KOLMOSTEN TOUKOKUU
Aloitanpa uuden pinon toukokuulle.
Täällä odotellaan tätiä saapuvaksi minä hetkenä hyvänsä. Yhden testin tein kp 26/28, ja selvä nega tuli. Uskoisin, että haamu edes olisi pitänyt tulla, jos jotain toivoa olisi. Eilisestä asti on mahaan sattunut siihen malliin, että seuraava kierto kyllä pärähtää käyntiin tuota pikaa. Masentaa... Ravaan vessassa vähän väliä, pieni toivonkipinä kuitenkin vielä kytee.
Lapset on kyselleet tässä lähiaikoina, eikö me voitais saada vauvaa. Että miksi se isi ei anna sulle niitä siemeniä :-) Ollaan lapsille vaan jotain epämääräistä puhuttu, ettei ne siemenet aina rupea kasvamaan. Nuorempi (5) haluaisi tytön ja vanhempi (6)pojan.
Ihanaa, kun aurinko paistaa, ja kevättä ilmassa.
Plussaonnea kaikille!
Rusettiina kp 28/28, yk 7
Kommentit (110)
Jumankekka et rupes eilen illalla sarkemaan alamahaan(vaikkei sellaista kuulemma olekkaan) :)
sai itteensa oikein keinuttaa et loppuu, hahaha tokaisin jopa ukolle et laitahan sormet sinne ku tuntuu niin "maralta" jos ois menkat alkanut hahaha ei se suostunnu. no ei kylla ollu alkanu, mutta ihan muutenvaan olin "litimarka"...tosi hassua...ihan kuin hanan olisi avannut, kaipa tuokin sitten johtuu pillereiden lopettamisesta :)
No nyt peukut pystyyn kaikille ja onnea yrittamiseen, ja mina taalla kiroan puolestani tati moonikan kaikilta suolle :P
saastin yhden testin viella varmuudeksi, kyl se nyt on pakko testaa sitten viel 11.5 :D heh
meilla aitienpaivaa vietetaan kotona, tosi harmi et tyton tarhakaverilla on synttarit "just pakko pitaa" aitienpaivana...joten hiukan latistaa fiiliksia....tosin ne alkaa vasta muistaakseni seisakalta illal (huh).
mies kaski tehda testin kun valittelen mahakipua...tein uudella testilla ja vahva haamu tuli...ei siis kirkas kuin kontrolli, mutta ilmestyi jo alta 5min....nyt en sitten tieda mita uskoa kun edellinen nega....en ole viela miehelleni mitaan sanonut vaan laitoin ensimmaisena aitilleni viestin, hahaha kysyakseni hiukan neuvoa, etta ollakko hiljaa ja odottaa vai laittaako tikku miehen nenan eteen...olenko vai enko...monta ajatusta ja itku lahella..prkl jos taa on jotain jumalanpilkkaa
Varovasti täältä ilmoittaudun mukaan joukkoonne. Olen jonkin aikaa seurannut tätä ketjua täällä taustalla. kolmas lapsi olisi haaveissa minulla ja toki myös miehellä. Minulla on vielä kierukka, mutta aikomus piakkoin käydä se poistattamassa. Itseä vielä välillä arveluttaa koko kolmannen lapsen yritys, on niin helppoa tämä elämä kahden suht ison lapsen kanssa. Lapset ovat syntyneet 02 ja 04. mutta kuitenkin enempi olen kallistunut sen kolmannen lapsen suntaan..
oliko teille muille helppo päätös yrittää saada lisää lapsia? Itse kun pähkäilen välillä jopa liikaa koko asiaa.
mutta kaikille tsemppiä yritykseen, toivottavasti moni saisi plussan, ja pienen ihmisen alun sinne vatsaan kasvamaan.
Täällä vietetty hiljaiseloa, mutta olen kuitenkin käynyt säännöllisesti lukemassa kuulumisianne. Nyt olis kyllä korkea aika jo plussauutisten. Kukakohan meistä onkaan seuraava onnellinen?! Josko Ulkolaiset olis nyt sitä :) Ja me kaikki muut seuraamme toivottavasti pian perässä!
Uusille tervetuloa minunkin puolesta!
Täällä yritys on edelleenkin suhteellisen maltillista... Mahdollisia raskautumisajankohtia ei ole monia/kk. Toisaalta toivon että tärppäisi vasta syksyllä, mutta en uskalla lähteä suunnittelemaan liiaksi näitä juttuja. Jännä, että aikaisemmin säännöllinen kiertoni muuttui vähemmän säännölliseksi heti kun annoimme luvan kolmannelle. Enää ei ole pienintäkään hajua mikä olisi otollisin ajankohta. Ovistestit hankin viimeistään loppukesästä, jos ei onnista ennen.
OonaKas 18/28-31 yk2
Hei lemminkainen, meillakin lapset 02 ja 04, tiedan milta tuntuu :D juuri kun ns.paassyt eroon naista niin heti olisi uusi takiainen,heh
Meilla tosiaan oli plussa lauantaina :) ja se menikin sitten heti kesken sunnuntai aamuna :( oli vaikea katsoa isoa miesta itkemassa ja kysymassa "miks aina kay nain" (toinen kerta)
No tietysti se itkettaa ja vituttaa ja elama ihan hanurista, enka ole kieltanyt itseani tuntemasta naita tuntemuksia vaan vollotan kun silta tuntuu ja kuitenkin muistan sanoa itselleni, etta parempi nain! Luonto sotkeutuu asiaan tarvittaessa :) ja onhan sekin ehka toisaalta siunaus sinansa.
viela ei olla juteltu jatkosta, tuntuu et tama on miehelleni raskaampaa kuin minulle, pelkaa et tata vaan jatkuu ja jatkuu. no taytyy nostaa kissa poydalle ja jutella!
ihana asia tietysti on etta tulin heti raskaaksi kun lopetin pillerit!! samassa kuussa ;) joten toivo elaa..hih
ikävä kuulla ulkolaiset. mutta niin kuin sanoit, toivo elää.. tsemppiä!
epämääräinen olotila jatkui koko viikonlopun, alavatsa ollut oikeastaan aika kipeä, lisäksi olen palellut hullulailla (toivottavasti ei flunssaa pukkaa). Äitienpäivä oli tosin aivan ihana oiristys tähän, sain lasten tekemän aamiaisen vuoteeseen , ne iki-ihanat itse tehdyt lahjat =))) mites teillä muilla äitien päivä sujui?
Tife kp 24/28
..ja pahoittelut sinulle ulkolaiset ja myös tsemppiä!
Meillä Tifen kans jännittävä viikko, mulla nyt kp 24/28-29... pientä vihlontaa alavatsalla, liekö sit menkkaoireilua?!?
Onneks sen verran kiireinen viikko, ettei ajatukset ihan kokonaan pyöri "vauvahuumassa"...
Yritin kirjoittaa jo eilen, mutta jostain syystä viesti ei lähtenyt.
Pahoitteluni ulkolaiset! ?
Täällä on sitten ovis jo kai tänään. Vasta kp 10 menossa. Tätä se ikä kai teettää...alkaa tuo kierron alku lyhentyä, mut ei mulla kyllä näin aikainen ovis ole vielä koskaan ollut. No oviskipuja ei vielä ole ollut, herättelen toivoa, että ovis menisi vasta huomiselle. Mut tosiaan eilen tuli jo ovisplussat testeihin ja yleensä mulla tulee sit tasan vrk päästä ovis, eli se tarkottas tänään illalla.
Otin Mymoosaa ajatellen testeistä kuvan. Kävi nimittäin niin, että eilen aamulla personan tikku oli vielä nega mut näytti siltä kuin päivää ennen "peak" (huippua). Joten illalla käytin yhden personan tikun ihan vain ovistestinä ja se näytti selvää plussaa. Hain myös kaupasta nimenomaan sen fertest-paketin, mitä säkin mymoosa hommasit. Ja sillä testillä tuli kans tasavahvat viivat. Tuossa linkissä on kuva noista testeistä. Personan tikuissa lh-viiva oikealla. Alempana fertest ja siinä lh-viiva vasemmalla.
http://i191.photobucket.com/albums/z146/Koralli73/P1070787.jpg
Mua nyt stressaa vähän, ku ovis tulee näin aikaisin..mielessä pyörii, että munasolu ei ole vielä tarpeeksi kypsä irrotakseen, tai kohdun limakalvo ei ole vielä tarpeeksi paksu (just pari päivää sitten vasta viimeiset menkkatuhrutkin loppui). Liika tieto on joskus huonoa.
Sori omanapainen viesti. Plussatuulia kaikille!
Koralli kp 10/n.24 yk4
tämä odottelelu, kaiken lisäksi iski ihan järkyttävä flunssa päälle. Tänään on ollut muutenkin niin masis päivä että olen ihan varma että täti tulee nakutettuna perjantaina tai lauantaina. Kaiken lisäksi ollaan lasten kanssa ulkomailla reissussa juuri silloin joten täytyy koittaa itseään psyykata kaiken varalta.
Mä en ole ennen kokeillut näitä ovistikkuja mutta nyt alkaa kiinostus heräämään. Kertokaa tyhmälle miten ne toimii ja mitä merkkiä kannattaisi ostaa?
Tife kp 25/28 (joo Leja, aika samoilla sykleillä mennään..jännää! =))
Täällä täti saapui niinkun oli odotettukin, eli ihan tavalliseen tapaansa ja ajoissa. Saas nähdä nyt miten ensi kierrossa käy. Ajattelin kyllä skipata senkin kierron ja yrittää vasta sitten kesä-heinäkuussa. Olen vaan niiin kyllästynyt tähän jatkuvaan yrittämiseen ja ettei sitten onnistu (siis saamaan miestä oviksen aikaan petiin). Jos kierto pysyisi samassa, niin ovis osuisi kesällä viikonloppuun. Silloin ainakin olisi helpompi puuhailla, ajankohta siis helpompi. Olen antanut tälle "projektille" vähän lisäaikaa, joten jos ei syksyllä viimeistään onnistu, niin tämä yritys loppuu tähän. Viime viikolla oli jo ihan sellainen tunne, että näin on ihan hyvä kun on nuo kaksikin lasta. Mutta vähän "toivo" nosti päätään, kun laskin, että ovis voisi osua kesällä viikonloppuun. Epätoivoistako... ? :)
Pienemmällä (3,5v.) on ollut ihan kamala yskä tällä viikolla. :( Kuumettakin oli toissapäivänä jo 38 astetta, mutta nyt onneksi jonkin verran jo laskenut. Mutta parina yönä olen noussut antmaan yskänlääkettä, ja tuli niin elävästi mieleen vauva-ajan yöheräilyt. Ja rupesin ajattelemaan, että jaksaisinkohan sellaista kuitenkaan. ?
Minulla on hartiat tosi jumissa. :(
Tsemppiä ja hyvää helatorstaita! :)
Kp 1/27-32
Kiitos koralli kuvasta. Mulla alkais maanantaina tikuttelu, saa nähä kuinka käy. Menkat oli niin oudot, että huh.. ensin tuhru, sitten kunnon vuoto, sitten rusehtavaa tuhrua ja taas punaista/limaista ja sen jälkeen hiipuivat pois.
Jos kierto menis kuten kirjoissa niin ovis olisi viikonloppuna, joten ainakin pystyttäisiin hyödyntämään.
Tää loppuviikko menee siivoilessa ja leipoessa, sitten ois sunnuntaina lasten synttärijuhlat ja talo täynnä väkeä :)
kp 7/28
Nyt on viikko mennyt ehkäisykapselin poistosta. Menkat on vieläkin ihan sekaisin. Tällä kertaa vuoto on kestänyt 3 vk ja vihdoin näyttäisi siltä, että loppu häämöttää. Tässä välillä jo luulin, että menkat loppuivat, mutta alkoivat uudestaan entistä voimakkaampana. Kapseli teetti tälläisiä outoja vuotojaksoja ja välillä oli pitkiä aikoja ilman mitään vuotoa. Pahin vuoto kesti muutaman kuukauden :(
Tällä hetkellä en siis vielä yhtään tiedä omaa rytmiäni ovulaatiosta puhumattakaan. Ollaan puhuttu, että otetaan rennosti ja annetaan vauvan tulla, jos on tullakseen. Se ei kuitenkaan ole ihan niin helppo juttu, koska vauvajutut pyörii vähän väliä mielessä.
Gyne antoi toivoa, että raskaus voi alkaa heti seuraavasta kierrosta kapselin poiston jälkeen. Silti mietityttää voiko se olla niin helppoa tällä iällä (35). Edellisestä raskaudesta on jo 8 vuotta aikaa.
Onko teillä muilla kokemuksia ehkäisykapselista? Miten nopeasti rytmi on palautunut normaaliksi sen jälkeen?
kesä lähestyy! heinäkuu tuntuu oikeesti jo olevan aika pian täällä, on sitä odotettukin. ;)
laitoin tänään parvekkeen kuntoon, järkky homma. tolkuttoman paljon romua kertyny sinne, mut nyt viimeinkin vietiin roskikseen ja vinttiin kaikki ylimääränen. rikoin myös ison kasan pienempiä saviruukkuja ja pohjustin niillä noita isoja kukkaruukkuja. oli kuulkaa vapauttava tunne pistellä niitä menemään vasaran kanssa. sen verran piti pidätellä, et pidin ne muovipussissa, ettei siruja mene silmiin. mut oli kivaa. :) ja tuli nätti parvekekin. :)
mitäs muuta... oon kyllä käyny (lähes päivittäin) täällä lukemassa, mutta ei niitä nyt taas yhtäkkiä muista. uusia oli muutamakin tainnu tulla, tervetuloa! kivaa kun tulee uutta porukkaa, niin on sitte kesällä mullakin seuraa.
nyt täytyy lopettaa, kellokin jo vaikka mitä. ihanaa kevään loppua, mahtavat ilmat! :) plussatuulia kaikille! ++++++++++ t.VM
täti saapui rytinällä taloon ja vieläpä hieman etuajassa. Tai sitte mulla vaan meni kierto uusiksi kun ehkäisyn lopetin. Aivan hirvittävän kipeät ja runsaat onkin menkat nyt:( Toivottavasti loppuisivat pian...Pääsis taas tosi toimiin..
leja kp 3/24-29 yk2
Tänä aamuna sain CB:n digitestiin ihanan ja odotetun tekstin "raskaana". Olo on epäuskoisen onnellinen:)
Pahoittelut lejalle tädistä:( Seuraavasta kierrosta sitten:) Toivotaan jospa nämä aurinkoiset ja helteiset päivät saisivat aikaan oikein plussa aaltoja.
Manssu
??? Onnea manssu! ???
Sulla tärppäsikin tosi nopeasti! =) Tervemenoa kotiloihin odotuspuolelle! =) Pääsisipä pian itse mukaan.
(.) Täällä on nyt oletetusta oviksesta 3 päivää. Joten piinailut alkaa ja oletettuja oireita aletaan kohta syynäillä ja kuvitella ;)
Plussasäteitä kaikille!
Koralli kp 14/24-25 dpo 3 yk4
Kiitos Koralli onnitteluista:)
Olen aika yllättynyt itsekin nopeasta tärppäämisestä. Vaikkakin esikoinen ja kakkonen on tärpännyt helposti (esikoinen kanssa ekasta kierrosta ja kakkonen toisesta kierrosta), en silti uskonut kolmannen olevan yhtä helppo kun edellisistä raskauksista on jo sen neljä vuotta aikaa. Tosin vieläkään en oikein voi uskoa tätä todeksi ja onhan viikkoja vasta tosi vähän.
Ehkä uskaltaudun tuonne odottajiin ja vedän teitä muitakin perässäni sinne ;)
Plussatuulia tänne pinoon oikein kovasti :)
Manssu rv3+4
Manssulle hurjan paljon onnea ja vino pino tarrasukkia pienelle, että varmasti pysyy mukana!
Toivottavasti pian perässä tultais kaikki muutkin...
Työelämä alkaa tökkiä aikatavalla, ois tervetullutta pieni tauko siihen... Noh nykyaikana täytyy olla tyytyväinen, että on työpaikka!
Lämpimiä plussatuulia kaikille!
leja kp6/?
Tervetuloa kaikille uusille!
Minä myös alan jo oireita kehittelemään ittelleni... rinnat arat jne. Ja sitten se pettymys tulee olemaan suuren suuri,jos täti tuleekin.. vaikka mullakin eka luomukierto vasta menossa. Mutta minkäs sitä mielelleen ja toiveilleen kukaan mahtaa...
Meilläkin äitienpäivän juhlinta alkoi jo eilen. Kuopuksen luokka oli esiintymisvuorossa koulun äitienpäiväjuhlissa ja sitä olimme eilen koko perheen voimin katsomassa. Oikein ihana esitys oli, äipällä meinas ihan tippa linssiin tulla!
Tänä aamuna sitten lapsilla meinas riita tulla aiheesta:millainen kakku äipälle tehdään...:) Olen kyllä tyytyväinen ihan millaiseen kakkuun tahansa!
Oikein rentouttavaa äitienpäivää kaikille!
-leja kp 20/28-29