Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa lihavuusleikkaukseen

Vierailija
03.05.2010 |

Onko kohtalotovereita ja niitä kenet jo leikattu?

Olen menossa siis yksityiselle, kunnallista puolta en alkanut edes selvittelemään.

Minulla BMI siis 40+/-, eli pitäisi saada leikkaus ilman muuta.

Vielä ei siis lihavuudesta johtuvia sairauksia.

Kuinka nopeasti toivuitte leikkauksesta, missä sinut leikattiin (itse menossa Eiraan), kuinka nopeasti laihduit?

Miten sujuivat sosiaaliset tilanteet,

leikkausta kun ei viitsi kaikille selitellä...

Eli kun mahalaukku ei enää vedä ruokaa...

Monia kysymyksiä pyöri mielessä...ja uusi elämä!!!:)

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeuduin lääkäriin, kun lihoin nopeassa tahdissa 20 kg ja lihominen vain jatkui. Tässä vaiheessa olin siis jo vakavati ylipainoinen, kun ylipainoa oli tuota ennenkin reippaasti. Tehtiin testejä ja kun kaikessa arvot normaalit/erinomaiset, todettiin lyhyesti, että laihduta ja sain ajan hoitajalta, jonka kanssa pohdittiin syömisiäni. Sain pari esitettä ja kehotuksen siitä, että muutan elämäntapojani pysyvästi. En saanut uutta aikaa eikä kukaan kokenut minkäänlaista tarvetta seurata tilannetta, vaikka siis sekä lääkärin että hoitajan vastaanotolla itkin, etten enää tiedä,mitä tehdä. Kaikkea on kokeiltu ja yritetty ja paino on laihtumisen sijaan lähtenyt nousuun.

Bmi on 46 eli luulisi, että edes vähän kiinnostaisi alle 40-vuotiaan perusterveen veronmaksajan kunto. Muutaman vuoden päästä kuormitan terveyskeskuksia kunnolla, jos en saa aikaan muutosta.

Lihavuuteen, ylipainoon ja lihomiseen ei saa mitään tukea. Ei edes keskusteluapua. Sekä lääkärit että hoitaja halusivat kyllä kannustaa laihduttamiseen mutta eivät halunneet itse olla siinä mukana. Koin, että aiempia yrityksiäni laihtua tai edes hallita painoani vähäteltiin ja että nopeaa painonnousua (20kg 4 kk:ssa) pidettiin vain itsekeksimänäni ongelmana.

Vielä korostan, että itse olen yrittänyt hallita painoani hyvin monenlaisin keinoin. Olen jojoillut melkein koko elämäni. En pääasiassa syö epäterveellisesti vaan minulla on kausia, jolloin mätän niitä epäterveellisiä ruokia naamaani ja sitten taas kausia, jolloin syön terveellisesti ja normaaleja annoksia.

Lääkäreiltä olisin toivonut tyhjien ja epämääräisten neuvojen sijaan jotain konkreettista seurantaa, esim. aluksi pudottaisin painoa omin keinoin, sitten tulisin taas testeihin ja mietittäisiin jotain laihdutuslääkettä tms. Nyt siis sain vain onnitteluja siitä, että olen niin terve kokooni nähden...

Vierailija
62/80 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit harkita mahalaukun ohitusleikkaus Liettuassa varsin halpa hinta - www.nordbariatric.com/fi/mahalaukun-ohitusleikkaus-hinta. On olemassa monia syitä valita Liettuaan Laihdutusleikkaus: alkuun kirurgi, puoleen hintaan, moderni klinikka, all inclusive hinta ja muut. Mahalaukun ohitus sekä mahalaukun juovia ja mahalaukun hiha leikkaukset ovat saatavilla myös yksityisellä lääkäriasemalla - www.norbaritric.com/fi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen seula? Ketä kelpuutetaan leikkaukseen? tehdäänkö esimerkiksi psykiatrinen arviointi kaikille leikkaukseen haluaville?

Vierailija
64/80 |
01.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia nähdä nälkää ja tuntea nälkä.

Jos SYÖ niin ei tule näläntunteessa piikkejä. Silloinhan syödään muutaman tunnin välein kun SYÖDÄÄN mutta kun laihduttaa niin ei voi syödä sanoo laihduttaja.

Jonnekin saakka voi koittaa laihduttaa mutta joskus katkeaa kamelinselkä ja mitä silloin se ihminen syö? Kaloreista se on kiinni. Jos syö terveellistä niin ruokaa menee enemmän kuin epäterveellisesti, kaloreissa laskettuna määrä on pienempi.

Vierailija
65/80 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet leikkaukseen? Minusta se on turhaa, kun jokainen laihtuu luonnollisillakin menetelmillä ja eikä ole tutkittu että leikkaus harvemmin antaa pysyvän tuloksen.

Vierailija
66/80 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olen ylipainoinen, mutta mielummin liikuntaa ja ruokavalio.

Vierailija
67/80 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aikuisikäni olen taistellut painoni kanssa, 3:sti onnistuen

laihdutustavoitteissani.

Joka kerta paino on kuitenkin palannut "normaalilukemiin", jotka ovat

kohdallani olleet n.38-43 BMI.

Ensimmäisen kerran laihdutin vuonna 99, 40kg vuoden aikana.

Painoa hiipi muutamassa vuodessa takaisin 30kg.

Sen jälkeen saatuani ensimmäisen lapseni 03, laihdutin 20kg.

Vuonna 07-08 laihdutin 35kg, mutta nyt olen taas vanhoissa mitoissani.

Toinen lapseni syntyi 09 ja on nyt puoli vuotta vanha.

Pitkään harkittuani olen tullut sellaiseen päätökseen, että haluan

laihdutusleikkaukseen.

Paino hallitsee elämääni aivan liian paljon, enkä ole sinut itseni kanssa.

Nyt vanhemmiten on ilmennyt myös erilaisia polvi- ja selkäkipuja.

Eli nyt on korkea aika TEHDÄ jotain asialle.

Valitettavasti aiemmin käyttämäni Reductil-lääkkeet, jotka toimiviksi

olin havainnut, vedettiin pois markkinoilta.

Accompliaa(?) ja Xenicalia olen myös kokeillut. Niistä ei ollut apua.

Vierailija
68/80 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aikuisikäni olen taistellut painoni kanssa, 3:sti onnistuen

laihdutustavoitteissani.

Joka kerta paino on kuitenkin palannut "normaalilukemiin", jotka ovat

kohdallani olleet n.38-43 BMI.

Ensimmäisen kerran laihdutin vuonna 99, 40kg vuoden aikana.

Painoa hiipi muutamassa vuodessa takaisin 30kg.

Sen jälkeen saatuani ensimmäisen lapseni 03, laihdutin 20kg.

Vuonna 07-08 laihdutin 35kg, mutta nyt olen taas vanhoissa mitoissani.

Toinen lapseni syntyi 09 ja on nyt puoli vuotta vanha.

Pitkään harkittuani olen tullut sellaiseen päätökseen, että haluan

laihdutusleikkaukseen.

Paino hallitsee elämääni aivan liian paljon, enkä ole sinut itseni kanssa.

Nyt vanhemmiten on ilmennyt myös erilaisia polvi- ja selkäkipuja.

Eli nyt on korkea aika TEHDÄ jotain asialle.

Valitettavasti aiemmin käyttämäni Reductil-lääkkeet, jotka toimiviksi

olin havainnut, vedettiin pois markkinoilta.

Accompliaa(?) ja Xenicalia olen myös kokeillut. Niistä ei ollut apua.

Vierailija
69/80 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsisinkö minäkin mitoilla 170/102

Vierailija
70/80 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä pystyt muuttamaan elintapasi pysyvästi?

Miksi et pysty hallitsemaan syömistäsi?

Entä kun et pysty enää "addiktoitumaan" syömiseen, mihinhän muuhun alat kanavoimaan tunteitasi, ahdistusta tms. mikä on aikaansaanut sen, ettet pysty ylläpitämään normaalipainoa? Tarvitsisiko myös terapiaa?

Vierailija
71/80 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ei-ap

Oletko kokeillut liikuntaa ja ruokavaliota?

Koko aikuisikäni olen taistellut painoni kanssa, 3:sti onnistuen laihdutustavoitteissani. Joka kerta paino on kuitenkin palannut "normaalilukemiin", jotka ovat kohdallani olleet n.38-43 BMI. Ensimmäisen kerran laihdutin vuonna 99, 40kg vuoden aikana. Painoa hiipi muutamassa vuodessa takaisin 30kg. Sen jälkeen saatuani ensimmäisen lapseni 03, laihdutin 20kg. Vuonna 07-08 laihdutin 35kg, mutta nyt olen taas vanhoissa mitoissani. Toinen lapseni syntyi 09 ja on nyt puoli vuotta vanha. Pitkään harkittuani olen tullut sellaiseen päätökseen, että haluan laihdutusleikkaukseen. Paino hallitsee elämääni aivan liian paljon, enkä ole sinut itseni kanssa. Nyt vanhemmiten on ilmennyt myös erilaisia polvi- ja selkäkipuja. Eli nyt on korkea aika TEHDÄ jotain asialle. Valitettavasti aiemmin käyttämäni Reductil-lääkkeet, jotka toimiviksi olin havainnut, vedettiin pois markkinoilta. Accompliaa(?) ja Xenicalia olen myös kokeillut. Niistä ei ollut apua.

Vierailija
72/80 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ei-ap

Oletko kokeillut liikuntaa ja ruokavaliota?

Koko aikuisikäni olen taistellut painoni kanssa, 3:sti onnistuen laihdutustavoitteissani. Joka kerta paino on kuitenkin palannut "normaalilukemiin", jotka ovat kohdallani olleet n.38-43 BMI. Ensimmäisen kerran laihdutin vuonna 99, 40kg vuoden aikana. Painoa hiipi muutamassa vuodessa takaisin 30kg. Sen jälkeen saatuani ensimmäisen lapseni 03, laihdutin 20kg. Vuonna 07-08 laihdutin 35kg, mutta nyt olen taas vanhoissa mitoissani. Toinen lapseni syntyi 09 ja on nyt puoli vuotta vanha. Pitkään harkittuani olen tullut sellaiseen päätökseen, että haluan laihdutusleikkaukseen. Paino hallitsee elämääni aivan liian paljon, enkä ole sinut itseni kanssa. Nyt vanhemmiten on ilmennyt myös erilaisia polvi- ja selkäkipuja. Eli nyt on korkea aika TEHDÄ jotain asialle. Valitettavasti aiemmin käyttämäni Reductil-lääkkeet, jotka toimiviksi olin havainnut, vedettiin pois markkinoilta. Accompliaa(?) ja Xenicalia olen myös kokeillut. Niistä ei ollut apua.

ne saa pois syömällä vähemmän ja liikkumalla tarpeeksi. Ei kai kukaan kuvittele saavansa tuollaista ylipainoa pois pelkästään lääkkeillä?

Vierailija
73/80 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin BMI oli jopa 19.6!!

Näytin hyvältä!!! :)

Nyt riittäisi, että saisin normaalipainon alueelle BMI:n.

Jaksaisin olla lasten kanssa, ja ei tulisi niitä liitännäissairauksia!

Sinä jolla mitat 170/102, sulla BMI 35.3, eli pääset jos on diabetes, verenpainelääkitys tms.

Jotta pääsisit "suoraan", painosi tulisi olla 116kg...eli ei varmaan kannata ruveta sitä nostattamaankaan! ;)

Vierailija
74/80 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pakko palata vielä kertomaan kokemuksiani leikkauksesta...tai ennemminkin sen seuraamuksista.

Nykyään pystyn jo syömään hyvinkin normaalisti, sanotaanko sillä tavalla, että syömiseni tai niiden vähyys ei kiinnitä huomiota isossa porukassa.

Painoa on tippunut vähän yli 40kg, ja painoindeksi on 21,5.

Jos tästä nyt vielä 5 kiloa tippuisi olisi oikein hyvä, mutta ei mitään hätää laihduttamisen suhteen.

Voin sanoa todellakin nyt, kun leikkauksesta on kulunut 1,5 vuotta, että se oli elämäni paras päätös!!!

Välillisiä vaikutuksia on ollut mm. se, että uskalsin palkkakeskusteluissa vaatia mitä osaamistasooni kuuluu.

Hoitovapaalta palatessani palkkani tuplaantui!!! :) (+työsuhdeauto)

Eli leikkaus tosiaankin konkreettisesti maksoi itsensä takaisin hyvin pian! :)

Huomiota on laihdutus herättänyt, mutta on täytynyt keksiä pari vakiovastausta, miksi ja miten olen laihduttanut niin reippaasti. Aina olen sanonut, että eihän se laihduttaminen ole mulle koskaan se ongelma ollutkaan vaan se painon kurissa pitäminen.

Eli katsellaan miten nyt käy...todellisuudessa tiedän, että en enää koskaan tulee lihomaan muodottomaksi.

Olen onnellinen!!! :)

Vierailija
75/80 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa potilas kuoli leikkauksen komplikaatioihin.

Miettikää todella tarkasti kannattaako leikkaukseen mennä.

JOka tapauksessa ruokaremppa on tehtävä. Ennen leikkausta on laihdutettava joten ruokavalionsa on pystyttävä muuttamaan ja leikkauksen jälkeen ei ole enää paluuta entisiin tapoihin.

Annoskoot leikkauksen jälkeen jotain 1,5 dl.

Tiehä ruokailu ja minimaaliset annoskoot.

netistä löytyy myös sellaisia tapauksia, joissa kaikki ei ole sujunut niinkuin on toivottu. Itse en suosittele leikkausta kenellekään juuri noiden riskien vuoksi.

Vierailija
76/80 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: bmi 45

Vierailija
77/80 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatkin ajatukset ovat välillä käväisseet laihdutusleikkauksessa, alan olla jo niin väsynyt omaan taisteluuni ruuan kanssa. Olen tiputtanut Acomplian avulla -17kg, mutta kilot hiipivät takaisin. Olen urheillut kuntosalilla kuutena päivänä viikossa, laskenut kaloreita, noudattanut Personal trainerin ruokavaliota, kokeillut Allia (aiheutti masennusta), vähentänyt hiilihydraatteja...

Saan pudotettua sen 10kg ja sitten lähden taas lipeämään. Nyt ollaan siinä vaiheessa taas, että olen laihtunut 10kg. Olen 164/102kg ja pelkään taas etten etene tästä.

Olen pyytänyt apua lääkäriltä, en jaksa enää. Kuolen tähän painoon tällä menolla. Pääsen reilun kuukauden päästä sisätautilääkärin pakeille ja ainakin siellä katsotaan terveydentilani kokonaisuudessaan. Yritän joulusta huolimatta saada painon alle sadan siihen mennessä :((

Vierailija
78/80 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatkin ajatukset ovat välillä käväisseet laihdutusleikkauksessa, alan olla jo niin väsynyt omaan taisteluuni ruuan kanssa. Olen tiputtanut Acomplian avulla -17kg, mutta kilot hiipivät takaisin. Olen urheillut kuntosalilla kuutena päivänä viikossa, laskenut kaloreita, noudattanut Personal trainerin ruokavaliota, kokeillut Allia (aiheutti masennusta), vähentänyt hiilihydraatteja...

Olen pyytänyt apua lääkäriltä, en jaksa enää. Kuolen tähän painoon tällä menolla. Pääsen reilun kuukauden päästä sisätautilääkärin pakeille ja ainakin siellä katsotaan terveydentilani kokonaisuudessaan. Yritän joulusta huolimatta saada painon alle sadan siihen mennessä :((

Mä olen aikalailla samoissa mitoissa. Käyn juoksulenkillä noin 3krt/vko ja hyötyliikunnat päälle. Tiedän että tarvitsisin salitreeniä ja muuta tähän lisäksi, mutta niistä ei ole ollut aikaisemminkaan hyötyä..syön yksinkertaisesti vaan liikaa! Ja mitä enemmän liikun, sitä enemmän on nälkä, vaikka kuinka söis maitorahkaa ja kanafilettä.

Miten sait tuon sisätautilääkärin ajan, menitkö ihan kunnallisen omalääkärin kautta vai miten? Mulla pitäisi varmaan ottaa yhteyttä johonkin, mutta tuntuu että mun varmaan nauretaan terveyskeskuksen vastaanotolta ulos tai sit annetaan vaan ohjeeksi "liiku enemmän syö vähemmän".

Vierailija
79/80 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin sitä ortopediltä. Olin nimittäin polvileikkauksessa. Siinä yhetydessä oli hyvä sanoa, että tahtoisin päästä painostani eroon myös polvieni takia, lääkäri oli toki samaa mieltä. Uskoisin, että pääsen tämän myötä ravitsemusterapeutin juttusille myös.

Kannattaa sinun ilman muuta mennä terveyskeskukseen ihan vaan hakemaan apua laihdutusasioihin. Kannattaa kartoitta diabetesriski jne. Ei sinua naureta ulos. Kävin itse tuon reitin silloin kun hain Acompliaa. Lääkäri oli todella kannustava ja ihana!

Hyvin alkanut laihis ja kuntoilu kaatui sen myötä, kun Acomplia vedettiin markkinoilta.

Vierailija
80/80 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä edelleen.

paino on pysynyt jo 2 vuotta samana.

Lihomisen merkkejä ei ole ilmassa, mutta äärimmäisyyksien ihmisenä hukutan itseni työntekoon ja euron kuvat silmissä painan hulluna duunia.Parempi sekin, kuin syödä itsensä muodottomaksi! Upeasta rungosta ja ulkonäöstä on kieltämättä apua tässä duunissa. Hieno fiilis on kun tuntemattomat kehuvat kaupungilla ja kääntyvät katsomaan. Vanhasta läskistä se tuntuu helkkarin hyvältä! :)