Miten ihmeessä saisin miehen kiinnostumaan taas seksistä?
Ihan oikeasti, tämä on jo isohko ongelma. Meillä on ollut ennenkin vuoden mittainen selibaatti, mutta nyt on mennyt jo 2 vuotta kokonaan ilman.
Mies ei suostu mihinkään seksuaaliterapeutille, eikä siihen tehoa mikään vokottelu. Se ei myöskään puhu asiasta, vaan joudun etsimään syitä haluttomuuteen (ja siis hän on haluton, ei pettäjä) rivien välistä. Tähän mennessä olen saanut irti ainakin sen verran, että hänestä vaivannäkö-hyöty-suhde on seksissä huono, koska hän laukeaa jo melkein reisille. Lisäksi seksi ei hänestä oikein kuulu avioliittoon (?!), minulla on jonkin sortin sairaus (?!) kun minulla olisi haluja kyllä, ja hän myös on jo niin aikuinen että on kasvanut ohi siitä seksivaiheesta (?!).
Apua. Onko tämä nyt vain niin, että joko eroan tai olen ilman loppuikäni?
Kommentit (125)
että kyllästyy harrastamaan sitä vuodesta toiseen saman ihmisen kanssa. Ehkä suhdetta voisi yhteisellä sopimuksella avartaa kun ei jaksa enää innostua same old, same old..
että rajansa se on rakkaudellakin. jos avautuu toiselle ja ilmaisee halunsa läheiseen suhteeseen ja toinen tuijottaa televisiota., niin niin voiko sen loukkaavampaa olla? siinä mitätöityy naiseuden lisäksi koko ihminen. Kyllä rakkauden tilalle ennenpitkää tulee viha, sitten välinpitämättömyys. Rakkaus vaatii pysyäkseen vastavuoroisuutta ja vaalimista, rakkauden tekoja toisen puolesta.
jos mies on muuten hyvä niin ehkä voisit sitten jättää hänet rauhaan ja masturboida. Seksi on ihanaa mutta ilmankin pärjää.
yhteistä on lapset ja jääkaappi? Jossa et edes oikein tiedä, miltä puolisosi näyttää vaatteiden alta? Jossa ainoa saamasi hellyys tulee lapsiltasi? Olenko poikkeava, kun minusta se tuntuu kurjalta ajatukselta?
ap
kyllästymään:D
terv. kokemusta on
edes kuuntelemaan, kun puhut niistä ekoista kerroista mitä teillä oli. Saisitko kertoa yksityiskohtaisesti niistä ja kertoa miltä se tuntui ja mitä tunteita sillä oli. siis haaveilevaan sävyyn.
jos mies on muuten hyvä niin ehkä voisit sitten jättää hänet rauhaan ja masturboida. Seksi on ihanaa mutta ilmankin pärjää.
yhteistä on lapset ja jääkaappi? Jossa et edes oikein tiedä, miltä puolisosi näyttää vaatteiden alta? Jossa ainoa saamasi hellyys tulee lapsiltasi? Olenko poikkeava, kun minusta se tuntuu kurjalta ajatukselta? ap
olen ihan onnellinen ja kaikki muut elämän osa-alueet ovat kunnossa.
että kyllästyy harrastamaan sitä vuodesta toiseen saman ihmisen kanssa. Ehkä suhdetta voisi yhteisellä sopimuksella avartaa kun ei jaksa enää innostua same old, same old..
Mies ei asiasta innostuisi, koska se ei halua ketään muutakaan, ei sitä kiinnosta seksi. Ja minua hän pitäisi aivan sairaana kun edes ehdotan moista.
ap
jotka ovat törmänneet vain niihin 15-senttisten ruumiinosiensa kautta ajatteleviin miehiin.
Nämä haluttomat miehet ihan todella ovat haluttomia. Ei auta hepenet, kynttilät, hotellihuoneet eikä yhtään mikään. Hotellihuone tosin saattaa kiinnostaa, kunhan siellä saa rauhassa katsoa jalkapalloa tai elokuvaa. Ja jos tämmöiset miehet edes kuvittelevat naisen suunnittelevan tai toivovan jotakin seksiin viittaavaa, mies kieltäytyy osallistumasta. Jos miehen mielestä hänellä on parempaakin tekemistä kuin harrastaa seksiä, kuvitteleeko joku ihan oikeasti, että tällainen mies lähtisi jollekin päämäärättömälle ajelulle? Herätys, Ruusunen, sillä miehellähän on parempaakin tekemistä kuin ajella päämäärättömästi. Nämä haluttomat miehet käyttäytyvät aivan kuten monet haluttomat naisetkin, eli pyrkivät kaikin keinoin välttämään tilanteita, joissa joutuisi olemaan kahden kesken puolisonsa kanssa, jottei vaan tulisi mitään paineita harrastaa seksiä, kun siihen ei ole tilaisuuttakaan.
Meilläkin on seksin myötä hävinnyt hellyys ja läheisyys ihan kokonaan, ja minä väitän, ettei tässä minkäänlaista parisuhdetta ole enää jäljellä. Lapsia on kaksi, vanhempi kohta 5v ja nuorempi 1v. Esikoisen plussatestin jälkeen seksiä on harrastettu kuusi kertaa, kun toista lasta yritettiin. Kun ovistikku näytti otollista aikaa, seksiä harrastettiin kerran, ja kun raskaustesti näytti plussaa, loppui seksi siihen.
En minäkään tahdo olla mikään Pyhä Äiti, tahdon olla myös Nainen, ja tahdon oikean parisuhteen. Mieheni on kyllä luvannut, että voin hakea parisuhteeni, seksini ja hellyyteni tämän avioliiton ulkopuolelta, mutta miksi ihmeessä minä niin tekisin? Mitä virkaa tuolla miehellä sitten minun kannaltani on? Minun nähdäkseni mieheni tahtoo vain säilyttää kodinhoitajansa ja keittiöpiikansa, mutta en minä tahdo elämääni näin viettää. Meilläkin on siis ero tulossa. Minusta mies ei voi mitenkään olla kaikin puolin hyvä ja täydellinen, jos ei kykene edes oikeaan parisuhteeseen. Kyllä minä hoidan ne kotityöt sun muut ihan ilomielin, kunhan mieheni arvostaa ja rakastaa minua sen verran, että panostaa parisuhteeseemme. No, hän ei panosta parisuhteeseen eikä suostu edes osallistumaan sen ylläpitämiseen, joten minun mielestäni hän ei arvosta eikä rakasta minua.
N25
että rajansa se on rakkaudellakin. jos avautuu toiselle ja ilmaisee halunsa läheiseen suhteeseen ja toinen tuijottaa televisiota., niin niin voiko sen loukkaavampaa olla? siinä mitätöityy naiseuden lisäksi koko ihminen. Kyllä rakkauden tilalle ennenpitkää tulee viha, sitten välinpitämättömyys. Rakkaus vaatii pysyäkseen vastavuoroisuutta ja vaalimista, rakkauden tekoja toisen puolesta.
pitää yrittää ihan jossain toisessa hetkessä
edes kuuntelemaan, kun puhut niistä ekoista kerroista mitä teillä oli. Saisitko kertoa yksityiskohtaisesti niistä ja kertoa miltä se tuntui ja mitä tunteita sillä oli. siis haaveilevaan sävyyn.
Minut on torjuttu niin monta kertaa fyysisesti ja myös puheiden tasolla, että kun avaan suuni seksiasioissa, tunnen itsekin itseni jo sairaaksi ja oudoksi kun kehtaan edes puhua moisia.
ap
jos seksi on niin tärkeää ja ilman sitä et voi olla onnellinen? Tai mikset ota salarakastajaa? Minä varmaankin tuossa tilanteessa unohtaisin seksin ja lakkaisin haikailemasta sitä mitä ei ole.
minusta tässä on tosiaan pahinta se, että oma itsetunto murenee ainaisesta torjutuksi tulemisesta.
Sitten sitä täyttää kalenterinsa kaikenlaisella hössötyksellä ja tohinalla, ettei ehdi kaivata läheisyyttä ja surra sen puutetta.
Mä sorruin myös syömään, mutta lopetin sen, kun ylimääräisiä kiloja oli 5. Nyt taas ihannepainossa. Mulla on sama juttu, että liikunta ja ylipäätään tietoisuus omasta kehosta vain lisää omia haluja, joten ikävä kyllä se ei ole ratkaisu.
Tsemppiä kaikille, päädyittepä mihin ratkaisuun hyvänsä! Itse olen ajatellut sen niin, että parempi sinkkuna yhteishuoltajana, kuin onnettomana aviovaimona. Veikkaan, että sinkut yhteishuoltajat saavat enemmän seksiä ja ovat onnellisempia. Ja jos on sinkku, niin silloin ainakin on järkevä syy miksi ei saa. Aviovaimona voi vain ihmetellä loputtomiin, miksi toista ei kiinnosta ja olla toisen rinnalla onneton.
pitää yrittää ihan jossain toisessa hetkessä
Kuten joku viisas tuossa kirjoitti, haluton välttelee kaikkia sellaisia tilanteita, joissa voisi olla mahdollisuus seksiin. Tv on hyvä turva seksiä vastaan, siihen voi aina vedota. Lasten nukkumapaikka on vanhempien välissä, saunassa käydään erikseen jne.
ap
keksitään syitä imetyksestä väsymykseen asti.
Ja sitten joku kaunis kevätpäivä pitäisi panna.
Ei se niin mene. NE ajat menivät jo, aikanaan yritettiin, mutta ei, ei kelvannut seksi.
Aivan turha yrittää saada multa. En anna ikinä.
Pyydän seksiä sitten joku kaunis kevätpäivä, jos kiinnostaa. Ehkä 2 vuoden päästä!
T:11cm mies
jos seksi on niin tärkeää ja ilman sitä et voi olla onnellinen? Tai mikset ota salarakastajaa? Minä varmaankin tuossa tilanteessa unohtaisin seksin ja lakkaisin haikailemasta sitä mitä ei ole.
Olen vuosia häilynyt eroajatusten ja tähän tyytymisen välillä. Välillä olen kuukausia ihan tyytyväinen nykytilanteeseen, tai oikeastaan tyynen alistunut, mutta toisinaan (kuten nyt) sitä miettii, mitä helvettiä tilanteelle tekisi.
ap
teillä tuntuu olevan iso ongelma jo kuukausi ilman sekksiä on kauheeta
meillä usko on auttanut osoittamaan toisillemme sitä rakkautta, sanoin ja teoin, mikä on aiemmin jäänyt arjen keskellä vähemmälle. Minä suosittelen lukemaan Raamattua, erityisesti Uutta Testamenttia ja vaikkapa Laulujen laulua. Todellinen rakkaus kumpuaa Jumalasta. Kun elää uskoa todeksi, haluaa toiselle hyvää ja haluaa palvella toista arjessa uudella tavalla ja puhuu toiselle rakkaudellisesti arjen pienissä asioissa, sillä on hyvät seuraukset. Rukoile että saisit löytää Jumalan todellisen rakkauden ja rukoile että myös miehesi saisi löytää rakkauden sinua kohtaan. Ensin pitää löytää se kadonnut halu osoittaa rakkautta arjessa sanojen tasolla.
teillä tuntuu olevan iso ongelma jo kuukausi ilman sekksiä on kauheeta
meillä oli vuonna 2009 seksiä 0 kertaa, 2008 2 kertaa (yritettiin raskautta, siksi näin monesti), 2006-2007 ehkä 2 kertaa, 2004-2005 0 kertaa...
ap
meillä on samanlaista, että mies tuskastuu heti, jos huomaa, että yritän innostaa häntä seksiin :(
Olen yrittänyt kertoa, miltä tuntuu, sanonut suoraan, että olen onneton jne. Ei vaikutusta.
Meillä olisi kotona montakin paikkaa, jossa lapset eivät takuulla häiritse, mutta hän ei halua....
Meillä seksiä oli alle 10 kertaa vuonna 2005, kun esikoista "tehtiin". Raskausaikana ei mitään. 2006 yksi kerta. 2007 yksi kerta, josta kuopus sai alkunsa. Raskausaikana ei mitään. 2008 ei mitään. 2009 2 kertaa. Tänä vuonna ei mitään....
:((
miehiä joilla ei ole mitään viettiä. Ei siis vain hormoonit hyrise. Eikä siinä auta mikään. Jos asia on ok, niin sitten siinä voi elää, mutta mun mielestä elämä ilman seksuaalista värinää, iloa, nautintoa ja myös yhteistä läheisyyden ja intimiyden kokemusta ei ole elämää. Elämä todellakin menee hukkaan. Itsekin yritin sopeutua, sain nautintoni syömisestä yms, ja lihoin. Kun sopivastu inhoaa vartaloaan, pystyy paremmin tyytymään huonoihin olosuhteisiin ja luulemaan että onni on se talo ja tavara ja lapset ja perhekulissit. Sitten päätin voida paremmin, laihduin ja aloin taas pitää itsestäni ja tajusin kuinka kammottavaa on elää ilman erotiikan tuomaa iloa. Jos toinen ei ole ollenkaan kiinnostunut seksistä (=usein myös siis naisestaan ja tämän hyvinvoinnista) se on erittäin hyvä syy eroon. Ei kenenkään tarvitse kuihtua siksi ettei toista kiinnosta. Ainoa vaihtoehto mulle oli siis ero.