut Eli kukahan täällä nyt on pöljä...

vaan sitä ihmistä, joka nimitti kysyvää pöljäksi ja antoi sitten väärää tietoa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän